Page 51 - Demo
P. 51


                                    51SORTIMENTaktuálně na trhu rychloobrátkového zboží dynamický růst, pivo zůstává trhem, kde téměř 90 % objemu patří zavedeným značkám. Ke stálicím pivního trhu patří také vysoký podíl akčních nákupů, dlouhodobě drží téměř 70 % výdajů.ČEŠI PIJÍ MÉNĚ PIVA, VEDOU LEŽÁKY„Již několik let vidíme, že klesá spotřeba čepovaného piva ve srovnání s pivem baleným. Svou roli zde hraje především změna životního stylu, ale samozřejmě i ekonomická situace. Podle dostupných čísel z alkoholických piv dominují ležáky. Lidé pijí méně piva, ale dávají přednost právě ležákům a prémiovým značkám. Na druhou stranu vlivem aktivnějšího životního stylu narůstá obliba nealkoholických piv a pivních mixů. Přesto je tradiční český konzument piva spíše konzervativní,“ popisuje trendy Denisa Mylbachrová, PR manažerka a tisková mluvčí společnosti Pivovary Staropramen. Pivovary Staropramen přicházejí letos s několika novinkami. Na jaře byl uveden nový Staropramen Nealko s vylepšenou recepturou, který se řadí mezi nejvíce hořká nealkoholická piva. V dubnu se pak na trhu objevil nový COOL plus. Nejedná se však o další novou příchuť oblíbeného COOLu, ale o tzv. ochucené nealko pivo s funkčními benefi ty. „V neposlední řadě jsme nedávno představili také ležák Extra Chmel, první pivo Staropramen, které je chmeleno v různých fázích výroby jedinou odrůdou chmele, čímž jsme zareagovali na zvýšenou poptávku po hořkých, výrazných pivech. A nezahálela ani značka Ostravar, která přichází s vylepšenou Ostravar Desítkou,“ uvádí Denisa Mylbachrová.MLADŠÍ GENERACE CHCE MÉNĚ HOŘKOSTI I ALKOHOLU„Lidé mají stále chuť chodit do hospod a restaurací, jen více přemýšlejí, kde a za co své peníze utratí. Vyhledávají kvalitu a zážitek a vrací se tam, kde jim nabídnou vynikající službu a skvěle ošetřené pivo. Pro celou gastronomii to vnímáme jako pozitivní signál a výbornou příležitost. Podstatnou změnou posledních let je větší příklon spotřebitelů k prémiovějším pivům s výrazným či hořkým chuťovým profi lem. Rostoucí zájem sledujeme u ležáků plzeňského typu jako jsou Radegast Ryze Hořká 12 nebo Pilsner Urquell,“ uvedl Zdeněk Kovář, tiskový mluvčí společnosti Plzeňský Prazdroj.Starší generace se podle něj více kloní k hořkým pivům, u mladší generace dospělých sleduje opačnou tendenci směrem k méně hořkým nápojům s nižším obsahem alkoholu. „Pro tuto skupinu jsme uvedli nový ležák Proud. Je to chuťově plné a dobře pitelné pivo s nízkou hořkostí, a díky nižšímu stupni prokvašení má jen 3,9 % alkoholu,“ dodává Zdeněk Kovář.Pivovar Radegast každoročně na podzim uvádí na trh oblíbenou limitovanou várku třikrát chmeleného hořkého speciálu Radegast Hutná 15. Příkladem ochoty k pivnímu experimentování jsou ochucená nealko piva Birell. Letos byla představena nová řada Birell Active, která nabízí tři kombinace ochuceného nealkoholického piva s kofeinem a dvě varianty se sníženým obsahem cukru.ÚCTA K TRADICI SE VYPLÁCÍRok 2023 byl velmi úspěšný pro Pivovary CZ Group, které sdružují značky Zubr, Holba a Litovel. Celkový výstav piva v roce 2023 dosáhl 826 tis. hl. Více než třetinou se na něm podílel export, který v loňském roce vytvořil svůj absolutní rekord v historii společnosti. „Výsledky ukázaly, že zákazníci a konzumenti nám zachovali přízeň i přes negativní okolnosti, které pivnímu trhu i potravinám obecně nepřály. Meziročně jsme posílili své pozice na tradičních trzích, kam patří Německo, Polsko, Maďarsko, a dařilo se nám i na méně tradičních trzích, jako je například Kuba,“ říká Tomáš Konečný, obchodní ředitel společnosti Pivovary CZ Group. Takový úspěch je podle něj výsledkem zejména dodržování tradičních technologických postupů výroby českého piva a umu zaměstnanců. BOHÉM CHCE POMOCI HOSPODÁMNa setrvale rostoucí oblibu nealkoholických piv reaguje také společnost Heineken. „Zájem o tyto produkty z našeho portfolia stoupl v posledních dvou letech o 30 %. Poslední novinkou v tomto sektoru jsou radlery 0,0 % značky Zlatý Bažant. Jde o nealkoholická piva s příchutí a bez přidaného cukru. Ruku v ruce s nealkoholickými pivy jde i zodpovědná konzumace alkoholu, za níž jako skupina stojíme,“ říká Dita Jacobson, Corporate Affairs Manager společnosti Heineken ČR.Za nejúspěšnější pivní inovaci v posledním roce považují v Heinekenu nejnovější přírůstek pivovaru Krušovice, Bohém. Jde o prémiový ležák, který je uvařen pouze z kvalitních žateckých chmelů. Receptura má zaujmout vyváženou hořkostí a chmelovým aroma. Pivovar Krušovice se svým Bohémem spustil celorepublikovou iniciativu, v rámci které se zavazuje pomoci tradičním hospodám. Projekt Ať tu po nás něco zůstane má za cíl pomoci zachování kulturního dědictví, které hospody a pivovarnictví v České republice představují. Zapojit se lze přes speciální webovou stránku a nominovat svou oblíbenou hospodu může každý. Vítěz získá od pivovaru Krušovice výhru v hodnotě půl milionu korun, určenou na rekonstrukci či jiné vylepšení hospody.Simona ProcházkováJAKÉ DRUHY PIVA PIJETE? JAKÉ STUPNĚ PIVA PIJETE? POKRAČOVÁNÍ ČLÁNKU
                                
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55