Page 48 - Demo
P. 48


                                    48SORTIMENT„Stejně jako v jiných kategoriích, i u zmrzlin je výrazný trend udržitelnosti a ‚be fi t‘. Snažíme se tedy tímto směrem posouvat naše produkty, například snižováním obalového materiálu či nabídnout zákazníkům veganské zmrzliny či zmrzliny se zvýšeným obsahem proteinů. Samozřejmostí u všech zmrzlin, které obsahují kakao, je certifi kace jeho původu, ve zkratce to znamená, že surovina byla získána z udržitelného zemědělství. Stále většímu zájmu se těší multipacky,“ říká Eliška Froschová Stehlíková, tisková mluvčí společnosti Lidl.HITEM JSOU YUZU A MAKRONKOVÁ„Zákazníci kladou stále větší důraz na kvalitu a původ surovin, ať jde o produkty s označením bio, bez přidaných cukrů, se surovinami od lokáních dodavatelů a farmářů a podobně. U zmrzlin jsou, kromě kvalitnějšího složení, častěji preferovány také zdravější a low carb varianty a sorbety. Dlouhodobě nejprodávanějšími jsou klasické příchutě, tedy čokoládová, vanilková nebo pistáciová. Každoročně se ale objevují nějaké netradiční novinky, jejichž popularita roste. Letos takový zájem prozatím zaznamenáváme u příchutí, jako je makronková nebo yuzu. Pro aktuální sezónu připravujeme vylepšenou variantu naší privátní značky Authentic, která bude ještě lépe splňovat požadavky na chuť a kvalitu surovin,“ shrnuje Viktoria Daniela, category manažerka mražených potravin online supermarketu Košík.cz.KOLIK ČEŠI UTRATÍ ZA ZMRZLINU?Podle průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK si v posledních 12 měsících zmrzlinu koupila většina českých domácností, konkrétně devět z 10. Zmrzlinu si domácnosti do svého nákupního košíku vložily v průměru každých 22 dní a za nákup utratila každá domácnost průměrně 67 Kč. Roční výdaje na domácnost za tuto kategorii přesáhly 1 100 Kč a každá z nich si domů přinesla více než 10 kg zmrzliny. Existují poměrně velké sezónní rozdíly mezi jednotlivými ročními obdobími. Nejvíce domácností nakupuje zmrzlinu v létě, konkrétně v červenci, kdy si ji do nákupního košíku vloží 70 % domácností. Naopak nejmenší zájem o zmrzlinu je v listopadu.V ČELE ŽEBŘÍČKU JE STÁLE VANILKOVÁZmrzliny na bázi mléka tvoří téměř 60 % výdajů v této kategorii. Domácnosti nakupují takovéto zmrzliny přibližně každý měsíc a průměrná cena výrobků se ZMRZLINY: MULTIPACKY, PRIVÁTNÍ ZNAČKY A VEGAN VERZETUZEMSKÝ TRH SE ZMRZLINAMI JE POMĚRNĚ KONZERVATIVNÍ. NEJOBLÍBENĚJŠÍMI PŘÍCHUTĚMI JSOU TRVALE VANILKA A ČOKOLÁDA, Z TĚCH NOVĚJŠÍCH SE K NIM PŘIDAL JEŠTĚ SLANÝ KARAMEL. Trendem v sortimentu zmrzlin je vyšší poptávka po multipack baleních, výrobcích privátních značek, s vyšším podílem proteinů a veganských variantách, shodují se výrobci i prodejci.Nejoblíbenějšími příchutěmi u českých zákazníků jsou trvale vanilka a čokoláda.Foto: Shutterstock.com / Tyler Olson
                                
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52