Page 36 - Demo
P. 36


                                    36Zaberou méně místa na obalu, ale nabízí větší potenciál. Dvojdimenzionální datové nosiče umožňují kódování více dat než zavedené 1D kódy EAN-13 určené pro identifi kaci balení pro koncové spotřebitele. Množinu kódovaných informací zde doplňují datum spotřeby, číslo šarže, sériové číslo apod. Při využití standardu GS1 Digital Link jsou to navíc i odkazy na internetové stránky se spotřebitelskými informacemi typu obsah alergenů, nutriční hodnoty, fotografi e, videa, hodnocení zákazníků a další B2C data. GS1 Digital Link umožňuje propojení spotřebitelů, obchodních partnerů, ale i regulátorů s více zdroji on--line informací prostřednictvím jediného datového nosiče. QR kód s GS1 Digitálním linkem funguje jako jakýsi pevně defi novaný odkaz, který pracuje jako „přepínač“ (resolver). Může přesměrovat na různé informace v závislosti na uživatelské aplikaci a kontextu. Například fotoaparát chytrého telefonu bude schopen načíst odkaz a navést uživatele na určenou internetovou adresu. Na rozdíl od pokladního skeneru, který z téhož kódu načte pouze identifi kátor produktu (GTIN) a popřípadě, bude-li to odpovídat charakteru produktu, sejme ještě šarži a datum spotřeby. Výhodou standardizovaného formátu pro kódování dat do datového nosiče je zejména možnost aktualizovat údaje bez nutnosti měnit datový nosič uvedený na etiketě (obalu) výrobku.ROBUSTNÍ SYSTÉM OVĚŘILY LÉKYNasazení 2D kódů nabízí široké možnosti pro dodavatele, maloobchod i zákazníky. Globální standardizační organizace GS1 tranzici na nosiče nové generace podporuje na celosvětové úrovni. A má ambici novou generaci čárových kódů do roku 2027 prosadit do maloobchodu. Nestaví přitom na zelené louce: podobný přechod úspěšně realizovala v identifi kaci léků. Z balení léčivých přípravků lékárníci již delší dobu skenují 2D kódy GS1 DataMatrix obsahující globálně jedinečná čísla produktu GTIN (Global Trade Item Number) a dynamické informace vyžadované legislativou (číslo šarže, datum použitelnosti a sériové číslo jako účinný nástroj v boji s padělky).VÝHODY PRO ZÁKAZNÍKAPodnět pro přijetí výkonnějších 2D kódů vyplynul ze všeobecné nutnosti kódovat více produktových dat. Cílem je uspokojit stále větší nároky legislativy i spotřebitelů na dostupnost informací přímo na obalu produktu. A přitom vylepšit účinnost dodavatelského řetězce. Vítaným efektem je rovněž posílení loajality ke značce ze strany zákazníků, kteří získají přesnější, úplnější a aktuálnější informace o produktu. Zákazník na prodejní ploše ve fi nále ocení i obecné zlepšení načítání produktů na pokladnách nebo v selfscanningových zónách. Zatímco kamerové skenery načítají 2D kódy bez problémů, konvenční laserové snímače i přes veškerou snahu o udržování potřebné kvality 1D kódů nenačtou všechny produkty na sto procent. A zákazník ztrácí čas marnými pokusy o načtení kódu, a s nimi i náklonnost k danému produktu nebo prodejně.DYNAMICKÉ NEBO STATICKÉ INFORMACE?Číslo GTIN určené pro strojové načítání z 1D kódů na obalech produktů a většina OBCHOD2D: NOVÁ GENERACE KÓDŮ PRO RETAILRETAIL STOJÍ NA PRAHU NEJVĚTŠÍ TRANSFORMACE OD ZAHÁJENÍ SKENOVÁNÍ ČÁROVÝCH KÓDŮ. PŘIPRAVUJE SE NA MIGRACI K VÝKONNĚJŠÍM DVOJROZMĚRNÝM KÓDŮM.Přechod na 2D kódy s sebou přinese mnoho příležitostí pro zlepšení procesů, snížení nákladů a posílení vazeb se spotřebiteli.
                                
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40