Page 28 - Demo
P. 28


                                    28OBCHOD Můžete zavzpomínat, kdy vznikla fi rma CrossCafe? Proč právě řetězec ryze českých kaváren, kdo s touto myšlenkou přišel?Zavzpomínat určitě mohu, ale bohužel jsem osobně při vzniku společnosti nebyl. CrossCafe vzniklo v roce 2007, funguje tedy již téměř dvacet let. Našeho majitele Honzu Janáka inspirovaly kavárny a kavárenská kultura ve Spojených státech a vzhledem k tomu, že v té době již spolu se svým bratrem provozoval restaurace v Plzni, byl to pak už jen „krůček“ ke CrossCafe. Jak si v dnešní ekonomicky turbulentní době fi rma vede? Je znát, že lidé šetří?Naše kavárny zaznamenaly v roce 2023 meziroční růst o 21 %, což vnímáme jako úspěch. V letošním roce ovšem v chování našich hostů vidíme změnu. Prioritně se mění preference v rámci jednotlivých nákupů. Častěji naši zákazníci sáhnou po menší velikosti nápoje nebo po levnějším dezertu. Daleko více také využívají akční nabídky a slevy, ať už v rámci výhodných menu, nebo v rámci našeho věrnostního programu CrossCard. Značka CrossCafe je mezi lidmi známá, kde vidíte prostor k růstu či inovacím?Směrů existuje hned několik. Od srpna loňského roku máme nový projekt CrossCafe Pražírna, který si v letošním roce začíná hledat své zákazníky. To velmi úzce souvisí s našimi kavárnami, jelikož je to jeden z dalších vývojových kroků v rámci kvality služeb. Dalším směrem je rozšiřování naší sítě prostřednictvím nových franchisantů. V minulém roce jsme se po období covidu vrátili k rozšiřování naší sítě a budeme v tom aktivně pokračovat i v následujících letech. Intenzivně také pracujeme na prodeji námi vyráběných dortů nejen v rámci Česka, ale také v zahraničí. Poměrně novým projektem jsou vaše CrossShopy. Můžete přiblížit tento koncept? Ano, CrossShopy jsou relativně novou součástí našich kaváren. Vždy jsme našim zákazníkům nabízeli možnost zakoupit si některé naše produkty s sebou domů. Vedle vlastního merche jsme od roku 2019 nabízeli prodej Yuzu ve sklenicích, nabízeli jsme k prodeji také naši kávu a postupně přidávali další produkty z vlastní výrobny. V rámci situace spojené s pandemií covidu jsme řadu těchto produktů dále rozšířili a našim kavárnám jsme v této době říkali „CrossShopy“, protože hosté u nás nemohli posedět, vše si mohli koupit pouze s sebou. Po znovuotevření kaváren jsme konceptu prodeje domů dali řád a vyhradili místo, čímž vznikl CrossShop. Dnes jde o samostatný projekt s 30% meziročním růstem a velkým potenciálem. Veškeré produkty si vyvíjíte sami. Kdo za originálními recepturami stojí?Máme velkou výhodu v tom, že už od založení CrossCafe všechny produkty vytváří náš šéfkuchař Luboš Martínek, který strategii našeho produktového portfolia stanovuje podle potřeb našich hostů, moderních trendů a vlastní dlouholeté zkušenosti. Luboš je velice kreativní člověk, který inspiraci čerpá z různých zdrojů, ať jsou to poznávací cesty do zahraničí, nebo nápady členů našeho týmu i našich majitelů.  Velkým tématem současnosti je udržitelnost. Prozradíte, jak konkrétně ji podporuje právě CrossCafe?Udržitelnosti se věnujeme dlouhodobě. Snažíme se vždy hledat cesty, jak šetřit přírodu, neplýtvat a být ohleduplní ke svému okolí. Určitě nejsme průkopníky zeleného přístupu, vždycky nám zavedená opatření musí dávat provozní a ekonomický smysl. Z námi realizovaných projektů mohu zmínit hned několik. Postupně jsme pro potřeby naší výroby ve třech etapách nainstalovali fotovoltaickou elektrárnu, která pokrývá přibližně 10 % její roční spotřeby. Aktivně šetříme obalový materiál tím, že produkty, které naši hosté konzumují uvnitř kavárny, servírujeme ve skle. Také každý rok investujeme do nových technologií, abychom pracovali s jejich nejmodernějšími verzemi, které jsou šetrnější NEJVÍC PYŠNÝ JSEM NA SVŮJ TÝM, ŘÍKÁ ŘEDITEL CROSSCAFEO NOVÝCH MOŽNOSTECH A VÝZVÁCH JSME SI POVÍDALI S DAVIDEM ŠTANGLEREM, ŘEDITELEM SPOLEČNOSTÍ CROSSCAFE ORIGINAL A CROSSCAFE PRAŽÍRNA. Podnikání v kavárenství může být sázkou do loterie, prosadit se ve světě obrovské a nelítostné konkurence není snadné. Ryze českému řetězci CrossCafe se podařilo úspěšně etablovat na trhu, a co víc, ke kavárnám přibyla vlastní pražírna a obchod s vlastními produkty.
                                
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32