Page 24 - Demo
P. 24


                                    24OBCHODV sortimentu čerstvých potravin hraje významnou roli sezónnost. V letních horkých dnech zákazníci připravují ve výrazně větší míře lehčí a zdravější jídla, v tomto období proto roste obecně poptávka po ovoci, zelenině a sýrech vhodných na přípravu salátů. Zároveň každoročně vzrůstá obliba grilování, proto také roste zájem o maso a ryby vhodné na gril. Naopak v zimě zákazníci více nakupují potraviny vhodné například k pečení, ať už se jedná o mléko, vepřovou plec či kachnu.„Na vzestupu jsou v posledních letech také alternativní potraviny včetně BIO produktů. Našim zákazníkům vycházíme vstříc a kvalitní čerstvé potraviny za výhodnou cenu získávají na našich prodejnách čím dál větší prostor,“ uvádí Tomáš Kubík, tiskový mluvčí společnosti Penny Market.Z ČERSTVÉHO JE NEJPRODÁVANĚJŠÍ OVOCE A ZELENINA„Obecně čerstvost nemá sezónnost, čerstvý produkt je ten, který je vyrobený dnes nebo sklizený před několika dny,“ říká Renata Maierl, mluvčí společnosti Kaufl and. V jejích prodejnách najde zákazník čerstvé potraviny napříč celým sortimentem. Největší plochu zaujímá oddělení ovoce a zeleniny, obslužné pulty se sýry, lahůdkami, uzeninami a masem a také úsek pečiva. V rámci čerstvého sortimentu je nejprodávanější ovoce a zelenina, kterou má v košíku téměř každý, následují mléčné produkty a také produkty z obslužných pultů. V poslední době je velký zájem o čerstvé potraviny vlastních značek řetězce – Maso K-Mistři od Fochu z Modletic!, K-Jarmark apod.„Zákazníci mají velký zájem o nabídku z našich obslužných pultů, kde si maso, lahůdky, uzeniny, sýry mohou vybrat sami a určit si kupované množství. Existuje ale i velmi početná skupina, která nakupuje čerstvé produkty balené. V rámci obalů obecně dochází k výrazné redukci plastů a dalších obalových materiálů,“ vysvětluje Renata Maierl.LIDL ZAVEDL „ČERSTVOSTRÁŽCE“„Prodejny zásobujeme čerstvými potravinami každý den. V případě českých dodavatelů zákazníci naleznou čerstvé potraviny v našich prodejnách v naprosté většině již druhý den po sklizni nebo porážce. Maso je dodáváno balené v ochranné atmosféře, která zabezpečuje optimální skladovací podmínky na cestě od výrobce až po domácnost našich zákazníků, včetně veškerých informací o původu masa. Díky intenzivní modernizaci mají všechny naše prodejny dostatečně prostorné pekárny, ve kterých se několikrát denně dopéká pečivo,“ uvádí Eliška Froschová Stehlíková, mluvčí společnosti Lidl.Čerstvost byla také tématem kampaně, kterou představil Lidl letos v lednu. „Hlavním sloganem „čerstvosti máme plnou hlavu“ jsme chtěli upozornit na to, že se kampaň zaměřuje na komunikaci kvalitativních aspektů produktů Lidl. Novinkou v prodejnách jsou tzv. čerstvostrážci, jejichž primárním úkolem je pečlivá kontrola sortimentu,“ vysvětluje Eliška Froschová Stehlíková. „Vnímáme rostoucí zájem zákazníků o čerstvé potraviny a zdravý životní styl. Zvláště velký zájem je o sezónní ovoce a zeleninu, čerstvé maso, ryby, mléčné výrobky, saláty a hotová jídla určená ČERSTVOST VONÍ, KŘUPE A MÁ SVĚŽÍ BARVY…NABÍDKA A KVALITA ČERSTVÉHO SORTIMENTU ZÁVISÍ NA ZVLÁDNUTÉ LOGISTICE A PÉČI NA PRODEJNĚ. Zájem o čerstvé potraviny dlouhodobě roste, tradičně se jedná o kategorie, jako jsou ovoce a zelenina, mléčné produkty, pečivo nebo maso. Zákazníci kladou čím dál větší důraz na složení výrobku.Zákazník je citlivý na kvalitu a čerstvost ovoce a zeleniny v nabídce prodejny.Foto: Shutterstock.com / Lex0077
                                
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28