Page 22 - Demo
P. 22


                                    22OBCHODJakmile v obchodě jakýkoli komunikační prostředek získá pozornost zákazníků, zvyšuje se šance, že si zákazník produkt koupí. Co je však v současnosti jedním z největších problému In store komunikace? Svět se orientuje na podporu prodeje na různých online platformách, kde dokáže využívat velké množství nejmodernějších digitálních technologií, od možnosti průzkumů, online direct marketingu, personalizace až po využívání virtuální či rozšířené reality. V „reálném“ prostředí ale začal technologicky pokročilý marketing trochu pokulhávat. To je zřejmě jeden z důvodů, proč marketingové kampaně v prodejnách nejsou tak účinné nebo tak cool jako digitální marketingové kampaně. A to je zároveň i jeden z důvodů proč, i přes současné propojení kamenných obchodů a jejich e-shopů, je snaha o renesanci nápadů i pro In store. BARVY VE SPOJENÍ S TEXTUROUBarvy jsou samozřejmě primární záležitostí, se kterou se v oblasti vizualizace prostoru pracuje. Rok 2024 posouvá tuto myšlenku ještě dál, samotná, byť výrazná barevná kombinace již často k připoutání pozornosti nestačí. Zákazník barvu lépe vnímá v kombinaci s materiálem, který ale nemusí být vůbec reálný. Jinými slovy nastupuje éra různých textur, které dokáží dodat prostoru vizuální zajímavost a hloubku, přitáhnout oko tam, kam je potřeba, a přitáhnout zákazníky ke konkrétní expozici, stánku či displejovému stojanu. Jako odpověď na „návrat k přírodnímu pojetí“ se využívají u stojanů a stánků (samozřejmě v souladu s prezentovanými produkty) často motivy dřeva. Na druhé straně stojí naopak snaha napodobit tiskem i ultra hladké materiály, jako je kov či mramor. Navíc napodobení různých povrchů tiskem na lepence nejenom přiláká větší pozornost, ale šetří rozpočet. Ostatně lepenka je v POS produkci vysloveně in záležitostí, protože koresponduje velmi dobře i se současným trendem udržitelnosti. Na druhou stranu, rozhodně „nekončí“ ostatní materiály. Kombinace pevných materiálů typu plast, sklo či dřevo nejenom umožňuje prodlouženou dobu trvanlivosti displeje, ale často i různé světelné, holografi cké či další efekty. Současná doba je politicky i sociálně rozkolísaná a spotřebitel v reklamních sděleních ocení pocit klidu, pohody, dobré nálady… Prostě chce, aby mu i In store prvek v prodejně nejenom podprahově „vnucoval“ zboží, ale jako benefi t dodal i pocit příjemné atmosféry. Uklidnění přináší nejenom odpovídající barevnost, ale opět i různé vzory či textury. Dlouhodobě na zákazníky tímto dojmem působí textury v podobě drobných puntíků či tečkovaných vzorů, ale i slabé proužky atd. Populární jsou i květinové vzory, které dobře komunikují nejenom svěžest, ale do určité míry i udržitelné postoje. Na druhé straně stojí naopak vzory, které dodávají „příběhům“ POS prostředků napětí, vzrušení či pocit dobrodružství. Zde je škála mnohem širší – od fotorealistického pojetí šelem přes futuristické abstraktní vize.SPECIÁLNÍ LAKOVÁNÍ DODÁVÁ POS DALŠÍ DIMENZIMnohé textury mohou být realizovány nejenom vhodnou grafi kou, ale kvůli zvýšení 3D dojmu i za pomoci zušlechťovacích metod, např. v kombinaci s ražbou, laminací či lakem. Zvláště posledně jmenovaná technologie se ukazuje jako velmi účinný nástroj. V kombinaci s parciálním lakováním, ať již v lesku, matu či efektově, „vystoupí“ do prostoru jen určitá část grafi ky a tím přitáhne k sobě pozornost zároveň i celý displej či jiný typ POS propagace. Ještě výraznější formou je využití strukturálního lakování. Tím, že lakem lze dosáhnout téměř jakékoli struktury, působí produkt i na další zákazníkův smysl, hmat. Strukturálního lakování se v současnosti dosáhne buď sítotiskem nebo jeho digitální alternativou. I když existuje řada technologických digitálních možností, asi nejznámější a jednu z nejdokonalejších z nich představuje technologie Scodix, která dovoluje realizovat až devět UPOUTAT A UDRŽET POZORNOST ZÁKAZNÍKANA JAKÉ TRENDY V IN STORE MARKETINGU SE LETOS VYPLATÍ DÁVAT ZVLÁŠTNÍ DŮRAZ?Existuje řada marketingových in-store taktik, které lze použít k interakci se zákazníky, a v konečném důsledku by měly sloužit ke zvýšení příjmů producenta či prodejce. Na rozdíl od platforem e-commerce poskytují kamenné obchody možnost komunikovat se zákazníky v reálném čase. Jakmile v obchodě jakýkoli komunikační prostředek získá pozornost zákazníků, zvyšuje se šance, že si zákazník produkt koupí.
                                
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26