Page 23 - Demo
P. 23
23OBCHODrůzných aplikací na jediném stroji. Zcela unikátní jsou kombinace reliéfních laků přes metalickou ražbu, kombinace různobarevných ražeb včetně lakování s holografi ckými efekty. Vedle holografi ckých, metalických a barevných efektů lze využít i třpytky či glitter laků, ale i Braillovo písmo atd. Díky tomu, že se jedná o digitální technologii, která nepotřebuje k výrobě tiskové formy, lze i zušlechťováním realizovat personalizované POS sdělení. ZNÁSOBIT 3D VJEM LZE VRSTVENÍMPředevším geometrické tvary základního typu (čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník) lze v rámci konstrukce „navrstvit“, pochopitelně za předpokladu různých velikostí stejných tvarů, aby byl vjem vnímán více prostorově. Zvětšení hloubky zobrazení u těchto prvků lze dosáhnout lepením či konstrukčními prvky (zámečky, klopy atd.). Displej vypadá prostorověji a zákazníka určitě zaujme. Vrstvení je nejenom velmi efektivní, ale i snadné. Tím, že jsou prvky velikostně rozdílné, jsou pro lidské oko přitažlivější. Tuto metodu doporučují odborníci uplatňovat nejenom v oblasti prostorových stojanů, ale třeba i při propagaci na okně či závěsu. Pochopitelně za předpokladu lehčích typů materiálů (u okenních reklam fólie, u displejů lepenka). Vrstvení stěn displejů navíc umožňuje často i úspory – konstrukce vlastního displeje totiž může být naprosto standardní a vytvořením vrstvených boků bude pro zákazníka přesto jedinečná. Možná ještě jeden z trendů – ukazuje se, že pro zákazníky jsou i u geometrických základních tvarů přitažlivé oblejší křivky. Takže, pokud se vývojář bude snažit křivky zaoblit, určitě neudělá chybu. UDRŽITELNÉ, ETICKÉ A MODERNÍ LEPENKOVÉ DISPLEJELepenkové displeje pro podporu prodeje v sobě kumulují i řadu podprahových, ale i vědomých sdělení. Současný spotřebitel klade důraz nejenom na kvalitu a originalitu, která ho přiláká, ale zároveň chce, aby řešení bylo udržitelné. A právě lepenkové konstrukce se z hlediska udržitelnosti komunikují ze všech materiálů nejlépe. Udržitelnost je vnímána často i v kombinaci s etikou, protože si stále více spotřebitelů uvědomuje svou zodpovědnost k přírodě a zároveň je znepokojuje případný environmentální a sociální dopad jejich nákupů. To znamená, že design POS by měl odrážet právě tyto hodnoty. V současnosti spotřebitel chce i od svého oblíbeného brandu, aby měl podobné enviromentální postoje, a především globální velké značky mu vychází vstříc v podobě řady udržitelných závazků ve své výrobě i související prezentaci. Zde lze zahrnout nejenom používání ekologicky příznivějších materiálů, snižování odpadu, úsporu energie, ale i podporu spravedlivého obchodu či sociálně prospěšných činností. POS displeje často využívají recyklované nebo biologicky rozložitelné materiály nebo prezentují původ produktu, certifi kaci nebo příspěvek k sociálnímu nebo environmentálnímu problému.Na druhé straně i od lepenkových displejů chce spotřebitel přidanou technologickou hodnotu. Jedním z trendů je stále častější zakomponování rozšířené reality do tisku. Zde je vidět posun, neboť v tomto případě není potřeba mít na grafi ce příslušný QR kód, který však často trochu grafi ku znehodnocoval. Současné technologie umožňují rovněž jednodušší AR (augmented reality, rozšířená realita) přečíst chytrým telefonem i bez nutnosti stahování příslušné aplikace.Irena Burdová