Page 20 - Demo
P. 20
20OBCHODOd počátku letošního roku přináší zcela novou nákupní zkušenost zákazníkům prodejna Rossmann na pražském Václavském náměstí. Pro obchod, který se rozkládá na 755 m2 prodejní plochy rozdělených do třech pater, vznikla řada unikátních komunikačních prvků. Zákazníci zde najdou bezmála 16 tisíc výrobků.ATYPICKÝ PROSTOR JAKO VÝZVAJednou z hlavních výzev nové prodejny byla in store komunikace a zvládnutí atypického prostoru, kde se nacházely sloupy. Ty nebylo možné odstranit, ale bylo zapotřebí je při plánování do konceptu zahrnout. „A protože jedním z hlavních segmentů, v kterých se cítíme opravdu silní, je dekorativní kosmetika, vybrali jsme si ke spolupráci na nové prodejně společnost L’Oreal,“ vysvětluje Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti Rossmann. Prodejna je specifi cká celou řadou na míru vyrobených prvků napříč kategoriemi péče o pleť, vlasové péče i dekorativní kosmetiky. Jak Olga Stanley upozorňuje, pro tento druh zboží je velice důležité, aby se zákazníkům dostalo patřičné edukace tak, aby se na základě poskytnutých informaci mohli rozhodnout pro konkrétní výrobek. „Protože zákazník obvykle řeší nějaký problém, jsou jedním z hojně využívaných prvků takzvané hotspoty, které mají edukační funkci. Na základě toho se pak rozhodují pro konkrétní výrobek,“ vysvětluje Tereza Chalupová, Senior Key Account Manager, L’Oreal.STOJANY NA MÍRUPodobnou funkci, jakou mají hotspoty, nabízejí také velké LCD obrazovky a zákazníci se mohou rozhodovat také na základě TOP 10 produktů. Naprostou samozřejmostí jsou pro tento typ zboží testery. „Abychom se odlišili, jsou stojany vytvořeny na míru prodejně,“ říká Olga Stanley. Zákazník v prodejně nenarazí na „obyčejné“ standardní regály, ale ví, že prostoru byla věnována náležitá péče. Stejný přístup byl zvolen také u jednotlivých sekcí, jako je sekce péče o vlasy, kde zákaznice dostanou šanci seznámit se rutinami potřebnými pro dokonalou péči o jejich vlasy. Stojan Domácí vlasový salon například pomocí speciálně nasvětlených spotů a dalších vizuálů vysvětluje problematiku barvení vlasů a domácí péči o vlasy. „Kromě komunikace je zde zásadní právě edukace. U vlasové péče zákazníkovi ukazujeme prémiovou vlasovou rutinu, protože prémiovou péči už nenabízejí jen kadeřnictví, ale také drogerie,“ podotýká Tereza Chalupová.Kosmetika a péče o pleť byla v minulosti především doménou žen. A přestože muži již mají v drogeriích své regály, speciální pozornost jim žádná z nich doposud nevěnovala. V nové prodejně proto vzniklo celé pánské oddělení. NEOBVYKLÉ UMÍSTĚNÍZvláštní péče je věnována dámské dekorativní kosmetice. Jednotlivé značky zde mají samostatný prostor, a to jak ve stojanech u stěn, tak ve volně stojících gondolách. Stojany jsou opět vytvářeny přímo na míru a jinde v České republice je zákazníci neuvidí. Značce Nyx, kterou má Rossmann v nabídce exkluzivně, IN STORE KOMUNIKACE: EFEKTIVNÍ I EKOLOGICKÁCÍLEM JE ZAUJMOUT ZÁKAZNÍKY A VYTVOŘIT PRO NĚ TAKOVÉ PROSTŘEDÍ, KDE BY SE CÍTILI DOBŘE A CHTĚLI SE DO NĚJ VRACET.Kromě originality, kvalitního provedení a schopnosti komunikovat se zákazníkem dnes na POS existují také požadavky na jejich ekologičnost a udržitelnou výrobu. Mimo eko designu jej výrobci můžou komunikovat certifi káty. Ty dnes požaduje stále více zadavatelů.Foto: Rossmann„Přestože v drogeriích nakupují převážně ženy, zdůraznění pánské zóny i navigace v prodejně velmi dobře zafungovala. Z našich měření vyplynulo, že v tomto segmentu došlo k největšímu nárůstu tržeb,“ uvádí Tereza Chalupová, Senior Key Account Manager, L’Oreal.