Page 14 - Demo
P. 14


                                    14TRENDY & TRHYSPOTŘEBITELSKÉ TRENDYVÝDEJNÍ BOXY ZAŽÍVAJÍ BOOM. TŘETINA I ZBOŽÍ PRODÁVÁČeši pro doručení svých internetových objednávek stále častěji využívají výdejní boxy. Jako možnost doručení online pořízeného zboží je volí téměř 60 % nakupujících, oceňují na nich především dostupnost a fl exibilitu. Fenoménem se stal online prodej použitého oblečení nebo elektroniky, třetina Čechů takové balíky pravidelně posílá. Vyplývá to z prvního ročníku průzkumu Index Balík přepravní společnosti PPL CZ, který zpracovala agentura Ipsos. „Češi si nákupy třeba i přímo z mobilu skutečně oblíbili, 70 % zákazníků uvedlo, že měsíčně ušetří díky online nákupům minimálně 4 hodiny, 17 % dokonce 12 hodin, které by jinak strávili v obchodech či na cestách za nimi,“ říká Lenka Vitovská, manažerka komunikace PPL CZ. Dle průzkumu si 6 z 10 Čechů pro balík do boxu zajde po práci. Většinou si vybírají boxy v okolí svého domova. Pětina Čechů si stihne balík vyzvednout mezi návštěvou fi tness, setkání s přáteli nebo mezi dalšími volnočasovými aktivitami. Stále oblíbenější je mobilní aplikace mojePPL. „Zákazníkům se stačí přihlásit do aplikace e-mailem, který zadávají při objednávkách zboží na internetu, a podrobnosti o všech zásilkách se jim automaticky propíšou do aplikace. Mají tak vše potřebné k vyzvednutí nebo převzetí zásilky na jednom místě,“ popisuje Vitovská. Aplikace mojePPL slouží nejen pro sledování a přebírání balíků, ale také pro jejich snadné posílání.Češi si oblíbili také online prodejní platformy, kde mohou udat své již nechtěné oblečení nebo třeba použitou spotřební elektroniku. K odesílání balíčků podle průzkumu využívá skoro polovina těchto lidí výdejní místa, prostřednictvím boxů pak balíky posílá pětina. AKČNÍ LETÁKY UŠETŘILY ZÁKAZNÍKOVI AŽ ČTVRTINU VÝDAJŮZa krystalový cukr nebo vejce zaplatíme o pětinu méně než před rokem. Hladká mouka je oproti loňskému dubnu o třetinu levnější. Zlevnil také sýr eidam (10 %), mléko nebo bílý jogurt (shodně 7 %). Při nákupu konzumních brambor či jablek si naopak o třetinu připlatíme. Průměrná sleva sledovaných položek v akčních letácích byla 24 %. Vyplývá to z meziročního srovnání cen 13 vybraných základních potravin v akčních letácích sedmi největších obchodních řetězců. Analýzu provedla společnost Česká distribuční, která je největším distributorem tištěných letáků v České republice. Kilogram pšeničné hladké mouky je meziročně levnější v průměru o 35 %, tedy zhruba o 7 Kč. Při nákupu deseti vajec velikosti M ušetříme takřka 8 Kč, za kilogram krystalového cukru zaplatíme o 6 Kč méně. Foto: PPL CZSROVNÁNÍ PRŮMĚRNÝCH CEN ZÁKLADNÍCH POTRAVIN V AKČNÍCH LETÁCÍCH V DUBNU 2023, LEDNU A DUBNU 2024Položka Průměrná cena (Kč) duben 2023Průměrná cena (Kč) leden 2024Průměrná cena (Kč) duben 2024Meziroční rozdíl v ceně (Kč)Meziroční rozdíl v ceně (%)Cukr krystalový (1 kg) 26,15 20,88 20,40 -5,75 -22 Eidamská cihla (1 kg) 168,90 178,18 152,56 -16,34 -10 Chléb konzumní kmínový (1 kg) 37,65 47,52 38,47 0,82 2Jablka konzumní (1 kg) 15,99 25,27 20,41 4,42 28Jogurt bílý netučný (150 g) 7,90 8,48 7,31 -0,59 -7Konzumní brambory (1 kg) 14,30 16,90 18,42 4,12 29Máslo (1 kg) 167,08 147,80 163,03 -4,05 -2Mléko polotučné pasterované (1 l) 15,30 15,70 14,19 -1,11 -7Pečivo pšeničné bílé (1 kg) 49,04 50,75 52,80 3,76 8Pivo výčepní, světlé, lahvové (0,5 l) 11,40 10,76 11,70 0,30 3Pšeničná mouka hladká (1 kg) 20,90 14,33 13,50 -7,40 -35Vejce slepičí čerstvá (10 ks, velikost M) 38,78 31,58 31,10 -7,68 -20Vepřová pečeně (1 kg) 99,90 109,90 94,50 -5,40 -5Celkem 673,29 678,05 638,39 -34,90 -3Zdroj: ČSÚ
                                
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18