Page 53 - Demo
P. 53


                                    53SORTIMENTpozorujeme i zvýšené vyhledávaní variant s přírodním složením. Zvolna k nám začíná pronikat také trend ze západní Evropy, kde roste zájem o nealkoholické varianty alkoholických nápojů, jako jsou giny, aperitivy nebo míchané koktejly. Stále oblíbenější je také kategorie čerstvých džusů či fermentovaných nápojů typu kombuchy,“ popisuje Petr Souček. Z hlediska prodejů jsou podle jeho slov největšími kategoriemi jednoznačně minerální vody a limonády, raketově rostoucí kategorií jsou pak fermentované nápoje. PŘÍRODNÍ SIRUPY PODLE TRADIČNÍCH RECEPTUR„Domníváme se, že naši zákazníci si dlouhodobě považují především kvality našich výrobků. Oblíbené jsou například Kitl Syroby, u kterých dbáme na vysoký podíl ovocné a bylinné složky a vyrábíme je podle tradičních receptur. Všechny syroby zpracováváme za studena, abychom zachovali maximum chuti a zdraví prospěšné látky. Aktuálním trendem by mohl být zvýšený zájem o limitované edice a sezónní příchutě, které nejsou dostupné po celý rok,“ uvádí Jan Vokurka, jednatel společnosti Kitl. Vnímá dále zvýšený zájem o minerální vody. „V roce 2022 jsme vrátili na trh Vratislavickou kyselku, přírodně perlivou minerální vodu, kterou stáčíme do skleněných vratných lahví. Věříme, že spotřebitelé budou stále více vyhledávat kvalitní minerální vodu ve vratných obalech,“ doplňuje. Pokud jde o novinky a šíři nabídky, fi rma skutečně nezahálí, již od začátku března si mohou spotřebitelé koupit například Kitl Syrob Maracuja, což byl hit loňské letní sezóny. Tato exotická příchuť se velmi osvědčila, proto byla navrácena do sezónní nabídky.MLADÁ GENERACE MĚNÍ POPTÁVKU I NABÍDKU„Ozdravování, hledání nových kombinací chutí a možná i infl uencerské spolupráce, tak bychom shrnuli trendy poslední doby. Lidé chtějí kupovat nápoje bez konzervantů, umělých sladidel nebo se sníženým obsahem cukru. Už jen málokdy zaujmou novinky s jednodruhovou příchutí, táhnou netradiční a neobvyklé kombinace surovin. Klíčový nápojový byznys dlouhodobě stojí na značkách, které jsou prověřené časem. I proto se daří našim tradičním nápojům, jako je Kofola, Vinea a dnes už třeba i pramenitá voda Rajec. Zároveň ale dospívá generace, která je zvyklá na diverzitu. Novinky jsou tak důležitou součástí strategií každé fi rmy. I my stále hledáme nové cesty a přicházíme s inovacemi, které mají šanci oslovit většinové i specifi cké cílové skupiny spotřebitelů,“ shrnuje trendy Jana Ptačinská Jirátová, manažerka komunikace Kofola Česko Slovensko. Mezi ně patří mimo jiné limonády ze sicilských citrusů a toniky Targa Florio nebo například Prager‘s Kombucha, která je bohatá na probiotika, podporuje trávení a posiluje imunitu. Ani kategorii energetických nápojů se trendy nevyhýbají, i zde se experimentuje. „Loni jsme uvedli Semtex Extrem, ve kterém jsme použili guaranu a matcha čaj namísto taurinu. Letos posílíme kombuchy a energetické nápoje o nové varianty, kategorii toniků osvěžíme zázvorovým tonikem Targa Florio a trh vod o funkční minerální vody Korunní, doplněné o kofein, železo a vitamin D,“ uvádí Jana Ptačinská Jirátová.VITAMINY A DALŠÍ BENEFITY PRO ZDRAVÍ„V segmentu nealko nápojů dochází k přelivům mezi kategoriemi s ohledem na makroekonomickou situaci. V letech 2020 a 2021 jsme sledovali nárůst prodejů ve všech kategoriích nápojů s příznivým vlivem na organismus (nízký nebo nulový obsah cukru, 100 % džusy, přírodní minerální vody). Některé z těchto trendů u spotřebitelů přetrvávají, snaží se například řešit své zdraví a pohodu, jak vidíme z nárůstu v kategoriích s přidanou hodnotou (mezi jinými u minerálních vod). Klíčovou sezónou pro nealko nápoje je letní období, které začíná již v květnu a končí v září. Vidíme navíc významnou sezónnost kolem Vánoc a Velikonoc v kategorii limonád, popřípadě v rámci novoročních předsevzetí můžeme sledovat lednový nárůst prodejů přírodních léčivých zdrojů a minerálních vod,“ přibližuje Lutfi a Volfová, manažerka komunikace společnosti Mattoni 1873. Trendem jsou podle ní ochucené minerálky s dalšími benefi ty, jako jsou vitaminy či různé funkční ingredience. Této poptávce ze strany spotřebitelů vyšla společnost Mattoni vstříc novou řadou funkční minerální vody Magnesia Plus, a to ve dvou variantách, Focus a Antistress. „Úspěšnou řadu funkční minerální vody Magnesia Plus brzy rozšíříme o další dvě varianty. Novinkou bude také kompletní rebranding námi licenčně vyráběné a distribuované Pepsi-Coly, který začne v Česku na jaře a jehož součástí bude mimo jiné i přejmenování dosavadní Pepsi Max na srozumitelnější Pepsi Zero Sugar,“ uvedla Luftia Volfová.Simona ProcházkováMINERÁLNÍ/PRAMENITÉ/KOJENECKÉ A PITNÉ VODYPijete je čisté, nebo ochucené? CS: CS Všichni, Projekce na jednotlivce, VáženoJen čisté 37,4Více čisté 22,1Stejně čisté i ochucené 19,5Více ochucené 15,0Jen ochucené 5,6Neuvedeno 0,2OCHUCENÉ NÁPOJE S OBSAHEM CO2ŠŤÁVY Z CITRUS. PLODŮ/JINÉ OVOCNÉ NEBO ZELENINOVÉ ŠŤÁVY A NÁPOJE/KONCENTROVANÉ ŠŤÁVY/NEKTARY/SMOOTHIESLEDOVÉ ČAJEZdroj: MEDIAN, Market & Media &Lifestyle – MML--TGI ČR 2023 2. a 3. kvartál (3. 4. 2023 – 17. 9. 2023)
                                
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57