Page 51 - Demo
P. 51
51SORTIMENTPŘÍRODNĚ A POHODLNĚ, PROSÍMVýrobci jdou přáním svých zákazníků naproti a každoročně přicházejí, kromě tradičních a osvědčených stálic a klasiky, také s inovativními recepturami, neobvyklými chuťovými variacemi a exotickými ingrediencemi. Hitem jsou též „natur“ verze dochucovacích omáček, kečupů, grilovacích marinád či salátových dresinků, tedy bez obsahu jakýchkoli uměle přidaných látek, konzervantů, glutamátu a barviv, eliminuje se též obsah soli nebo cukru. Spotřebitelé jsou stále náročnější. Přejí si produkty z přírodních ingrediencí, ale nejlépe s trvanlivostí přes celou grilovací sezónu a s maximálně jednoduchým použitím.TRADICE VERSUS MÓDNÍ TRENDYČeši preferují výrobky od ověřených značek, které důvěrně znají a nakupují je pravidelně. Od nich pak rádi a bez obav vyzkouší i novinky. „Základní požadavky na tradiční kořenicí směsi a omáčky se v zásadě nemění. Určitá část spotřebitelů ale samozřejmě ráda experimentuje. Vitana, česká značka se stoletou tradicí, považuje za svou povinnost nabízet koření a omáčky na grilování i pro ty, kdo chtějí méně tradiční chutě. Máme tak v nabídce například koření bez soli, varianty vhodné pro vegetariány – tedy speciální koření na zeleninu nebo sýry, a samozřejmě také pro ty, kdo dávají při grilování přednost třeba rybě,“ uvádí Michaela Plecitá, senior product manažerka značky Vitana. „Kromě toho, že letos předpokládáme pokračující zájem o řadu Smoky Taste, kterou jsme uvedli loni, představíme zbrusu novou řadu takzvaných bílých omáček nejen pro grilování. Chystáme také redesign balení steakových omáček,“ dodává Michaela Plecitá.TATARKA PRO VEGANY, CHILLI PRO GURMÁNYStálicí na trhu grilovacích omáček, majonéz, dresinků a kečupů je značka Hellmann´s. Kromě tradičních produktů si získává na popularitě veganská řada omáček bez vajec. Hellmann´s Vegan Tatarská omáčka, Vegan majonézová omáčka a Vegan Česneková omáčka se hodí jako dip k masu či bramborám i do salátových zálivek. Za zmínku stojí také Hellmann's Omáčka k masu Chunky burger, své zákazníky si našla též Hellmann's Omáčka s příchutí cheddaru.Česká společnost Hot-Chip vstoupila před pár lety na trh s unikátními produkty, které ocení každý milovník chilli. V nabídce jsou papričky, koření, marmelády, sirupy, chipsy a samozřejmě omáčky. Soustředí se na výrobu malých sérií, některé z produktů jsou k dostání pouze v sezóně, kdy jsou dostupné čerstvé suroviny, které se do nich používají. Pro ty, kdo s chilli začínají a neví, který produkt si vybrat, je ideální Ochutnávkový set chilli omáček, který obsahuje omáčky různých chutí i stupňů pálivosti.EVERGREENY SE STÁLE VRACÍ„Trendy v oblasti grilování se každoročně otáčejí, podobně jako módní trendy v oblékání. Po několika letech se opět vrací osvědčené chuťové varianty, evergreenem je Pepřová marináda a Marináda Gyros. To jsou chuti, které občas vytlačí novinky typu Limetka a pepř nebo Mango a pepř, ale po jedné či dvou sezónách se zákazníci opět vracejí k dlouhodobě osvědčeným chutím. Stále jsou poptávány naše Bylinkové marinády, Barbecue marináda v různých verzích či Chilli marináda v pikantním provedení,“ prozradila Hana Reuterová, majitelka a jednatelka společnosti IDC Food.Hotové marinády od IDC Food pro maloobchodní trh jsou téměř všechny dle jejích slov bez „éček.“ Firma nabízí marinády tekuté i v suchém provedení, které si spotřebitel doma připraví s vodou a s olejem, umixuje v emulzi, do které naloží maso, zeleninu, houby či třeba tofu. „Na trhu je zákazníci najdou pod značkou Specio, což je latinsky „úctyhodné\slouží. Hitem je grilování zeleniny či sýrů, které je možné potírat stejnými marinádami, které byly dříve připraveny jen pro masa a ryby. Každoročně uvádíme na trh nové variace chutí pro gastronomii, masný průmysl i pro dodavatele marinovaných mas do řetězců. Letošními novinkami jsou například Asijská marináda, inovovaná olejová marináda Gyros a do třetice exotická Mango a Chilli marináda,“ shrnuje Hana Reuterová. Simona ProcházkováDRESSINGY A OMÁČKYJak často je jíte / používáte – k masu?CS: CS Všichni, Projekce na jednotlivce, VáženoKOŘENICÍ SMĚSI A MARINÁDYJak často je používáte?CS: CS Všichni, Projekce na jednotlivce, VáženoZdroj: MEDIAN, Market & Media &Lifestyle – MML--TGI ČR 2023 2. a 3. kvartál (3. 4. 2023 – 17. 9. 2023)Jaký druh používáte?CS: CS Všichni, Projekce na jednotlivce, Váženo1× denně a více 1,54 až 6× týdně 1,52 až 3× týdně 8,11× týdně 14,12 až 3× měsíčně 25,31× měsíčně 22,1Méně než 1× měsíčně 24,2Nikdy 3,0Neuvedeno 0,31× denně a více 9,74 až 6× týdně 23,12 až 3× týdně 33,51× týdně 16,02 až 3× měsíčně 11,01× měsíčně 3,9Méně než 1× měsíčně 2,7Neuvedeno 0Jednodruhové/bylinky 64,2Kořenicí směsi 75,3Marinády 15,4Směsi koření 58,4Tekuté 14,1Neuvedeno 3,5