Page 25 - Demo
P. 25


                                    25OBCHODPRO KOČKY I PRO RODINUNa specifi ckou skupinu zákazníků, přesněji řečeno zákaznic, se zaměřil Interaktivní box pro kočky, vítěz kategorie Tailor made. Cílil na majitelky koček ve věku 18–56 let, které pro ně nakupují, a to nejen ve specializovaných prodejnách, ale také v obchodech, kde nakupují také pro rodinu. Box z vlnité lepenky obsahuje různé snacky pro kočky, což je možné brát také jako formu samplingu. Důležitou součást boxu ovšem tvoří dvě hry, díky kterým se kočky zabaví. Při první z nich prožijí lovecký zážitek s myší, ve druhé musí otočit osudím, aby jim vypadl pamlsek. „Protože kočky jsou u nás často vázané na děti, chtěli jsme, aby se do této části mohly zapojit také ony a vybrat kočičkám pamlsky. Celá rodina tak může poskládat, co bude v osudí,“ vysvětluje Sandra Rubešová, projektová manažerka společnosti Logik, která měla realizaci na starosti. „Kampaň byla spuštěna na Vánoce, a proto box zafungoval i jako vánoční dárek, nicméně určený je pro celoroční prodej,“ popisuje Milan Rytíř, Senior Manager Shopper & Brand Activation, Vafo Praha. PŘEDMĚTY S PŘÍBĚHEMVelkým trendem současnosti je up--cycling, tedy vytváření nových věcí ze starých. V tomto duchu pro Generali Českou pojišťovnu vytvořila agentura Navzdory Křeslo z papíru, které zvítězilo v kategorii Udržitelná 3D reklama. Součástí zadání bylo využít materiál, který má pojišťovna k dispozici, což byly v tomto případě vysloužilé papírové dokumenty. „V minulosti jsme už takto využívali bannery, z kterých vznikly různé obaly, například pro notebooky. Takové předměty mají příběh. Jde o limitované edice z věcí, které by se jinak vyhodily, zatímco my jim dáváme nový život. Jsou určené pro naše lidi – srdcaře, kteří za nimi vidí přidanou hodnotu v ekologii. Díky tomu, že se jedná o již jednou zpracovaný materiál, dochází také k velké úspoře vody, což můžeme doložit,“ konstatuje Martin Moláček, Senior Manager, Generali Česká pojišťovna. Jak dále upozorňuje, spotřebitelé jsou v dnešní době vystaveni greenwashingu, kdy fi rmy ekologické chování jen předstírají. Postupně vznikají zákony, které takové jednání zakazují.KALENDÁŘ S DIVADLEMReklamní předmět s přidanou hodnotou představuje Adventní kalendář a loutkové divadlo, který pro fi rmu Mixit vytvořila společnost Logik. Vítěz kategorie využití 3D reklamy v rámci komunikačního mixu je vlastně loutkové divadlo s více než deseti pohádkami a adventní kalendář v jednom. Ve vnitřní části se nacházejí krabičky s drobným dárečky, přičemž krabičky zároveň fungují jako pozadí. Díky propracované grafi ce kalendáře je možné vystřihnout papírové pohádkové postavičky, s kterými pak rodiče po přilepení špejle dětem hrají loutkové divadlo. Pavel NeumannO NÁKUPU ROZHODUJÍ EMOCE A TY VYVOLÁVAJÍ ETIKETYJedna ze základních obchodních pouček říká, že zboží prodává obal. Člověk nakupuje především očima. Můžete mít sebekvalitnější produkt, ale pokud podceníte zpracování obalu nebo etikety, jednoduše neprodáte. V dnešním silně konkurenčním prostředí ve všech sektorech trhu roste rovněž potřeba odlišit se a zaujmout zákazníka něčím novým, speciálním. Tuto skutečnost vnímá stále více výrobců a mnohem častěji se tak na trhu můžeme setkat s takzvanými zušlechtěnými etiketami. Ty byly v minulosti kvůli své vyšší ceně charakteristické především pro luxusnější zboží s vyšší přidanou hodnotou, jako jsou prémiové alkoholické nápoje, kosmetika nebo tabákové výrobky. Rychlý rozvoj technologie digitálního tisku však zpřístupnil zušlechťování etiket i pro běžné výrobky všeho druhu. Příkladem může být technologie MGI od společnosti Konica Minolta, která nabízí parciální lakování a digitální ražbu. Digitální technologie se oproti konvenčním metodám vyznačují nižšími náklady na výrobu, nebo například možností personalizace výtisků. To, co bylo v minulosti možné pouze ve velkých sériích, je v současnosti dostupné už od jednoho kusu. Díky tomu se zušlechťování etiket stává vhodnou volbou i pro menší fi rmy.www.konicaminolta.cz
                                
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29