Page 20 - Demo
P. 20


                                    20OBCHODPrioritou jsou služby a data, shodují se Martin Dolejš, ředitel rozvoje obchodu pro Retail&Commerce, a Tomáš Večerek, manažer pro vztahy s obchodníky v Mastercard Česká republika a Slovensko v rozhovoru pro Retail News. V březnu byli na konferenci Retail Summit vyhlášeni nejlepší obchodníci za již 21. ročník ocenění Mastercard Obchodník roku. Co bylo a je pro budování renomé soutěže nejdůležitější?M. Dolejš: Pro úspěch soutěže je klíčové, že o vítězích rozhodují sami spotřebitelé. Prostřednictvím reprezentativního výzkumu se zákazníků dotazujeme na preference značek a hodnocení konkrétních obchodníků v daném segmentu. Tento způsob hodnocení je pro obchodníky velmi cenný, což dokazuje i fakt, že sami obchodníci berou soutěž velmi vážně a na základě odpovědí se inspirují, co by měli zlepšit a na jaká kritéria se zaměřit, aby uspěli. Soutěž je pro celý trh relevantním ukazatelem aktuální situace a pro jednotlivé oceněné obchodníky prestižním ohodnocením jejich dlouhodobé práce.T. Večerek: Pro renomé ocenění je také důležitá otevřená komunikace s obchodníky. Průběžně je informujeme o novinkách v soutěži, poskytujeme jim doporučení, jak komunikovat se zákazníky před, v průběhu i po skončení soutěže. Neméně klíčové je to, že přicházíme téměř každý rok s novinkami, které refl ektují změny na retailovém trhu. Proto jsme letos zařadili dvě nové kategorie: Obchodník roku pro chovatele a Doručení jídla a potravin.  Retail je pro Mastercard důležitým obchodním partnerem. Na jaké další služby a novinky ze strany Mastercard se mohou obchodníci těšit?M. Dolejš: Mimo tradiční byznys spojený s platebními schématy se v současné době zaměřujeme na dvě oblasti: data a kybernetická bezpečnost. Díky naší celosvětové platební síti dokážeme efektivně využívat velké množství dat, která umíme zpracovat a vyhodnotit, jak se obchodníkovi daří v dané lokalitě, jak je na tom vůči konkurenci, jaký je nákupní košík zákazníka, zpracovat predikce zákaznického chování apod. S neustále rostoucím počtem transakcí je také čím dál tím důležitější kybernetická bezpečnost. V tomto směru máme řadu nástrojů, které pomáhají předejít a výrazně eliminovat potenciální možnost zneužití platby kartou. T. Večerek: Naše produkty z oblasti dat a kybernetické bezpečnosti jsmepředstavili i na letošním Retail Summitu. Jedním z nich je software, který e-shopům dokáže lépe poznávat zákazníka, doporučovat mu zboží na základě předchozího nákupu apod. Dále se jedná například o softwary, které pomáhají obchodníkům vyhodnotit marketingové kampaně.V oblasti cyber security nabízíme nejen produkty zaměřené na zabezpečení plateb, ale také například na ověřování identity koncových uživatelů. Máme k dispozici i řešení pro velké společnosti, které zmapují a vyhodnotí riziko kybernetického útoku v rámci celého subdodavatelského řetězce. To vše dnes Mastercard dělá. Na co by si měl dát obchodník v oblasti cyber security pozor, resp. jakých chyb by se měl vyvarovat? T. Večerek: V roce 2024 bude naším cílem dbát na osvětu v oblasti cyber MASTERCARD JE TECHNOLOGICKÁ SPOLEČNOST, KTERÁ SE NA VZTAHY SE SVÝMI KLIENTY DÍVÁ KOMPLEXNĚ. Foto: MastercardPRIORITOU JSOU DATOVÉ SLUŽBY A KYBERNETICKÁ BEZPEČNOSTMastercard už v současné době zdaleka není jen platebním schématem. Má k dispozici komplexní transakční data o nákupním chování, která mohou být obchodníkům velkým přínosem.Martin DolejšTomáš Večerek
                                
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24