Page 24 - Demo
P. 24


                                    24OBCHODZaujmout zákazníky dnes vyžaduje daleko větší snahu, než tomu bylo kdysi. To byli možná vděční za každou obrendovanou propisku nebo přívěsek na klíče… Vítězné exponáty soutěže Hvězda 3D reklamy, kterou každoročně pořádá asociace POPAI CE, jasně ukazují, že k vytvoření pozitivních emocí je dnes důležitý hlavně nápad, kvalitní materiál, perfektní zpracování a dnes už také soulad s životními postoji a hodnotami.LOW COST UŽ NEPodle Miroslava Křivánka, Branch Directora společnosti Yashica, sice stále velice dobře fungují předměty typu „na rozdávačku“, jako jsou propisky s logem, bločky na psaní nebo trička s potiskem, nicméně čím dál patrněji vidíme také trend přidané hodnoty. Jak spotřebitele, tak obchodní partnery mnohem více zaujme něco, co na první pohled nebude vypadat jako low cost předmět. Důraz je proto v současnosti kladen na výběr materiálů, dokonalé zpracování i propracovaný design. „Pro mistrovství světa v biatlonu jsme například realizovali kompletní řadu reklamních předmětů, jejíž součástí byl také textil. Grafi ka na něm byla promyšlená a zobrazovala skutečný běžecký okruh. Také materiál byl zvolen kvalitní tak, aby klient oděv nezaložil do skříně, ale nosil ho i v běžném životě, případně se s ním mohl i chlubit,“ popisuje Miroslav Křivánek. Proto je třeba jít cestou přidané hodnoty, a pokud to rozpočet klienta umožňuje, využívat malosériovou výrobu, u které je možné ohlídat perfektní zpracování. Jak Miroslav Křivánek dodává, mezi trendy reklamní předměty dnes patří kvalitní power banky, bluetooth reproduktory, multifunkční stojánky a nabíječky na hodinky, telefony a tablety. Z DÁRKU VYZAŘUJE POHODAPro mnoho spotřebitelů je dnes důležitá udržitelnost. Ta se odráží v absolutním vítězi soutěže Hvězda 3D reklamy – Litomyšlské škatulce. Škatulka je mimo jiné zamýšlená jako demonstrace možností výrobce – Tiskárny HRG. Jde o dárkový předmět ve tvaru knihy a vážící se k Vánocům, který ale nezobrazuje tradiční rozevírací Betlém, ale zámek v Litomyšli. V druhé části škatulky jsou prázdné papírové krabičky s funkcí adventního kalendáře, do kterých si každý může vložit to, co má rád. Rozevírací zámek je možné zezadu prosvětlit, čímž je zdůrazněn pohodový vánoční čas. A protože škatulka měla mezi obdarovanými mimořádný ohlas, projevila o podobný dárek zájem další fi rma. Na základě Litomyšlské škatulky vznikla tematická škatulka, tentokrát pro zlatnictví Karolinum. „A protože jsme investovali do linky na výrobu karet, máme pro letošní rok již připravenou karetní škatulku, díky které budou mít zákazníci možnost poznat kopie historických karet nebo nově vytvořený design pro kanastu,“ popisuje Jan Gloser, obchodní ředitel Tiskárny HRG.FRANCOUZSKÝ CHICK V ČESKUDárek ovšem nemusí sloužit pouze jako pozornost, ale jak upozorňuje Jitka Šmejkalová, Senior PR Consultant, MSL Czech Republic, může vytvářet prostor v médiích. Makronkové barety, vítěz kategorie Reklamní textil, které fi rma vytvořila pro původem francouzské pekařství Paul, je toho jasným důkazem. Jako téma byly zvoleny barety, protože patří k Francii a jsou nadčasové. A makronky proto, že jsou nejikoničtějším produktem v síti Paul. Hlavním cílem baretů bylo oživit komunikaci značky Paul v lifestylových médiích a odkomunikovat jeho 15. výročí působení na českém trhu. Pilíře celé kampaně byly tři: tradice, kvalita a styl. To je také důvod, proč fi rma při realizaci vsadila na spolupráci na výrobě se zavedenou českou fi rmou Tonak. „Čechům jsme chtěli ukázat, jak si užívat života, a motivovat je, aby se dokázali zastavit a dopřát si něco hezkého. Barety byly součástí celé komunikační strategie a po omezenou dobu si je zákazníci mohli také za speciální cenu zakoupit v jedné z pražských poboček pekařství. „Když vymyslíte reklamní produkt, který je v lince s dlouhodobou strategií, může to fungovat i v médiích a generovat mediální prostor, takže budete vidět,“ konstatuje Jitka Šmejkalová.VZTAH SE ZNAČKOU BUDUJÍ EMOCEKTERÉ PROSTŘEDKY VYVOLÁVAJÍ POZITIVNÍ EMOCE? CO NEJVÍC ZABÍRÁ NA ZÁKAZNÍKY ČI OBCHODNÍ PARTNERY? MNOHÉ O TOM VÍ TVŮRCI VÍTĚZNÝCH EXPONÁTŮ SOUTĚŽE HVĚZDA 3D REKLAMY.Nejen zážitek přímo v okamžik nákupu určuje to, jak budou značku spotřebitelé vnímat příště. Důležité je proto budovat dlouhodobý vztah. A nejlépe prostřednictvím emocí, které je možné promítnout také do POS, dárkových předmětů nebo třeba do speciálních edicí.
                                
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28