Page 15 - Demo
P. 15


                                    15TÉMA„K dispozici je široký sortiment, od hummusu, pomazánek, rostlinných nápojů až po hotová jídla, včetně mražené pizzy. Vzrůstající zájem registrujeme zejména v kategorii alternativ hotových jídel/polotovarů, uzenin a sýrů, oblíbené jsou alternativy masa a mléčných výrobků. Novinkou je například K-take it veggie Pizza Margherita,“ shrnuje Renata Maierl z oddělení fi remní komunikace společnosti Kaufl and.NEJVÍCE SE PRODÁ ALTERNATIV MASA A RYB„Můžeme si všimnout rostoucí motivace environmentální, která ovlivňuje i spotřebitelské chování v oblasti výběru potravin. Dle reportu od Mintel (Global Consumers Trends, 2024) poroste zájem o rostlinné alternativy masa, které budou designovány ke stejnému použití a se stejným chuťovým zážitkem jako živočišné produkty, ale budou udržitelnější a šetrnější k planetě,“ říká komunikační manažerka ProVeg Česko Eva Hemmerová.Nejprodávanější kategorií jsou podle ProVeg stále alternativy masa a ryb. Především v oblasti masných alternativ se dostupnost a množství produktů neustále zlepšuje, dostupné jsou rozmanité varianty od burgerů a plátků po klobásky, gyros a další produkty. „Roste i nabídka v oblasti rybích alternativ, které jsou u spotřebitelů žádané. V prosinci loňského roku, představila svůj veganský fi -let s rybí příchutí značka Garden Gourmet od Nestlé, která své alternativy vyrábí v Čechách,“ informuje Eva Hemmerová.Druhou nejprodávanější kategorií jsou rostlinné alternativy mléka, které se těší oblibě také u těch, kdo nemohou pít kravské mléko ze zdravotních důvodů. Dávno již nejde jen o alternativy na bázi sóji, rýže, kokosu či ovsa, nově jsou dostupné také rostlinné nápoje hrachové. Novinkou v odvětví, co se týče ingrediencí, jsou pak nápoje na bázi bramborového proteinu. „Důležité a spotřebitelsky žádané jsou především nápoje splňující nutriční kritéria, jako je obohacení o vitaminy a minerální látky. Této oblasti se věnuje i jedna z lekcí odborného kurzu Výroba a vývoj rostlinných alternativ,“ doplňuje Eva Hemmerová.KONCEPT PRO PLANETU„Společnost Semix Pluso chápe udržitelnost v širším pohledu a snaží se přispět vývojem produktů, spadajících do ranku zdravých potravin. Cestu k tomuto cíli vidíme v omezení konzumace masa a zaměření na bio potraviny. Omezením chovu hospodářských zvířat, které je spjaté s emisemi metanu a vlivem na oslabování ozonové vrstvy či zvyšováním skleníkového efektu, může lidstvo v globálním měřítku enormně přispět ke zlepšení stávající situace,“ uvádí Barbora Bortlová, marketingová ředitelka Semix Pluso.Rostlinný sektor představuje nyní jednu z nejrychleji rostoucích kategorií potravin a předpokládá se, že tento trend bude pokračovat i nadále. „Konceptem PRO Planetu chceme přispět ke zmírnění klimatické změny, stačí, aby každý z nás pár dní v týdnu vynechal ze svého jídelníčku maso a zvolil rostlinnou alternativu. Tímto jednoduchým krokem můžeme naší planetě významně pomoci,“ zdůrazňuje Barbora Bortlová. V loňském roce uvedla společnost Semix Pluso unikátní řadu PRO Planetu složenou ze sypkých veganských směsí, které si každý rychle a jednoduše připraví doma nebo na cestách. „Poptávku po rostlinných alternativách vnímáme též v segmentu nápojů, kterých na trhu nebylo dostatek. V našem portfoliu produktů jsme tak uvedli fermentované výrobky z klíčeného ovsa, a to Ovsánek drink, který navazuje na náš úspěšný produkt Ovsánek,“ říká Barbora Bortlová. V nejbližší době se podle jejích slov mohou zákazníci těšit na nový proteinový koktejl s příchutí pistácie. VEGAN SORTIMENT VE ZNAMENÍ PESTROSTI„Našim zákazníkům chceme poskytnout nejširší nabídku v rostlinné kategorii, a to i v segmentu tradičních mléčných produktů nebo třeba pečiva. V poslední době sledujeme trend zvyšujícího se počtu fl exitariánů a ochoty spotřebitelů zkoušet rostlinné alternativy, proto tento sortiment neustále rozšiřujeme. Největší zájem vnímáme ze strany tzv. Generace Z, která má ráda nejen rostlinné alternativy, ale také veškeré novinky či hotová zdravá jídla. Sortiment veganských produktů v prodejnách Albert oceňuje také projekt Rostlinně, který vyzdvihuje právě naši nabídku rostlinných polévek a hotových jídel k ohřátí,“ přibližuje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert. Největšímu zájmu se podle jeho slov těší dlouhodobě tofu v přírodní nebo uzené variantě, dále je populární také seitan nebo tempeh. „V kategorii náhrad mléčných produktů jsou pořád velice oblíbené rostlinné nápoje od značky Nature´s Promise. Nabízíme je ve čtyřech variantách, mandlové, sójové, ovesné a špaldové. Tyto nápoje jsou bio a přirozeně bez laktózy a nejsou doplněny o žádné cukry. Mandlové a sójové neobsahují ani lepek,“ vyjmenovává Jiří Mareček. V pekárně Albert pak spotřebitelé najdou například veganský hot dog a také jemné pečivo s křupavým posypem, známé jako štangl. „Dále jsme rozšířili nabídku tapas o různé druhy oliv, kuličky z chlebovníku jackfruit v sladké pikantní omáčce nebo třeba grilované artyčoky. Naše inovace spočívají také v netradičních kombinacích tradičních surovin, jako je špalda, ječmen nebo jáhly, a jsou skvělou volbou pro zákazníky, kteří se chtějí stravovat moderně a zároveň zdravě,“ doplňuje Jiří Mareček. Vlastní značka Albert Fresh Bistro pak nabízí produkty pro kteroukoli denní dobu, snídani, oběd či večeři, jako jsou wrapy, saláty, polévky, luštěninové a těstovinové saláty, smoothie či zeleninové šťávy.Simona ProcházkováPOKRAČOVÁNÍ ČLÁNKU
                                
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19