Page 17 - Demo
P. 17
Certifikovaný e-katalog GDSNJednoduché ovládáníStandardizovanáB2B a B2C dataCloudové řešeníSystémovákontrola datIntegrace do stávajícíchinformačních systémůŠkolení,poradenství, podporaNa trendy ve využití automatizace a umělé inteligence v retailu jsme se zeptali Stanislava Zrcka, Channel Director EMEA Retail ve společnosti Diebold Nixdorf. Jak se díváte na možnosti využití umělé inteligence? Jako dodavatel pokladních systémů a systémů pro automatizaci v retailu se otázce využití AI věnujeme dlouhodobě. Pod pojmem Smart Vision, v rámci naších systémů, zahrnujeme zejména řešení pro ověřování věku – Age Verfi cation, rozpoznávání zboží – Product Recognition a určení podezřelého chování zákazníka pro zamezení ztrát – Shrink Reduction. Všechny tyto systémy už dnes vykazují vysokou přesnost při automatickém rozpoznání a přináší výrazné benefi ty jak pro obchodníka, tak pro zákazníka. Realizované projekty potvrzují, že zákazníci taková moderní a inovativní řešení podporují a akceptují je. Které technologie dnes procházejí nejdynamičtějším vývojem?V současné době, po nástupu AI, lze pozorovat výrazný posun zejména v kamerových systémech, které se v maloobchodě využívají stále častěji, a to v nejrůznějších aplikacích. Od sledování a vyhodnocování pohybu zákazníků na prodejně přes systémy rozpoznávání produktů na vahách či pokladnách až k systémům pro efektivní řízení zásob v prodejně. Nadále také roste obliba samoobslužných systémů. Kam až může dojít automatizace v obchodech? Potenciál AI v oblasti kamerových systémů a zpracování dat je slibný. Lze očekávat další posílení automatizace, a tedy minimalizaci ručních vstupů, což přinese zrychlení operací, snížení chybovosti a zvýšení celkové efektivity. V oblasti customer experience dojde k dalšímu rozvoji, ať už při automatickém rozpoznávání zboží v košíku, nebo při sledování chování zákazníka na prodejně, a ve vazbě na to i poskytování konkrétní podpory zákazníkovi. Jsou čidla a kamery, které hlídají nákupní chování zákazníků, pomocníci, nebo lidem ubírají soukromí? Přestože výhod umělé inteligence je mnoho, stejně jako u všech činností, které shromažďují a analyzují data, je důležité před implementací zvážit případné etické obavy týkající se soukromí a možného zneužití technologie. Toto je pokračující a neustále se vyvíjející diskuze. Využití umělé inteligence však v konečném důsledku umožní činit lepší obchodní rozhodnutí a dlouhodobě zvyšovat zisky. Zaniknou podle vás klasické peníze, takže budeme platit jen bezhotovostně?Navzdory všem novým trendům v oblasti digitálních plateb, platebních aplikací a virtuálních měn zůstane klasická hotovost nadále významným platebním prostředkem. Míra digitalizace a používání bezhotovostních plateb bude jistě rozdílná v různých zemích. Jakkoli však je bezhotovostní platba velmi pohodlná a snadná, jsou zde také obavy z kybernetické kriminality, přílišné závislosti na technologiích a ztráty soukromí. Je zvažována řada scénářů vývoje plateb v budoucnu, ale zmíněné aspekty stejně jako důvěra v klasickou hotovost napovídají, že její zánik není na pořadu dne. Na kterých technologiích v Diebold Nixdorf v současné době pracujete? Intenzivně se zabýváme vývojem nových technologií s využitím AI v pokladních systémech. Toto neznamená pouhé doplnění kamery na pokladnu, ale má to dopady také do architektury softwarových i hardwarových řešení. Kontinuálně pracujeme na inovacích pokladen a pokladního systému. Všechny tyto nové prvky vedou k vyšší automatizaci v prodejně, zjednodušení operací, získání přesných a aktuálních dat, ke zvýšené efektivitě, bezpečnosti a k zamezení ztrát.