Page 26 - Demo
P. 26
26Společnost C&A nainstalovala první samoobslužné pokladny v Solingenu v roce 2019. Nyní má 240 samoobslužných pokladen na 83 pobočkách po celé Evropě. V prodejně C&A na Mönckebergstrasse v Hamburku, která byla otevřena na konci roku 2023, bylo poprvé instalováno hybridní řešení s modelem „Easy One“: v závislosti na frekvenci zákazníků jej lze použít jako SCO nebo jako běžnou pokladnu. Nová pobočka o rozloze 1 700 m2 ve Westfi eld Mall v Überseequartier v Hamburku bude mít devět těchto hybridních systémů SCO a poprvé bude mít více terminálů SCO než běžných pokladen.Na samoobslužných pokladnách, které jsou v současnosti implementovány v C&A, zákazníci skenují čárové kódy na cenovkách zboží. Bezpečnostní štítky RF se při platbě automaticky deaktivují. Pouze položky s vyšší cenou jsou navíc zabezpečeny pevným štítkem, který může odstranit jen zaměstnanec. V blízké budoucnosti má být tento dvojí proces minulostí. Samoobslužné pokladny budou využívat RFID. Všechny položky jsou již nyní vybaveny RFID štítkem pro interní procesy. Jejich využití pro proces pokladny a odemykání zboží je tak v prvních pobočkách pravděpodobné již letos. Položky zákazník umístí do boxu u pokladny, kde jsou automaticky zaznamenány a odemčeny. CUSTOMER COUNTING NABÍZÍ DATA V REÁLNÉM ČASEBěhem příštích dvou let budou všechny pobočky C&A v 17 evropských zemích znát přesné počty zákazníků a mít přístup k datům v reálném čase pomocí technologie 3D senzorů pod názvem „Customer Counting“. Společnost C&A začala od května zavádět technologii od stuttgartské společnosti Sensalytics v sedmi zemích. Propojený portál poskytuje přístup k online datům. „C&A je na cestě stát se moderním evropským vícekanálovým prodejcem módy. Abychom toho dosáhli, je pro nás zásadní porozumět našim zákazníkům a vědět, co chtějí, kdy a kde. Počítání v reálném čase nám nabízí přesné a smysluplné poznatky,“ říká Carsten Horn, obchodní ředitel C&A Europe. Společnost se také rozhodla ukončit spolupráci s externími digitálními tržišti, jako jsou Amazon, Wehkamp a Zalando, a hodlá se zaměřit na budování a rozšiřování vlastních digitálních kanálů. SOFT TAG LZE AKTIVOVAT I PO VYPRÁNÍŠpanělská skupina Inditex, do které patří osm obchodních formátů: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home a Uterqüe, používá RFID již od roku 2019, oznámila letos inovaci. V budoucnu budou všechny textilie jejích značek vybaveny pratelným Soft Tagem, který je všitý do produktu a po zaplacení se automaticky deaktivuje. V případě výměny zboží jej lze znovu aktivovat. Odpadá tak problém s odemykáním zboží v případě samoobslužné pokladny. V Německu by měly být instalace v prvních prodejnách hotové do konce roku 2024.Jak silně se v Inditexu prosazuje téma samoobslužných pokladen, je vidět při otevírání nových prodejen: V novém megaobchodě Zara v Mall of Emirates v Dubaji je 27 samoobslužných pokladen. Nabízí se zde také Pay-and-go, proces placení prostřednictvím skenování smartphonu, který mimo jiné mohou využívat i registrovaní zákazníci v nové pobočce Bershka v Miláně. Na rozdíl od jiných lokalit nebyly stanice SCO v italské metropoli instalovány na výstupu, ale uprostřed prodejní plochy.Průkopníkem využití technologie RFID v retailu je francouzský řetězec Decathlon. „Tato technologie nám umožnila zvýšit dostupnost produktů v obchodě, urychlit a usnadnit placení a zlepšit zabezpečení produktů,“ uvádí řetězec. Stejně jako v případě prodejen Zara si jednoduchost nákupu zboží označeného RFID tagem může „ověřit“ i zákazník v jejich českých pobočkách. ekSAMOOBSLUŽNÉ POKLADNY V PRODEJNÁCH MÓDYHLAVNÍ JE SNADNÝ A RYCHLÝ PROCES U POKLADNY, JEHOŽ SOUČÁSTÍ JE I DEAKTIVACE ZABEZPEČOVACÍCH ZAŘÍZENÍ.Módní řetězce jako Zara, Uniqlo a H&M masivně prosazují instalaci samoobslužných pokladen. Jedním z průkopníků v Německu je domácí společnost C&A, která sází na nové hybridní terminály.Chytré kabinky a zrcadla v prodejnách fashion jsou tzv. třešničky na dortu. Soustředění prodejců se zaměřuje na bezobslužný provoz pokladen.PeopleImages.com - Yuri AOBCHOD