Page 21 - Demo
P. 21
21OBCHODv prodejnách, kde momentálně chybí fyzická ostraha,“ říká David Beran.Kde je krádeží nejvíce z pohledu lokality a typu prodejny nelze podle Jakuba Halfara úplně specifi kovat. „Větší okrajová obchodní centra spíše bývají terčem organizovaných skupin, které například takto objedou polovinu republiky. Obchodní centra, která jsou spíše v centrech měst, bývají terčem nahodilých zlodějů,“ přibližuje situaci Jakub Halfar.KTERÉ VÝROBKY SE KRADOU NEJČASTĚJI?„Vzhledem k širokému sortimentu a rozmanitosti střežených prodejen není snadné poskytnout jednoznačnou odpověď. Navíc se zabezpečení výrobků výrazně liší mezi jednotlivými řetězci. U menších krádeží se zloději zaměřují na zboží běžné spotřeby, zatímco organizované skupiny cílí na dražší a snadno prodejný sortiment. Nejčastěji se ztrácí maso, čokolády, nezabezpečený levnější alkohol, drahý alkohol, luxusní parfémy, kosmetika, lego a elektronika,“ říká David Beran z M2C.„V hledáčku bývá drahé ošacení a obuv, elektronika, drogistické zboží, alkohol a případně cigarety. V závěru to lze jednoduše specifi kovat, jelikož se jedná o zboží, které lze snadno prodat,“ je ve shodě Jakub Halfar z SSI Group.UMĚLÁ INTELIGENCE PŘEDVÍDÁ ZLOČINVhodnou alternativou či doplňkem ke klasickým bezpečnostním rámům jsou kamerové systémy vybavené umělou inteligencí. „V poslední době jsme bohužel svědky nárůstu bezpečnostních incidentů. Naše technologie dokážou rozpoznat nežádoucí chování či útočníka už v řádech sekund, a to s přesností až 99,9 %. V mnoha případech tak na nebezpečnou situaci upozorní ještě dříve, než k poškození majetku či zdraví vůbec dojde,“ říká Michal Šotek, vedoucí divize Video Solution Services společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodává: „Umělou inteligencí lze vybavit i tradiční kamerové systémy, které dosud sloužily jen k pasivní ochraně.“Technologie pro predikci nežádoucího chování, jako jsou krádeže, fyzické napadení nebo vandalismus, fungují na principu rozpoznání předem určených vzorců chování. V obchodních centrech dokáže upozornit na krádeže zboží, odložená podezřelá zavazadla nebo předejít fyzickým napadením. ekDIGITÁLNÍ RETAIL UŽ NENÍ SCI-FIKNOWINSTORE jako lídr digitalizace retailu přináší inovace měnící způsob nakupování i řízení maloobchodních prodejen. Zaváděním bezobslužných automatizovaných obchodů, otevřených v režimu 24/7, společnost zahájila revoluci, která redefi -nuje tradiční modely fungování v maloobchodě a vytváří základ pro „Retail 360°“. Tento přístup spojuje výhody e-commerce se světem kamenných obchodů.Digitalizace je klíčová pro zvyšování efektivity a ziskovosti provozovatele.Automatizace procesů, jako je robotizace skladování a logistiky, snižuje náklady, zrychluje proces a minimalizuje chyby. Moderní technologie, včetně mobilních aplikací nebo digitálních cenovek, zjednodušují přístup k informacím o produktech a akcích, čímž zlepšují nákupní prostředí a zákaznickou zkušenost. Zajímavou roli zde v blízké budoucnosti budou hrát i technologie digitální reklamy v místě prodeje, personalizované na úroveň profi lu spotřebitele a jeho nákupních preferencí.Data a analytika včetně podpory nástrojů umělé inteligence umožňují retailerům lépe chápat zákaznické chování a nabízet služby a produkty „na míru“, čímž posilují loajalitu zákazníků a přitahují nové. Věrnostní programy, integrované do mobilních aplikací, zvyšují frekvenci nákupů a zajišťují zákazníkům aktuální přehled o jejich výhodách.Retail 360° představuje dokonalou integraci tradičního (fyzického) světa obchodů a digitálních kanálů. Zákazníci mají rádi fyzický kontakt s produktem a osobní poradenství v kamenných prodejnách, ale také pohodlí a šíři nabídky při online nakupování. Svoboda spotřebitele a jeho fl exibilita nakoupit kdykoliv a kdekoliv bude do budoucna zásadní hodnotou.KNOWINSTORE ukazuje, že budoucnost retailu spočívá ve vyhledávání a integraci nových technologií, které zvyšují efektivitu, zlepšují zákaznický zážitek a umožňují úroveň personalizace, která byla dříve nepředstavitelná. Retail se tím stává přizpůsobivější a lépe vybavený pro rychle se měnící potřeby moderních zákazníků.Maloobchodníci musí nejen sledovat technologické trendy, ale také musí najít odvahu je aktivně testovat a využívat k transformaci svých obchodních modelů a zlepšení zákaznické zkušenosti. Jedině tak mohou získat dlouhodobou konkurenční výhodu. KNOWINSTORE vede tuto změnu a ukazuje směry, kterými se retail bude v příštích letech ubírat.Ing. Pavel HartmannProject & Business Development ManagerTel.: +420 773 565 968e-mail: hartmann@know.czwww.knowinstore.czV NĚMECKU JE 100 000 NEODHALENÝCH KRÁDEŽÍ DENNĚ