Page 34 - Demo
P. 34


                                    34SORTIMENTZájem o bezlepkové, bezlaktózové a veganské potraviny, potraviny bez cukru nebo s přidanými proteiny se na tuzemském trhu v posledních letech výrazně zvýšil. Tento trend je poháněn nejen rostoucím počtem lidí s diagnostikovanou celiakií, laktózovou intolerancí nebo potravinovými alergiemi, ale také celkovými změnami ve stravovacích návycích. Nabídka je velmi různorodá, výrobci samozřejmě reagují na spotřebitelské požadavky rozšiřováním nabídky produktů, což vede k větší dostupnosti a pestrosti těchto potravin v obchodech. BEZ LEPKU A LAKTÓZY JAKO MÓDNÍ TRENDMnoho spotřebitelů se rozhoduje pro bezlepkové či bezlaktózové varianty potravin, protože je považují za součást zdravějšího životního stylu, i když netrpí žádnými specifi ckými potravinovými intolerancemi. Tyto potraviny jsou často vnímány jako zdravější a snáze stravitelné, což přitahuje lidi, kteří často sportují, chtějí odlehčit jídelníček nebo shodit pár kil. Nové technologické možnosti a inovace v potravinářském průmyslu vedou k neustálému zlepšování chuti, textury a nutričních hodnot těchto produktů. Větší nabídka pak logicky přitahuje širší spektrum spotřebitelů, kteří hledají chutné a zdravé alternativy. Díky rostoucí poptávce a širší nabídce se bezlepkové, bezlaktózové, veganské a dia produkty stávají stále dostupnějšími v běžných supermarketech a specializovaných prodejnách, což samozřejmě podporuje jejich popularitu.NEJVÍC LIDÉ UTRATÍ ZA VÝROBKY BEZ CUKRUTrh rychloobrátkového zboží reaguje na potřeby zákazníků velmi rychle, i proto zaznamenává „free from“ segment z dlouhodobého hlediska velmi dynamický růst. Podle dat výzkumu Spotřebitelský panel GfK roste nejen rozmanitost výrobků, ale ve vybraných kategoriích též poptávka po nich. Sáhnou po nich nejen lidé trpící zdravotními problémy, ale i ti, kteří hledají zdravější, či v některých případech též udržitelnější alternativu. Novými trendy na trhu FMCG se zabývá studie #NewCategoryTrendsCPS, která poskytuje základní přehled a vývoj více jak 40 trendů na trhu rychloobrátkového zboží. V rámci této studie se blíže podíváme na vybrané „free from“ kategorie.Největším trendem z hlediska počtu kupujících je kategorie „bez cukru“, která k nákupům ročně oslovuje víc než 90 % českých domácností. Prolíná se s vícero kategoriemi, výrazněji s nápoji a sladkostmi. Zatímco počet kupujících zůstal v posledních pěti letech v tomto segmentu stabilní, výdaje na jejich nákup rostly dvouciferně.RŮST POPTÁVKY NABÍZÍ NOVÉ PŘÍLEŽITOSTITRH S BEZLEPKOVÝMI, DIA, BEZLAKTÓZOVÝMI, PROTEINOVÝMI NEBO VEGANSKÝMI POTRAVINAMI SE STÁVÁ STÁLE VÝZNAMNĚJŠÍM SEGMENTEM, KTERÝ FLEXIBILNĚ REAGUJE NA MĚNÍCÍ SE POTŘEBY SPOTŘEBITELŮ.Výrobci, distributoři i prodejci jsou nuceni pečlivě sledovat aktuální trendy v oblasti surovin, technologií zpracování i složení produktů, aby zůstali konkurenceschopní a mohli nabídnout výrobky, které odpovídají náročným standardům zdravého a funkčního stravování.Díky rostoucí poptávce a širší nabídce se bezlepkové, bezlaktózové, veganské a dia produkty stávají stále dostupnější.Foto: Shutterstock.com/Galigrafi ya
                                
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38