Page 44 - Demo
P. 44
44OBALY, TECHNOLOGIE & LOGISTIKALogistický průmysl hraje klíčovou roli při podpoře udržitelnosti a řízení změn. Jak si podniky stále více uvědomují svou uhlíkovou stopu, musí se logistické společnosti přizpůsobit a poskytovat ekologická řešení, která splňují požadavky jejich klientů. SÁZKA NA SCHOPNOST KONKUROVAT Přijetí udržitelných logistických postupů může snížit náklady na dopravu a zlepšit spokojenost zákazníků a zároveň přispět k čistšímu životnímu prostředí. Jednotlivé kroky však vyžadují značné investice. Pasivní logistické společnosti, které se domnívají, že se jich změny vedoucí k udržitelnosti netýkají, se mohou potýkat s klesající konkurenceschopností a ziskovými maržemi. Na druhé straně přední poskytovatelé, kteří optimalizují trasy, modernizují vozové parky a integrují ekologické postupy, mohou získat výhody, když se zásady zpřísní. Moderní společnosti proto již nemohou ignorovat udržitelnost, pokud chtějí trvalý úspěch.Cesta k udržitelné logistice je jasná, s orientačními body, jako jsou evropské předpisy, cíle snižování emisí a termíny plnění. Úspěchu lze snadno dosáhnout pomocí zelených paliv, ekologických obalů, masivních recyklačních protokolů a dalších opatření.Pochopení každé složky odděleně od celku však nestačí k vytvoření struktur pro budoucnost. Logistické společnosti by měly integrovat všechny prvky do fi -remní strategie, která začlení udržitelnost do obchodních pracovních postupů, rozhodnutí a fi remní kultury. Zásadní roli v tom hrají i softwarová řešení.HRA O PENÍZEDo roku 2030 dosáhne globální logistický trh hodnoty 570,9 miliardy dolarů ve srovnání s 261,5 miliardami dolarů před dvěma roky, uvádí Vantage Market Research. S exponenciálním růstem podnikání přichází obrovské znečištění. DHL uvádí, že přibližně 80 % až 90 % emisí produktu pochází z dodavatelského řetězce, což představuje přibližně 60 % všech globálních emisí uhlíku. V průměru nákladní automobil, který ujede přibližně 120 000 mil ročně, vypustí 223 tun CO2. V současné době je v celé EU v provozu více než 6,2 milionu nákladních vozidel, která jsou zodpovědná za přepravu 77 % veškeré pozemní nákladní dopravy v regionu. Proto jsou strategické snahy o udržitelnost nepostradatelné.Vzhledem k tomu, že se předpokládá, že cena uhlíku do roku 2030 dosáhne 50–100 USD za tunu, hrozí poskytovatelům logistických služeb, kteří nesplňují požadavky, značné fi nanční sankce. Preference zákazníků se také mění, protože ekologicky uvědomělí přepravci a spotřebitelé stále více upřednostňují STOJÍME NA NEUDRŽITELNÉM ROZCESTÍLOGISTIKA JE POD ROSTOUCÍM TLAKEM, ABY PŘIJALA OPATŘENÍ UDRŽITELNOSTI. PODLE PAŘÍŽSKÉ DOHODY MUSÍ SPOLEČNOSTI SNÍŽIT EMISE UHLÍKU DO ROKU 2030 O 55 % VE SROVNÁNÍ S ÚROVNĚMI Z ROKU 1990, ABY SPLNILY KLIMATICKÉ CÍLE.Logistický sektor stojí na klíčové křižovatce. S rostoucími tlaky na udržitelnost a radikálními technologickými posuny musí fi rmy transformovat své podnikání, aby splnily přísné emisní předpisy a rostoucí očekávání zákazníků ohledně ekologických dodávek. Lze to skloubit s neustálým tlakem na minimalizaci nákladů?Logistický průmysl hraje klíčovou roli při podpoře udržitelnosti a řízení změn.Foto: Shutterstock.com / Andriy Sharpilo