Page 41 - Demo
P. 41


                                    41VYBAVENÍ, TECHNIKA, DESIGNobsluhy v případě automatického rozpoznání věku, přičemž samotné automatické rozpoznání věku je o 50 % rychlejší než potvrzení věku běžným způsobem. Také v případě automatického rozpoznání produktů je toto až o 50 % rychlejší než vyhledání produktu běžným způsobem na displeji. Navíc spolehlivost rozpoznání produktu je dnes vyšší než 93 %. K výrazným úsporám dochází také při implementaci systémů, které monitorují podezřelé chování zákazníků u pokladen a značně přispívají k zamezení ztrát či krádeží.S PROVOZEM POMÁHÁ AIV březnu v Hradci Králové otevřela unikátní obchod „Vše Za“ společnost SamoBot, která vyvíjí a testuje bezobslužné technologie. Jde o nonstop otevřenou samoobslužnou prodejnu, kde s běžným provozem pomáhá také AI řešení Food Save od české společnosti Analytics Data Factory. Systém automaticky upozorní na potřebu doplnění zboží do regálu, spustí úklidového robota a podobně. A jak již bylo zmíněno výše, dokáže také detekovat návštěvníka, který do prodejny přišel za jiným účelem, než je nákup zboží. „Nasazení našeho řešení Food Save v reálném provozu ukázalo, že se umělá inteligence může stát skvělým nástrojem i v oblasti retailu a výrazně zjednodušit a zefektivnit procesy v rámci celého prodejního řetězce. Na základě získaných zkušeností pracujeme na dalších scénářích, abychom mohli zákazníkům nabídnout optimální řešení pro jejich podnikání,“ říká Radim Kašpárek, COO Analytics Data Factory.REGÁLY HLÍDAJÍ KAMERYŘešení Food Save na základě kamerového snímání v reálném čase identifi kuje nedoplněné zóny v regálech, uloží informaci o době, kdy tato událost vznikla, a odešle upozornění přímo na koncové zařízení odpovědné osoby. Ta pak může rychle reagovat a zboží doplnit. Systém zároveň sbírá data o vytíženosti prodejny, a dokáže tak pomoci s plánováním zásobování v delším časovém horizontu. „Udržet konstantně plné regály a neustále točit nové zboží je pro nás a naše zákazníky naprosto klíčové, protože se tím zvyšuje efektivita prodeje. Díky řešení Food Save máme neustále přehled o stavu zboží v prodejně a proces zásobování je tak mnohem efektivnější. Zároveň díky heat mapám prodejny víme, které regály a jaké plochy jsou v našem obchodě ty ‚nejlepší‘,“ shrnuje zkušenost s řešením Jan Minařík, Product Owner ve společnosti SamoBot. DETEKCE LEŽÍCÍ OSOBYV případě samoobslužné prodejny se může stát, že ji lidé nevyužívají pouze jako prostor k nákupu, ale například se schovají před nepříznivým počasím nebo si přijdou nabít mobilní telefon. V takovém případě umí současné systémy automaticky informovat obsluhu. Umělá inteligence implementovaná v kamerách však umí ještě další praktickou věc: detekci ležící osoby, která funguje jako preventivní opatření v případě náhlých zdravotních obtíží. Pokud se návštěvníkovi udělá u nakupování nevolno či ztratí vědomí, přivolá zdravotní pomoc. V případě, že systém zaznamená například bláto, drobné předměty či jiné nečistoty, automaticky do prodejny vyšle uklízecího robota. Pokud zaznamená rozsypané zboží na podlaze, upozorní notifi kací také obsluhu.AŤ UKLÍZEJÍ STROJE!Právě v oblasti úklidu dnes zaznamenáváme masivní nástup autonomních strojů. Prosazují se zejména ve velkých halách, průmyslových podnicích, kancelářích ale také v retailu. „Klíčovým přínosem úklidových robotů je zvýšení produktivity a efektivity úklidových prací. Není potřeba tolik úklidových pracovníků, kterých je na trhu navíc nedostatek, dochází k mnohonásobnému zvýšení efektivity práce, díky čemuž dochází k úspoře hodinové dotace na lidský personál. Autonomní úklidové stroje dokáží také vykonávat opakovanou činnost s vysokou přesností. Díky tomu se minimalizují rizika lidských chyb a zlepšuje se kvalita úklidu. Roboti můžou pracovat nepřetržitě bez potřeby přestávek na odpočinek, takže je možné zkrátit dobu potřebnou na úklid, což opět vede k úsporám nákladů,“ konstatuje Tomáš Nedvídek, obchodní ředitel společnosti SSI Group. Na jedno nabití autonomní mycí stroj s výkonem 2500 m2 za hodinu dokáže vyčistit podlahovou plochu obchodního centra, venkovního parkoviště či haly. Na jedno nabití dokáže vyčistit až 15 000 m2, navíc s plánovanou rezervou. „Využití robotů může snížit riziko úrazů při práci, které by mohly vzniknout při manuálním úklidu. Úklidoví pracovníci také nemusí přicházet do kontaktu s chemickými a jinými škodlivými látkami. Autonomní stroje také spotřebují menší množství čisticích prostředků,“ dodává Lukáš Rom, Product Manager společnosti Kärcher. Autonomní stroje už dnes dokáží sbírat také data o chování lidí v budovách, vytíženosti, ale i samotných úklidových pracích, což lze následně využít k optimalizaci úklidových plánů a procesů. Pavel NeumannNOVINKY A ZAJÍMAVOSTI ZE SVĚTA OBCHODU A DODAVATELŮ NAJDETE KAŽDÝ DEN NA WWW.RETAILNEWS.CZ
                                
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45