Page 13 - Demo
P. 13
13ROZHOVOR Služby jsou o lidech. Co děláte pro vaše zaměstnance, aby vše fungovalo a zákazník odcházel spokojený a vracel se k vám opakovaně?K. Jakubek: Velikostí jsme sice nadnárodní koncern, ale vnitřně se chováme jako rodinná fi rma. Oba naši vlastníci kladou velký důraz na to, aby naši zaměstnanci byli spokojení. Tato podpora nás moc těší. Za poslední dva roky jsme významně navýšili mzdy, například u zaměstnanců prodejen to bylo o více než čtvrtinu. Toto navýšení bylo nejenom vyšší než obvyklý růst mezd na českém maloobchodním trhu, ale překonalo i růst infl ace. I za cenu nižší ziskovosti považujeme za důležité ocenit právě je, vždyť především díky nim dosahujeme našich úspěchů. Letos plánujeme v tomto trendu pokračovat. Zároveň jsme se zaměřili i na systém zaměstnaneckých výhod. Byly zavedeny benefi ty typu Cafeterie a také bezplatná asistenční linka, která je zaměřená na individuální pomoc při řešení osobních záležitostí našich zaměstnanců a jejich rodinných příslušníků.Postupně vylepšujeme i interní procesy a pracovní prostředí. Zmodernizovali jsme centrálu společnosti, administrativní část centrálního skladu a při modernizaci prodejen se snažíme našim zaměstnancům vybudovat ještě lepší zázemí. Permanentně se také věnujeme vzdělávání zaměstnanců. To, že jdeme správným směrem, nám potvrdily i výsledky zaměstnaneckého průzkumu realizovaného přes společnost Kincentrik, kdy jsme se stali nejlepším zaměstnavatelem 2024, což nás rozhodně moc potěšilo. Jak se mění vaši zákazníci? Dopadají na vás změny v zákaznickém chování? V. Podešva: Český zákazník je obecně velice náročný, vysoce digitálně zdatný, má vysoká očekávání na kvalitu nákupního prostředí a šíři sortimentu. Ekonomická krize posledních let vedla zákazníky k ještě vyššímu příklonu nakupování v akcích a záměnou brandových za privátní značky se vyhnuli snížení své osobní spotřeby. Zákazníci se snaží více dbát o zdravý životní styl a díky sociálním sítím sledují moderní trendy. Proto plánujeme dále zavádět novinky a pokračovat v rozšiřování našeho sortimentu. Vedle toho se snažíme i o posílení naší online platformy. Nedávno jsme zahájili například i spolupráci s rohlik.cz, který nabízí ve své online platformě zhruba 400 našich privátních značek. Chystáme i další vylepšení naší online aplikace ROSSMANN CLUB. Je známé, že se ROSSMANN propojil s jógou. Co vás k tomu vedlo?V. Podešva: V Česku (ne)pravidelně cvičí jógu přibližně třetina žen. To číslo je ohromující. Spojením našeho brandu ROSSMANN s jógou se chceme ještě více přiblížit našim zákaznicím. K tomu využíváme jak produkty, tak marketingovou komunikaci. Speciální web, zajímavé rady, inspirativní cvičení v rámci aplikace ROSSMANN CLUB mají za cíl našim zákazníkům odkrýt nové cesty vedoucí ke zdravému životnímu stylu. V rámci aktivit propojených s jógou plánujeme na 20. 6. výjimečnou akci – ROSSMANN Jóga Den na Střeleckém ostrově v Praze, kdy nabídneme všem příznivcům jógy unikátní zážitek v podobě cvičení jógy v samotném centru Prahy a na hladině řeky Vltavy. ROSSMANN je velmi aktivní na poli společenské zodpovědnosti, na co jste nejvíce pyšní?K. Jakubek: Určitě na náš charitativní projekt Kde srdce pomáhá, který vznikl v roce 2009 a od jehož spuštění bylo přerozděleno více než 80 milionů korun. Tento projekt propojuje naši charitativní činnost s ostatními obchodními aktivitami. Je součástí věrnostního zákaznického programu ROSSMANN CLUB. Několikrát ročně dává zákazníkovi možnost využít své body za zrealizované nákupy k tomu, aby je mohl darovat a svým hlasováním rozhodnout o výši fi nančního příspěvku. Společně tak každý rok přerozdělujeme částku ve výši 4–5 mil. Kč, podporujeme různé neziskové organizace a tím pomáháme měnit lidské osudy. Hlavními pilíři naší pomoci jsou handicapované děti, maminky samoživitelky a nově téma péče o duševní zdraví dětí. Při hodnocení 30 let na trhu se logicky nabízí otázka, jak bude vypadat ROSSMANN, až bude slavit třeba čtyřicítku?K. Jakubek: Máme ambici stát se pro zákazníky v oblasti drogerie volbou číslo jedna. Již brzy očekáváme, že se staneme druhým největším drogistickým řetězcem z pohledu tržeb a dynamiku nejrychleji rostoucí fi rmy v této oblasti bychom si rádi zachovali i pro další dekádu. Plánujeme dál rozšiřovat naši prodejní síť a budeme zvětšovat i stávající prodejny. Očekáváme, že zákaznická zkušenost se u nás bude dál zlepšovat i přes různé technické vychytávky zejména na bázi umělé inteligence. Počítáme i s dalším rozšiřováním a úpravou sortimentu, který bude refl ektovat nové trendy posilující zdravý životní styl. A samozřejmě naše pozornost a investice budou směřovány k zaměstnancům, kteří jsou a budou zásadním pojítkem mezi našimi produkty a zákazníky. Eva Klánová