Page 12 - Demo
P. 12


                                    12 Letos slavíte 30 let působnosti na českém trhu. Tím se zařazujete mezi jednoho z nejstabilnějších maloobchodních řetězců v oblasti drogerie. Co je receptem vašeho úspěchu?K. Jakubek: Určitě bych zmínil silnou a stabilní vlastnickou strukturu. Jsme součásti rodinné fi rmy ROSSMANN a koncernu AS Watson, kteří jsou dohromady největší prodejci v oblasti zdraví a krásy na světě. Na řetězec máme nezvykle vysokou míru lokální důvěry plynoucí z decentrálního způsobu řízení, která nám umožňuje se efektivně a fl exibilně soustředit na potřeby našich zákazníků. Zároveň máme silné fi nanční zázemí, které nám pomáhá dlouhodobě úspěšně rozvíjet naši strategii. Suma investic od roku 2019, zejména do rozvoje sítě a zlepšení zákaznické zkušenosti, by měla letos přesáhnout 1 miliardu korun. To nám pomáhá ve velmi dynamickém růstu tržeb. Za posledních 5 let jsme nejrychleji rostoucím drogistickým řetězcem, jen loni nám tržby vzrosty téměř o pětinu. Dalším klíčovým prvkem úspěchu jsou naši zaměstnanci. Stále si zachováváme kulturu plynoucí z rodinné fi rmy a do našich zaměstnanců se snažíme neustále investovat.  Do nových poboček a vyššího komfortu pro zákazníky investujete stovky milionů korun. Kolik máte v současné době prodejen a jakou formou budete v expanzi pokračovat? V. Podešva: Aktuálně máme 182 prodejen a brzy bychom měli překonat hranici 200. Za posledních pět let jsme otevřeli více než 50 nových prodejen a téměř 100 jsme zmodernizovali a tam, kde to bylo možné, i zvětšovali. Kromě rozšiřování prodejní sítě standardním způsobem „one fi ts all“ se nám v poslední době povedlo otevřít prodejny v nejexponovanějších místech – dvě prodejny na Václavském náměstí v Praze a v centru Brna na ulici Masarykova. Jedná se o naprosto nestandardní prodejny tvarem, velikostí, více podlažími atd. Obchodní úspěch těchto prodejen ukazuje, že občas neškodí vystoupit ze svého obvyklého modelu a vyzkoušet něco extra.  Co by měla moderní prodejna drogerie zákazníkovi nabídnout, aby uspěla v konkurenci?V. Podešva: Musí být dobře dostupná. Zákazníci u našich drogerií oceňují příjemné moderní nákupní prostředí, jednoduchou orientaci v rámci prodejny, ale i produktových kategorií. Možnost rychlého nákupu u nás umocňují samoobslužné pokladny. Nakupování kosmetiky je pro ženy zážitkem a inspirací, také proto do prodejen zařazujeme prvky „touch&feel“, „digital mirror“ a „skin genius“, které mají napomáhat s aktivací zákazníka v místě prodeje. Jako důležitý prvek pak určitě vidíme neustálé sbírání zpětné vazby od našich zákazníků. Pro tyto účely jsme loni zavedli nástroj Customer Love Score. Příspěvky se zákaznickými podněty řešíme na úrovni managementu a permanentně se snažíme vylepšovat naše zákaznické služby. A protože ty jsou hlavně o lidech, neustále pracujeme i s našimi zaměstnanci. ROZHOVORV DROGERII ROSSMANN NAKUPUJEME V ČESKU JIŽ 30 LETNAKUPOVÁNÍ V PRODEJNĚ DROGERIE SPOJUJE ZÁŽITEK A INSPIRACI, SHODUJÍ SE KAROL JAKUBEK A VÍT PODEŠVA, JEDNATELÉ SPOLEČNOSTI ROSSMANN. Síť drogerií ROSSMANN založil v Německu v roce 1972 pan Dirk Roβmann. Aktuálně provozuje v devíti evropských zemích více než 4 700 prodejen a zaměstnává více než 62 000 pracovníků. V České republice funguje jako společný joint venture Dirk Rossmann GmbH Německo s obratem 13,9 mld. euro a AS Watson Group, retailer s celosvětovým obratem 20 mld. euro.Foto: ROSSMANNVít Podešva a Karol Jakubek, jednatelé společnosti ROSSMANN
                                
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16