Page 11 - Demo
P. 11
11ROZHOVORV oblasti logistiky se zaměřujeme na efektivní skladování, distribuci zboží a optimalizaci přepravních procesů. Lze ve využívání outsourcovaných služeb v průběhu času pozorovat nějaké trendy?Určitě, ještě před pěti lety byla například otázka outsourcingu v oblasti e-commerce a DTC (direct to consumer) zcela nepopsaná, dnes je to jedna z hlavních oblastí našeho růstu. Stejně tak v oblasti tzv. merchandisingu, tedy správně řečeno simple replenishmentu, sledujeme postupný odklon od této dodatečné investice do podpory prodeje směrem k aktuálním podporám v podobě Smart Check nebo jen kontrole KPI´s. Oblast logistiky, a to jak zbožové, POSM managementu a e-commerce fulfi llmentu je naší aktuální největší výzvou.V logistice bylo v minulosti hlavní motivací pro outsourcing zredukování nákladů a zvýšení operativní efektivity s cílem umožnit společnostem vyhnout se vysokým investicím do infrastruktury a technologií. V současnosti efektivita nákladů zůstává důležitá, ale změnily se další potřeby a očekávání zákazníků. Důraz je kladen na fl exibilitu, rychlost a schopnost přizpůsobit se rychle měnícímu se tržnímu prostředí a zákaznickým požadavkům. Zvyšuje se poptávka po udržitelnosti a ekologických řešeních, což odráží změnu v hodnotách a prioritách společnosti. Sází fi rmy na outsourcing převážně z ekonomických, nebo z personálních důvodů?Občas je těžké podívat se do zrcadla tzv. pravdě do očí, ale ano, hlavní důvody jsou ekonomické … logicky, pokud například v logistice a fulfi llmentu řešíme tisíce expedovaných zásilek, logicky máme lepší cenu, kterou jsme schopni promítnout našim klientům. V oblasti vývoje a IT řešení je to o kvalitních lidech, které si jak korporátní, tak lokální společnosti (naši klienti) nemohou dovolit zaplatit. Právě s těmito lidmi přinášíme našim zákazníkům špičkové řešení. Nabízíte i outsourcing obchodních zástupců nebo ambasadorů značek. Jak tuto službu obchodníci využívají?V rámci poskytování služeb v retailovém sektoru si vážíme možnosti nabídnout našim klientům outsourcing obchodních zástupců a ambasadorů značek. Tento přístup představuje krok směrem k integraci personalizovaných marketingových strategií a personalistiky, čímž přidáváme hodnotu nejen v oblasti prodeje, ale také v budování značky a její prezentaci.Na rozdíl od tradičního modelu pronájmu personálu poskytujeme komplexní obchodní službu. Tato zahrnuje nejen budování a řízení týmů obchodních zástupců, ale také jejich kompletní vybavení pracovními nástroji – od automobilů, přes mobilní telefony až po objednávkové systémy, včetně HR agendy. Tento přístup nám umožňuje převzít plnou zodpovědnost za dosahování stanovených KPI‘s, čímž zajišťujeme, že investice našich klientů přinášejí měřitelné výsledky. Jednou ze služeb, které poskytujete, je sběr dat a jejich vyhodnocování. Jak ochotně fi rmy svá data poskytují třetí straně?Zaměřujeme se především na takzvaná visible data. Jedná se o data, která jsme schopni zaznamenávat prostřednictvím fotografi í s využitím technologie AI image recognition nebo pomocí našeho softwaru přímo při skenování EAN kódů na regálech a pokladních zónách.Klientům jsme schopni reportovat data jako Shelf Share, Promo Share, Price Track apod. Tyto informace, v kombinaci s daty získanými od řetězců nebo od společností poskytujících prodejní data, umožňují poskytnout klientům komplexní pohled na příležitosti na trhu a přímo na prodejnách. Jednou z hrozeb, kterých se fi rmy obávají, jsou kybernetické útoky. Pociťujete tyto obavy při jednání s klienty?Ano, hlavně v oblasti DTC a IT vývoje například pro tabákové společnosti je to jedno z velmi kritických témat, které se nám podařilo proměnit v naši výhodu, a to je právě vysoký nárok na kvalitu zabezpečení dat, se kterými pracujeme, např. standard FIPS 140-2. Jaké záruky fi rmám při využívání outsourcovaných služeb poskytujete?Toto se liší oblast od oblasti, například v logistice jsou tyto záruky již poměrně dobře zavedeny a známy. V oblasti IT je to nastavení SLA a v oblasti služeb pro retail o dobře vyjasněných očekáváních versus možnostech trhu, vše podloženo daty. Máme to štěstí nebo spíše takové výsledky práce, že k uplatňování záruk prakticky nemusíme sahat. Chystáte nějaké novinky?V oblasti retailu přicházíme s trendem odklonu od tradičního merchandisingu a učíme klienty využívat jiné, levnější nástroje ke kontrole HM/SM a KPI jako OOS, HQP exekuce atd.V oblasti vývoje IT a E-COMM outsourcingu provozování kvalitního e-shopu vyžaduje komplexní přístup a pečlivou správu. Taylor-made e-commerce řešení přináší fl exibilitu a personalizaci, která je v dnešní době nezbytná pro úspěch. Integrace s ERP a WMS systémy zajišťuje hladký provoz a optimalizaci skladových procesů, což je zásadní pro správné fungování logistiky a dodávek.Zpracování dat uživatelů v CRM systému umožňuje hlubší porozumění zákaznickým preferencím a chování, což je základem pro vytváření cílených marketingových strategií a nabídek. Pravidelná úprava obsahu stránek v CMS systému je nezbytná pro udržení aktuálnosti a atraktivity pro zákazníky, zároveň má klíčový vliv na SEO optimalizaci.E-commerce systém musí efektivně spolupracovat s SMS bránami, voiceboty a email automatizací, aby byla zajištěna rychlá a přesná komunikace s klienty. Je nutné neustále sledovat nové technologické trendy a inovace, abychom udrželi konkurenceschopnost a zůstali v čele trhu.V oblasti logistiky je to navazující fulfi llment a POSM management.Eva Klánová