Page 9 - Demo
P. 9
9AKTUALITYKAUFLANDMODERNIZACE MASOZÁVODU V MODLETICÍCH Praha/ek – Masozávod Kaufl andu v Modleticích nedaleko Prahy loni oslavil 20. výročí zahájení provozu. Ke svým kulatým narozeninám si nadělil modernizaci chlazeného skladu masa. Před rekonstrukcí se tuny živočišných produktů automaticky dopravovaly do tohoto skladu, avšak dále se musely transportovat manuálně. Původní sklad neodpovídal moderním nárokům na ergonomii práce a také přinášel mnohé komplikace při sledování zásob a manipulaci s nimi. Nově probíhají činnosti v chlazeném skladu automaticky. Maso se do něj nejen automaticky naskladňuje, ale i vyskladňuje na jednotlivé balicí linky. Výstavba automatizovaného skladu navazuje na dřívější investici v podobě robotů, kteří vkládají již zabalené maso automaticky do přepravek, ve kterých výrobky putují do prodejen Kaufl and. „Podobný plně automatizovaný sklad již funguje v sesterském masozávodu v německém Möckmühlu. Naše systémy ale budou využívat úplně novou verzi softwaru, která by se poté měla zavádět do ostatních masozávodů Kaufl andu,“ doplnil Vladimír Janda, vedoucí závodu.LIDLEXPORT S LIDLEM ROSTE RAKETOVÝM TEMPEMPraha/ek – Hodnota exportu v roce 2023 dosáhla rekordní výše 16,6 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o úctyhodných 16 %. Za tímto úspěchem stojí 181 tuzemských dodavatelů, kteří ve spolupráci s Lidlem vyvážejí své zboží do 29 zemí Evropy a USA. Hodnota exportu s Lidlem každým rokem skokově roste, jen za posledních 10 let vzrostla až na čtyřnásobek.Exportu dominují masné výrobky, drogistické zboží, o 65 % vzrostl také export čerstvých ryb. Největší zájem o české produkty je na Slovensku, v Rumunsku, Polsku, Maďarsku či Velké Británii.Aby se český produkt mohl dostat do Lidlu v zahraničí, musí splňovat přísné kvalitativní standardy. Dodavatelé také musí být schopni zajistit dostatek zboží pro Českou republiku i pro zahraniční trhy.VÝVOJ EXPORTU ČESKÝCH VÝROBCŮ PROSTŘEDNICTVÍM LIDL ČR