Page 10 - Demo
P. 10
10ROZHOVOR Začněme představením fi rmy a jejích aktivit. Jak vznikl název NAUT?Dlouhodobě jsme na českém a slovenském trhu působili jako dodavatel merchandisingových služeb. S postupným vývojem trhu jsme rozšířili nabídku o synergické služby, jako je outsourcing obchodních zástupců, sběr dat, POSM management, logistika, e-commerce. Na trhu jsme ale byli stále vnímáni jako „merchandisingová agentura“, navíc jsme měli na každém trhu jiný název.Proto jsme se v roce 2021 rozhodli pro zásadní změnu. Oslovili jsme Braňa Buráka, experta na budování značek a marketing, který má na svém kontě úspěšné projekty, například stál u zrodu značky Rajec a vytáhl ji na lídra balených vod na Slovensku. Naším cílem bylo vytvořit silnou, jednotnou značku, která pokryje všechny tři segmenty byznysu, kde působíme – od retailových služeb přes skladování a logistiku až po e-commerce. Hledali jsme název, který by byl sebevědomý, zapamatovatelný a snadno vyslovitelný. Proces tvorby značky nás přivedl k uvědomění si naší unikátní schopnosti – pohledu z nadhledu. Naut je původně z latiny námořník, v té době to byl hlavně člověk – objevitel, který se plavil na lodi do nepoznaných krajů. Odvážný objevitel = dnes přeneseně inovátor, člověk s nadhledem – viděl svět z jiné perspektivy než běžní suchozemci – cestoval za horizont, věděl a znal víc. Všechny tyto vlastnosti jsou zosobněním toho, co NAUT byl a co představuje dnes. Firmám nabízíte, že se postaráte o všechno, co není jejich core-business. Co nabídka zahrnuje?NAUT GROUP se věnuje podpoře prodeje, a to ve všech oblastech, tj. retail (outsourcing obchodních zástupců, sběr dat, POSM management, mystery shopping, merchandising). Skladování a logistika (uskladnění materiálů a zboží, B2B a B2C distribuce, kamionová, paletová i balíková přeprava, balení a kompletace, kompletní fulfi llment, celní služby, reverzní logistika, recyklace, on-line stock management).E-commerce (návrh architektury a procesů, vývoj, expertní integrace do klíčových systémů: ERP, SAP, CRM, WMS, projektový management, reporting, back offi ce, help desk, kompletní řešení pro ERP, efektivní fulfi llment strategie, marketingové a SEO řešení, bezpečnost systému v souladu s FIPS 140-2, PLA (Product Listing Ads) optimalizace pro excelentní viditelnost, penetrační testy, bezpečnost serverových řešení). V čem se od sebe liší služby pro retail, e-commerce a logistiku?V retailu se soustředíme na optimalizaci prezentace a zlepšení vizibility produktů a efektivní řízení zásob na prodejních místech. V e-commerce se soustředíme na totéž, ale v online prostředí. Naše služby pokrývají integraci systémů našich zákazníků s online prostředím, optimalizaci e-shopů a marketingových aktivit, jakož i zlepšení procesů e-commerce logistiky. OUTSOURCING POMÁHÁ FIRMÁM ZAMĚŘIT SE NA JEJICH CORE-BUSINESS„KAŽDÁ SLUŽBA SLOUŽÍ ZCELA ODLIŠNÉMU ÚČELU, ALE ZÁROVEŇ JSOU VŠECHNY NEZBYTNÉ PRO SPRÁVNÉ FUNGOVÁNÍ CELKU, TO JE NAŠE KOMPLEXNOST, O KTERÉ HOVOŘÍME A NA KTEROU JSME HRDÍ,“ ŘÍKÁ PETR NEJEDLÝ, CEO SPOLEČNOSTI NAUT GROUP.NAUT je původně z latiny námořník, v té době to byl hlavně člověk – objevitel, který se plavil na lodi do nepoznaných krajů. Později, když si člověk začal podmaňovat i prostor nad námi, začal se plavit na vzducholodích, stal se z něj aeroNAUT, a teprve mnohem později, když se dostal na kosmické lodi do vesmíru, stal se z něj astroNAUT. Vždy to ale byl člověk odvážný, který se nebál jako první vykročit za něčím novým, nepoznaným.Foto: Jakub Straňánek