Page 55 - Demo
P. 55


                                    55SORTIMENTv kategorii zvyšují především ořechy, kde přesahuje podíl 80 %. Nejnižší je naopak u pečiva. OŘECHY PEČENÉ V CHILLI A LYOFILIZOVANÉ SÝRY„Mixit je v segmentu slaných snacků poměrně novým hráčem a jde u nás o raketově rostoucí kategorii. Co se týče zákaznických preferencí, vzrůstá zájem především po výrazně aromatických nebo pálivých druzích ořechů, jako jsou ty pečené v chilli, pepři nebo uzené paprice. Předpokladem je samozřejmě použití originálních a čerstvých surovin, jako je kambodžský pepř nebo italský lanýž, nikoliv dochucovadla a aromata,“ říká Martin Wallner, zakladatel společnosti Mixit.cz. Pokud jde o trendy, pozoruje zvyšující se zájem o zdravější alternativy i u segmentu, kterému jinak dominují především smažené varianty potravin. „Obrovský boom způsobil před pár lety náš příchod s lyofi lizovanými (mrazem sušenými) sýry, které jsou produktem, který k nám nalákal množství nových zákazníků, kteří do té doby měli Mixit zaškatulkovaný jako snídaňový e-shop. Vracejí se a nakupují i další položky v kategorii slaných snacků. Tu samozřejmě průběžně rozšiřujeme a vyvíjíme nové produkty,“ uvádí Martin Wallner. Mezi nejžádanější snacky z produkce Mixitu patří jednoznačně již zmíněné lyofi lizované sýry, evergreenem jsou rovněž oříšky v medu a chilli, které byly vůbec prvním slaným snackem pod značkou Mixit.BRAMBŮRKY S POVIDLY I SOLENÁ KLASIKAAlžběta Kubišová, marketingová manažerka společnosti Krajči plus, sleduje v tomto segmentu velký konzervatismus českých spotřebitelů: „Naše data ukazují, že zákazníci jsou poměrně konzervativní a mají stále nejraději klasiku, tedy solené brambůrky. Ty jednoznačně vedou nad všemi ostatními příchutěmi i dalšími produkty z našeho sortimentu. Neustále slyšíme z médií o zdravém životním stylu, zdravých potravinách a podobně... Když ale zvážíme, že jen v naší fi rmě vyrobíme průměrně 60 tisíc balíčků brambůrků denně, a do toho jsou na trhu mnozí další výrobci, říkáme si, kdo tady vlastně žije zdravě.“Z posledních novinek, které společnost Krajči plus uvedla na trh, můžeme zmínit například zbrusu nové příchuti Cyrilových brambůrků, konkrétně Cyrilovy brambůrky paprikové a povidlové. Příchuť povidel je u brambůrků velmi neobvyklá, podle Alžběty Kubišové na ni ale mají ve fi rmě výborné ohlasy.HITEM JSOU OŘECHOVÉ SMĚSI I MOUKY„Dlouhodobě roste zájem o zdravou výživu, což se projevuje nárůstem prodejů různých ořechových směsí, směsí se sušeným ovocem, lyofi lizovaným ovocem a velkým skokanem jsou určitě ořechové mouky. Zejména mladší generace a obzvlášť maminky, pečlivěji zvažují a hlídají složení výrobků a jejich benefi ty pro zdraví. Pokud jde o prodej, tradičně je v České republice důležitá cena a promoce výrobku v letáku obchodníků,“ shrnuje Petra Vránová, generální ředitelka společnosti Alika. Uvádí dále, že výborně se aktuálně prodávají ořechové mouky a ořechové kostičky. „V dnešní době, kdy spousta zákazníků řeší alergii nebo nesnášenlivost na lepek, jsou ořechové mouky, obzvlášť mandlová, skutečným hitem prodeje. Novinky a inovace jsme v letošním roce připravili vždy na míru našim průmyslovým zákazníkům (dalším výrobcům) v rámci spolupráce při vývoji jejich produktů. Ještě v letošním roce uvedeme na trh kolekci 5kg balení v ochranné atmosféře,“ dodává Petra Vránová.„Ořechy jsou nadále mezi zákazníky oblíbenou komoditou a jejich obliba nadále roste, lidé si uvědomují, že obsahují zdraví velmi prospěšné látky. Sledujeme, že vyhledávají stále více ořechy například s nižším obsahem soli, a to především kešu, mandle a lísková jádra. Roste též poptávka po bio variantách produktů, skvěle si vedou rovněž nové druhy směsí,“ popisuje Taťána Fialová, obchodní ředitelka IBK Trade.ŽÁDANÉ JSOU ZDRAVOTNÍ BENEFITY„Spotřebitelé jsou mnohem více vzdělaní v oblasti stravování a složení potravin a nejspíš i proto je trendem jednoduše řečeno produkt, který nejen zajímavě chutná, ale má přidanou hodnotu s pozitivními účinky na zdraví. Tou hodnotou může být například vysoký obsah proteinů, vlákniny, zdravé tuky, nízký obsah soli a další,“ říká Kamila Baťková, vedoucí vývoje společnosti Grizly.V současnosti je podle ní třeba se zabývat tématem potravinových intolerancí a alergií. Narůstá totiž množství spotřebitelů, kteří vyhledávají produkty bez lepku, laktózy, ale také bez konzervantů. „Patrný je i nárůst veganství a dalších směrů, kdy je potřeba reagovat rostlinnými (luštěninovými) variantami běžných snacků. Také chuť se mění, aktuálním trendem jsou kombinace chutí, spotřebitel se nebojí experimentovat,“ uvedla Kamila Baťková.Na e-shopu Grizly jsou velmi oblíbené například slané preclíky ve sladkých „polevách“, krekry s nejrůznějšími semínky, obecně se jedná o produkty, které jsou vyráběny zdravějším způsobem, například pečením, namísto smažení, atraktivní jsou oříšky v koření, jako je chilli, slanina, hořčice, nebo bylinkách, pečená zelenina a další. Grizly reaguje na aktuální trendy uvedením řady oříšků se sníženým obsahem soli, dále chuťově atraktivních snacků z luštěnin či řady slaných granol s prémiovým složením.Simona ProcházkováBRAMBŮRKY/EXTRUDOVANÉ VÝROBKYBALENÉ A KONZERVOVANÉ OŘÍŠKYSLANÉ SUŠENKY
                                
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59