Page 46 - Demo
P. 46
46OBALY, TECHNOLOGIE & LOGISTIKANejčastěji lidé na obalu hledají informaci o zemi původu výrobku. Zajímají se o to tři čtvrtiny spotřebitelů, častěji starší generace. Čtvrtina tuto informaci sleduje (téměř) při každém nákupu. LOKÁLNÍ PRODUKTY BUDÍ ZÁJEMSpotřebitelé často preferují lokální produkty, které považují za kvalitnější, chtějí také podpořit lokální ekonomiku i ekologii. Informaci o tom, zda je produkt lokální, na obalu sleduje 70 % spotřebitelů, pětina pravidelně. Jedná se častěji o ženy a lidi preferující alternativní stravování (vegani, vegetariáni, pescetariáni atd.) a také lidi spadající do segmentu strávníků Mindful Eaters (viz segmentace).ÉČKA POD DROBNOHLEDEMDvě třetiny spotřebitelů sledují na obalech informaci o přítomnosti „éček“ a dalších přídavných potravinářských látek. Důvodem je rostoucí obava o zdraví a možné negativní dopady těchto látek na organismus. Velký zájem o tuto informaci projevují Mindful Eaters.INFORMACE NA OBALECH POTRAVIN: CO OČEKÁVAJÍ SPOTŘEBITELÉ?ROSTOUCÍ DŮRAZ NA ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL A KVALITNÍ STRAVOVÁNÍ SE PROMÍTÁ I DO TOHO, JAKÉ INFORMACE SPOTŘEBITELÉ OČEKÁVAJÍ NA OBALECH POTRAVIN.Studie Ipsos Food Trends monitoruje trendy ve stravování (nejen) Čechů od roku 2019. Studie je realizována na reprezentativním vzorku populace ČR ve věku 18–65 let vždy minimálně 1 000 respondentů. Sběr dat letošního ročníku probíhal v květnu 2024.Informaci o tom, zda je produkt lokální, na obalu sleduje 70 % spotřebitelů, pětina pravidelně.Foto: Shutterstock.com / BearFotosIPSOS SEGMENTACE POPULACE DLE STRAVOVACÍCH PREFERENCÍ 1. 27 % Čechů patří k segmentu Traditional Czech Eater. Tento segment tvoří převážně starší osoby, tři čtvrtiny z nich jsou starší 35 let. Často se potýkají s obezitou. Jedním z faktorů, který k tomu přispívá, může být jejich vztah ke sportu – 35 % se nevěnuje žádným sportovním aktivitám. V tomto segmentu nejsou žádní vegani a jejich postoj k veganství je převážně negativní.2. Calories Careless Youth (20 %) je nejmladší demografi ckou skupinou. V porovnání s ostatními segmenty má vyšší podíl studentů. Spolu se segmentem „Sportovců“ mají nejmenší podíl obézních jedinců, což je pravděpodobně způsobeno spíše jejich věkem než stravovacími návyky.3. Conscious Indulgers (18 %) jsou většinou ženy s vyšším vzděláním, které mají ve srovnání s ostatními segmenty vyšší čisté příjmy. Dvě třetiny z nich jsou ve vztahu nebo v manželství a 58 % se alespoň jednou týdně věnuje sportovním aktivitám.4. Coffee as a Main Dish (14 %) je nejstarším demografi ckým segmentem a na rozdíl od ostatních se skládá převážně z rozvedených osob. Patří do kategorie s nejvyšším BMI a mnozí z nich mají také tendenci vyhýbat se pravidelnému pohybu.5. Food-Balanced Sportsmen (14 %) jsou druhým nejmladším segmentem. Téměř polovina z nich si udržuje ideální