Page 43 - Demo
P. 43
43OBALY, TECHNOLOGIE & LOGISTIKAautomatického balení nebo přepravního softwaru. Implementací těchto a dalších strategií mohou podniky zefektivnit své operace vyřizování objednávek a zlepšit spokojenost svých zákazníků. Firmy také potřebují spolupracovat se spolehlivými poskytovateli logistiky, kteří mohou dodávat produkty rychle a efektivně.Existuje řada faktorů, které přispívají k efektivnímu řízení dodavatelského řetězce v elektronickém obchodování, včetně: Predikce poptávky: To zahrnuje předpovídání budoucí poptávky po produktech, aby podniky mohly zajistit, že budou mít po ruce správné množství zásob. Řízení vztahů s dodavateli: Zahrnuje budování pevných vztahů s dodavateli, aby podniky mohly získat nejlepší možné ceny a služby. Agilní doplňování zásob: Jedná se o rychlé a efektivní doplňování zásob, aby se zajistilo, že objednávky zákazníků nebudou zpožděny.TRENDŮM NELZE ODOLATOdvětví elektronického obchodování zažívá rychlý růst, přičemž on-line maloobchodní tržby neustále každým rokem rostou. Stále větší počet fi rem se rozhoduje prodávat své produkty současně v kamenných prodejnách i on-line. Znát zákazníka. Komplexní monitoring zahrnuje vše od prvotního kliknutí na webovou stránku, výběr produktu, zefektivnění objednávkového procesu až po e-mailový marketing. Důležité je, že všechny tyto akce musí být prováděny v souladu s předpisy o ochraně údajů. Obchod nezná hranice. Jedním z největších trendů je internacionalizace. Umožňují to jednak jednoduchá systémová řešení obchodů, a především globálně fungující distribuční centra. eFulfi llment. Inovativní nástroje pro správu logistiky usnadňují efektivní řízení všech logistických procesů. Procesy lze snadno škálovat. To pomáhá zvládat sezónní špičky a velké marketingové kampaně. Informace v reálném čase. Všechna důležitá sledovací data se musí automaticky předávat dál: Od stavu objednávky, stavu zásob a vracení až po sledování balíků, které zákazníci mohou využít ke sledování své dodávky. Predikovaná logistika. Zákaznická data mají cenu zlata. Dokazují to především největší sběratelé dat, jako je Google, Facebook a další, kteří pomocí nich generují své příjmy z reklamy. Dalším velkým hráčem v tomto oboru jsou největší světové online obchodní domy, Amazon. Jsou první, kdo vyzkoušel predikovanou logistiku ve velkém. Analýzou historických nákupních zvyklostí a objednávek od zákazníků posílá Amazon určité skupiny produktů do svých logistických center mnohem dříve než obvykle. Personifi kace. Osobní balíčky v korporátním stylu a kreativní doplňkový obsah jsou efektivním způsobem, jak zlepšit zážitek zákazníků z nakupování. Objednávce dodají osobní nádech a vyniknou z davu dalších balíčků. Existují různé způsoby, jak vylepšit balíčky, např. pomocí typu balení a přepravních krabic, použitím vlastních pásek a balicího papíru, personalizovaných nálepek, letáků a mnoho dalších. Fokus na udržitelnost. Země, města a společnosti deklarovaly svůj závazek snižovat skleníkové plyny a musí zavést přísné cíle na ochranu planety. Stejně tak spotřebitelé kladou větší důraz na možnosti, které jsou co nejudržitelnější, jako jsou obaly bez plastů, recyklovaný papír jako výplň nebo CO2 neutrální doprava. Automatizace procesů. Implementace robotiky a automatizovaných systémů v distribučních centrech je klíčem ke zvýšení rychlosti a přesnosti zpracování. Tyto systémy mohou převzít opakující se úkoly a snížit pravděpodobnost lidské chyby, což vede k úspoře nákladů a lepšímu zapojení zaměstnanců do strategičtějších úkolů. Pomocí analýzy v reálném čase lze navíc zvýšit efektivitu pracovních postupů a řízení zásob a plynule se přizpůsobovat měnícím se požadavkům. Data nesmí být zapomenuta. Strategické využití velkých dat v logistice může změnit způsob, jakým společnosti řídí dodávky a zásoby, a přizpůsobit zkušenosti individuálním preferencím zákazníků. Analýza historických dat o nákupech a chování může vést k prediktivním poznatkům, které společnostem umožní předvídat trendy na trhu a efektivně řídit stav zásob. Kromě toho může optimalizace tras prostřednictvím velkých dat vést k přínosům pro životní prostředí a snížení nákladů. Roboti a umělá inteligence. Chytrá logistika využívá sofi stikované technologie k optimalizaci procesů, zvýšení otevřenosti a snížení nákladů. Zejména robotické systémy jsou středem této revoluce a posouvají logistický průmysl k bezprecedentní úrovni účinnosti. Rozšířená realita AR. Začlenění AR do logistických operací může způsobit revoluci ve skladových a distribučních procesech. Zařízení AR, jako jsou brýle, mohou zefektivnit vyhledávání produktů a plnění objednávek, zvýšit rychlost a omezit chyby. AR může také hrát klíčovou roli ve výcviku. Tato technologická integrace slibuje zvýšení produktivity a minimalizaci logistických chyb.BÝT NA JEDNÉ LODIPrávě logistické služby poskytované zákazníkům společně se zbožím představují dnes reálnou šanci na zvýšení konkurenční schopnosti podniku. Při jejich realizaci je však zapotřebí brát v potaz aktuální trendy zejména v oblasti informačních technologií, podnikání, jakož i význam komprese časoprostoru. Pokračuje trend, kdy se výrobci a obchodníci stále častěji nacházejí na jedné lodi.Jiří Kučera