Page 47 - Demo
P. 47
47OBALY, TECHNOLOGIE & LOGISTIKABÍLKOVINY, SACHARIDY A TUKY POD KONTROLOUDvě pětiny Čechů uvádí, že se stravují podle zásad zdravé výživy, což je nárůst oproti roku 2020. Trend zdravého životního stylu se odráží i ve zvýšeném zájmu o to, zda výrobek splňuje zásady zdravé výživy, ale i jaký má konkrétní obsah bílkovin, sacharidů a tuků. Na obalech tyto informace vyhledává minimálně polovina populace, asi pětina pravidelně.O obsah cukrů a zejména bílkovin se zajímají častěji lidé ze segmentu Food--Balanced Sportsmen – mladí, aktivní lidé, kteří si udržují optimální váhu a snaží se stravovat podle zásad zdravé výživy.Informace o obsahu alergenů, jako je lepek, laktóza či ořechy, na obale vyhledávají dvě pětiny populace, asi desetina je vyhledává při nákupu vždy. Informace je klíčová zejména pro lidi s potravinovými alergiemi a intolerancemi./ Významně vyšší/nižší oproti roku 2022 Zdroj: Studie Food Trends 2024O CO SE LIDÉ ZAJÍMAJÍ U POTRAVIN A NÁPOJŮVitalitou ke spokojenostiwww.vitalnisenior.cz je web nejen pro seniorySenior není ten starý, ale ten zkušený…Posláním portálu vitalnisenior.cz je soustředit na jednom místě informace a nabídku služeb a produktů pro cílovou skupinu 55+. Vizí webové stránky je refl ektovat zájmy a životní styl této cílové skupiny.Portál www.vitalnisenior.cz je nejefektivnější cesta, jak nabídnout informace, produkty a služby určené pro uspokojování potřeb této rostoucí cílové skupiny lidí.Více informací najdetena www.vitalnisenior.cz.Vitalnisenior.cz přináší informace z následujících oblastí:• Peníze• Bydlení• Zdraví• Výživa• Cestování• Služby• Nákupy• ZábavaKontakt: Press21 s.r.o. , Holečkova 103/31, 150 00 Praha 5-Smíchov tel.: +420 720 704 199, www.press21.cz, e-mail: info@vitalnisenior.czInformaceZemě původu výrobkuObsah potravinářských přídatných látekObsah sacharidů/cukrůLokální produktObsah tukuObsah bílkovinSplňuje zásady zdravé výživyObsah alergenůEkologicky šetrné obalyŠetrné k životnímu prostředíOznačení Fair Trade% lidí, kteří hledají konkrétní informace Vždy/téměř vždy Často Nikdy23 48 2923 42 3522 41 3720 50 30 19 44 3717 35 4815 43 4312 30 5811 37 539 37 548 34 58 hmotnost. Věrni názvu svého segmentu jsou nejaktivnější ve sportu – 61 % z nich se mu věnuje alespoň jednou týdně.6. Nejmenší skupinou jsou Mindful Eaters – o něco častěji muži ve všech věkových skupinách. Více než polovina z nich sportuje alespoň jednou týdně. EKOLOGICKÝ A FÉREkologické aspekty produktu (šetrnost k životnímu prostředí, ekologický obal) či zda byl výrobek vyroben za férových podmínek (označení Fair Trade) sleduje na obalech alespoň občas asi polovina populace, pravidelně asi desetina. O tyto informace se zajímají častěji ženy, mladí lidé. Častěji to také zajímá lidi ze segmentu Mindful Eaters, naopak segment Traditional Czech Eater se o ekologické aspekty příliš nezajímá.Certifi káty o ekologičnosti produktu či výrobě v souladu s férovými podmínkami mají v Česku spíše nižší znalost, nicméně povědomí v čase postupně roste.TRANSPARENTNOST A SROZUMITELNOST JE KLÍČOVÁRostoucí důraz na zdravý životní styl, ale také množství výživových omezení (alergie, intolerance atd.) s sebou nese také vyšší zájem spotřebitelů o složení produktů a další informace. Na obalech výrobků by proto měly být uvedeny nejen v souladu s legislativními předpisy, ale také transparentně a srozumitelně tak, aby to bylo pro spotřebitele co nejjednodušší. Angelika Petrová, Ipsos