Page 17 - Demo
P. 17


                                    17TÉMAMARTIN HEJL , JEDNATEL SPOLEČNOSTI THIMM Proč je důležité, aby fi rmy nehleděly pouze na zisk a věnovaly se také udržitelnosti?Udržitelnost dnes není pouze trendem, ale nutnou reakcí na sociální, ekonomické a environmentální změny v naší společnosti. Udržitelnost se v korporacích netočí pouze kolem snižování uhlíkové stopy. Přístup je třeba integrovat do celkového chování fi rem a samotného způsobu podnikání. Velké korporace mají ve společnosti svůj účel, který daleko přesahuje pouhou tvorbu zisku. Svým jednáním do značné míry vytváří a formují klíčové společenské hodnoty, a aktivně tak vstupují do veřejného života. Každý byznys má na životní prostředí nějaký vliv a je důležité si to uvědomovat a snažit se tyto negativní vlivy zmírnit a ideálně to, co si z přírody bereme, nahradit jinde. Zkrátka dát jí něco na oplátku.Pro nás v Thimmu není udržitelnost žádný strašák a chceme jít vzorem i dalším fi rmám. Pokud ji začnou aplikovat větší fi rmy a dokážou, že to zvládnou, dají tím impuls i menším fi rmám a jednotlivcům, aby začali udržitelné postupy aplikovat. Jakou roli hrají v oblasti udržitelnosti certifi káty a certifi kace?V oblasti udržitelnosti hraje vysokou roli transparentnost. A pro posílení transparentnosti hrají certifi káty a certifi kace klíčovou roli. Slouží k prokázání důvěryhodnosti fi rmy a jejich produktů, kterým dávají legitimitu. V naší branži motivují fi rmy k implementaci udržitelných postupů, protože certifi kace vedou k vyšší důvěře zákazníků, lepší image značky a díky efektivnějším procesům také ke snížení nákladů. U nás máme vizi, které říkáme Internet of Packs. Každá krabice může mít svůj vlastní QR kód, po jehož načtení lze zjistit, kde a kdy byla vyrobena a vlastně celou její cestu výrobou i s konečným cílem, kam krabice poputuje. Je to takový její životopis. Zaručujeme tím transparentnost našich obalů. Jak může fi rma přispět k výchově mladé generace a k jejímu zájmu o přírodu?Pokud bych to měl vztáhnout na nás, snažíme se mladou generaci formou exkurzí do výrobního závodu ve Všetatech vzdělávat a ukázat, že udržitelná výroba a udržitelný zisk je v naší oblasti výroby obalů z vlnité lepenky, resp. papíru, ta správná cesta. Na faktech a datech vysvětlujeme koloběh výroby a recyklace obalů nebo pojmy, jako je FSC. standardy. „Standardy jsou důležité, protože dokáží zjednodušit spleť požadavků na reportingy tak, aby jim rozuměl celý trh. Jednoznačná identifi kace výrobků dává možnost s ním pracovat v digitálním prostředí. Dnes jde především o produktová data, do budoucna to ale budou také data vážící se k ekologickému reportingu. To vše pomůže vytvořit ‚digitální dvojče‘ produktu,“ vysvětluje Pavla Cihlářová. Tyto pasy je možné podpořit už dnes a informace zpřístupnit na produktech pomocí 2D kódů nebo GS1 Digitálních linků.MŮŽE LEPENKA ZMĚNIT VNÍMÁNÍ?V roce 2035, kdy do důchodu odejde generace X (50+), bude mnoho společností řešit otázku, kde vzít nové zaměstnance. Ve společnosti Thimm, která se zabývá výrobou vlnité lepenky, na jaře v roce 2022 odstartovali program, který jim pomáhá přitáhnout mladé talenty z generace Z. A to tak, aby mladí lidé fi rmu nevnímali pouze jako nudnou technologickou značku, ale „sexy“ zaměstnavatele. Jak podotýká Martin Hejl, jednatel společnosti Thimm, na nejrůznější akce nechodí pouze dospělí, ale také jejich děti. A ty je možné zaujmout a ukázat jim budoucího zaměstnavatele v pozitivním světle a s jeho přednostmi. Díky tomuto přístupu neprobíhá nábor nových zaměstnanců ve společnosti přes agentury nebo LinkedIn, ale přes doporučení a ambasadory. V roce 2022 do fi rmy nastoupilo 38 % zaměstnanců na základě doporučení, v roce 2023 už to bylo 68 %. Jak Martin Hejl připomíná, budovat vztah s mladou generací může každý, a to prostřednictvím obalů, třeba těch z vlnité lepenky. Kdysi jsme znali své fi nální POKRAČOVÁNÍ ROZHOVORUDěkujeme partnerům semináře:
                                
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21