Page 54 - Demo
P. 54
54OUTLET ZAVLAŽUJE ZELEŇ DEŠŤOVOU VODOUFashion Arena Prague Outlet se může pochlubit dalším realizovaným projektem z oblasti udržitelného rozvoje. Outletové centrum nově využívá retenční nádrže na shromažďování dešťové vody, z níž bude celoročně zavlažovat zeleně. Fashion Arena tím přispívá k ochraně vodních zdrojů. S kapacitou 400 m3 podzemní retenční nádrž efektivně shromažďuje šedou vodu z dešťových srážek, která je následně využívána pro závlahu travnatých ploch a zelené střechy outletového centra. Projekt navíc zahrnuje přípravu na využití vody pro splachování toalet, což by mělo v budoucnu přispět k dalšímu snížení ekologické stopy. Použitá voda prochází moderními fi ltračními procesy, včetně UV záření a pískové fi ltrace, což zajišťuje její vysokou kvalitu a širokou využitelnost. Centrum dále disponuje také zelenou střechou, která slouží jako tepelná izolace a pomáhá k nižší produkci CO2. Mezi další velké projekty patří vlastní včelí úly, zbudování kompostéru nebo právě probíhající instalace vlastní fotovoltaiky. Budova tak dosahuje nejvyššího hodnocení v mezinárodním hodnocení BREEAM.RECYKLOVANÉ DĚLIČE ZBOŽÍ DO REGÁLŮ ŠETŘÍ TUNY PLASTŮ Obchodní řetězec Billa instaloval na všech svých prodejnách nové děliče zboží vyrobené plně z druhotných surovin. Díky užití těchto recyklovaných materiálů ušetřila Billa 14,8 tuny plastů, což znamená snížení emisí vypouštěných do ovzduší o 26 tun CO2. Děliče jsou oproti původním průhledným děličům černé. Jejich předností je to, že jsou vyrobené pouze z druhotných surovin neboli z recyklovaného plastu (rPET). Úsporu plastů a snížení emisí potvrzuje certifi kát společnosti HL Displej, která je dodavatelem recyklovaných děličů. VČELÍ ÚLY U CENTRÁLY A LOGISTICKÝCH CENTER Společnost Lidl se u své centrály a třech logistických center v Cerhovicích, Brandýse nad Labem a Buštěhradě rozhodla instalovat včelí úly. Na každém z těchto míst Lidl vytvořil tři nová stanoviště včel medonosných, s výjimkou Buštěhradu, kde instaloval úlů šest. Iniciativa vznikla ve spolupráci se společností Včeluj, která bude mít péči o včely na starosti. „Tato iniciativa reprezentuje jeden z pilířů naší strategie udržitelnosti: Respektujeme biodiverzitu. Jsme hrdí na svou roli v ochraně životního prostředí a zavádění inovativních opatření pro lepší budoucnost naší planety,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková.U logistického centra v Buštěhradě Lidl navíc nainstaloval kromě včelích úlů ptačí budky a hmyzí domky. Aby pro živočišné druhy vytvořil přirozené prostředí, po konzultaci se specialisty a odborem životního prostředí společnost vysadila porost, jejž mají ptáci a hmyz rádi, jako jsou šípkové keře a hlohy. Lidl rovněž podporuje biodiverzitu i zakládáním květnatých luk. Jedna vznikla u logistického centra v Buštěhradě a druhou společnost vybuduje přímo u své centrály v Praze ve Stodůlkách. Řetězec podporuje biodiverzitu a klimatická opatření také sázením lesů. Projekt Lidl Les letos vstupuje do třetího ročníku. Za uplynulé dva roky Lidl podpořil výsadbu téměř 500 tis. nových stromů. Zatímco v roce 2022 lokality pro novou výsadbu stromů Lidl vytipoval ve spolupráci se státním podnikem Lesy ČR, v minulém roce se na výběru lokalit podíleli i zákazníci řetězce.ZLATÉ DOBROGÓLY VYNESLY PŘES PŮL MILIONUKampaň Coca-Cola k letošnímu mistrovství světa v ledním hokeji se nesla v duchu fanouškovské soudržnosti. Proto Coca-Cola letos přišla se speciálním projektem Dobrogóly na podporu českého parahokeje. Za každý český gól na mistrovství věnovala handicapovaným sportovcům 10 000 Kč, za ty fi nálové, zlaté, pak po 100 000 Kč, celkem tedy 540 000 Kč. Symbolický šek převzal předseda Českého para hokeje Jiří Šindler s juniorským hráčem Lukášem Kapkem od Martina Bindera, generálního ředitele Coca-Cola ČR a od zástupce zlatého národního týmu Lukáše Sedláka, který byl i tváří hokejové kampaně. „S radostí mohu oznámit, že projekt DOBROGÓLY na podporu parahokeje bude pokračovat i v příštím roce, jen branky bude pro změnu proměňovat ženský národní tým a doufám, že na mistrovství světa v Českých Budějovicích budou na domácí půdě ženy stejně úspěšné jako letos muži,“ sdělil Martin Binder, generální ředitel Coca-Cola ČR. CSR & UDRŽITELNOSTPRO DOBROU VĚCFoto: Fashion Arena Prague OutletFoto: Coca-Cola ČR