Page 50 - Demo
P. 50


                                    50SORTIMENTMléko a mléčné výrobky mají zcela jedinečné složení a Světová zdravotnická organizace (WHO) doporučuje konzumovat je minimálně dvakrát až třikrát denně. Mají prokazatelně pozitivní vliv na imunitní i trávicí systém i zdraví kostí. Jde o základní potraviny, které nakupujeme pravidelně. TRENDY V POPTÁVCE: ČERSTVOST, VÍCE PROTEINŮ, MÉNĚ LAKTÓZY„V poslední době pozorujeme několik klíčových trendů v nákupním chování a požadavcích. Spotřebitelé se stále více zajímají o zdravý životní styl a vyhledávají produkty, kterými mohou podpořit své zdraví. To zahrnuje zvýšený zájem o výrobky s nižším obsahem cukru, přidanými vitaminy a minerály, ale také například produkty podporující zdravou střevní mikrofl óru. Výrazným trendem je také udržitelnost. Nakupující preferují produkty, které jsou baleny v ekologických obalech a vyráběny s ohledem na životní prostředí,“ říká Lukáš Hlaváček, Brand Manager značek Actimel & YoPRO společnosti Danone.Hitem jsou též vysoce proteinové potraviny. Tím se do středu zájmu dostává mimo jiné tvaroh nebo jogurty typu skyr, jejichž spotřeba roste. Jde o potraviny, které se vyznačují vysokým podílem kvalitních bílkovin a zároveň relativně nízkou energetickou hodnotou. Jednoznačně se nadále zvyšuje též poptávka po bezlaktózových výrobcích. POLOVINA VÝDAJŮ JDE NA VÝROBKY V AKCINěkterý z mléčných produktů si za předchozích 12 měsíců podle výsledků průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK v období od dubna 2023 do března 2024 koupila každá česká domácnost. Domácnosti si vložily nějaký mléčný produkt do svých nákupních košíků v průměru zhruba každé tři dny a za jeden nákup utratily přibližně 100 Kč. Průměrné ceny, které domácnosti za mléčné výrobky platily, mírně klesly, naopak vzrostlo množství připadající na jeden nákup. Až 57 % výdajů domácností na mléčné produkty jde na výrobky v akci. Místy, kde české domácnosti utratily nejvíce na tuto kategorii, jsou diskontní prodejny a hypermarkety. Téměř každá druhá koruna je utracena za mléčné produkty privátních značek řetězců, přičemž nejvýznamnější podíl mají privátní značky v segmentu tvarohů. ČEŠI NEJVÍCE UTRÁCEJÍ ZA SÝRYNejvíce výdajů českých domácností na mléčné produkty šlo na segment sýrů, a to více než 40 %. Nějaký sýr si zakoupila téměř každá česká domácnost, a to zhruba každých pět dní, je to nejčastěji nakupovaný mléčný segment. Za jeden nákup pak utratila domácnost téměř 73 Kč. Nejoblíbenější jsou sýry z kravského mléka a tvrdé sýry.Mléko si v daném období zakoupila téměř každá česká domácnost. Do nákupního košíku si domácnosti vložily v průměru 3,6 l za jeden nákup a utratily přes 60 Kč. Mléko si kupují každé dva týdny a celkově za předchozích 12 měsíců připadá na jednu domácnost přes 90 litrů mléka. Více jak 3/4 celkových výdajů domácností šly na mléko trvanlivé. Nějaký jogurt si v průběhu roku zakoupila v podstatě každá domácnost, v průměru 33× za rok. Za jeden nákup pak domácnosti utratily v průměru více než 40 Kč. Mléčné dezerty, jako jsou tvarohové dezerty, termixy, chlazené mléčné tyčinky nebo čokoládová pěna, si dle Spotřebitelského panelu GfK koupilo devět z 10 českých domácností. Do nákupních košíků tyto produkty domácnosti MLÉKO A MLÉČNÉ VÝROBKY: ČERSTVOST I PROTEINEM OBOHACENÉ VARIANTYPODLE AKTUÁLNÍCH DAT Z PRŮZKUMŮ ČEŠI STÁLE ČASTĚJI PREFERUJÍ ČERSTVÉ MLÉKO A MLÉČNÉ VÝROBKY S PŘÍRODNÍM SLOŽENÍM, BEZ PŘIDANÝCH ADITIV.Kategorie mléčných výrobků je velmi rozsáhlá a některý z nich si v posledních 12 měsících koupila podle dat společnosti GfK každá tuzemská domácnost, přičemž nejčastěji spotřebitelé utrácejí za sýry. Významným faktorem nákupního rozhodování jsou promoce a akční nabídky obchodníků. Značka Hollandia, která je spojena především s výrobou originálních jogurtů zrajících v kelímku, prochází vizuální proměnou obalů. Od začátku léta se vlajková loď portfolia, jogurt Hollandia Originál Selský, začne na pultech obchodů objevovat v novém.Foto: Hollandia
                                
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54