Page 51 - Demo
P. 51


                                    51SORTIMENTvložily za rok téměř 30× a utratily za ně zhruba 1400 Kč. Máslo si v daném období zakoupilo devět z 10 domácností. „Jde o segment mléčných výrobků, kde průměrná cena meziročně klesla nejvýrazněji, ovšem po výrazném nárůstu v předchozím období. Za jeden nákup domácnosti utratily přes 70 Kč a nákupů za rok udělaly v průměru 15. Téměř každá domácnost kupuje rovněž smetany, za rok za ně utratí víc než 1 100 Kč,“ uvádí Tatiana Valachová, konzultantka Spotřebitelského panelu GfK.MLÉČNÉ NÁPOJE S BENEFITEM„Mezi nejoblíbenější kategorie mléčných výrobků patří fermentované výrobky, jako jsou jogurty a jogurtové nápoje, a to především ty, které přinášejí něco navíc. Momentálně je velkým hitem kategorie probiotických nápojů, kam spadá i značka Actimel. Spotřebitelé oceňují produkty s přidanými benefi ty, které nejen dobře chutnají, ale také přispívají ke zdraví. Je patrný příklon k produktům s nižším obsahem tuku a cukru,“ uvádí Lukáš Hlaváček z Danone.Danone se aktuálně zaměřuje na rozšíření nabídky Actimel nápojů s novými příchutěmi a recepturami, které obsahují přidané vitaminy nebo minerály. Na trh byly uvedeny nové lahvičky bez plastové etikety pro všechny produkty značky Actimel dostupné v České republice, kromě výrobků Actimel Kids pro děti. Tímto krokem dosáhlo Danone 100% recyklovatelnosti obalů a snížení množství odpadních plastů o 17 tun ročně.EKOLOGICKÉ OBALY JAKO PŘIDANÁ HODNOTA„Principiálně bych současný rok považoval za návrat k normálu po dvou covidových letech a po roce infl ačním, kdy extrémně zdražily energie a v důsledku toho veškeré vstupy i výstupy, a to napříč celým potravinářským segmentem. Návratem k normálu míním, že se spotřebitelé začínají ve větší míře vracet k nakupování výrobků s vyšší přidanou hodnotou. Vrací se také chuť experimentovat s novinkami,“ říká Jan Teplý, provozní ředitel společnosti Madeta. Mezi novinky, které fi rma představila v poslední době, patří zejména čerstvá mléka a smetany v nových obalech, které jsou ekologičtější i ekonomičtější. „Dále jde o Jihočeskou Nivu Premium 70 %, která se nedávno stala absolutním vítězem soutěže Mlékárenský výrobek roku. Ve stejné soutěži bodovaly i další naše novinky – sýry Lipánek Zlaťáček a Jihočeská Niva Fit 30 %, které zvítězily ve svých kategoriích. Daří se i Romaduru na gril a výrobku Sýr na pánev uzený, kterým jsme rozšířili řadu Sýr na pánvi,“ vyjmenovává Jan Teplý.SÝRY NA GRIL , BEZ ADITIV A LAKTÓZYZnatelně výraznější trend v podobě zvýšeného zájmu o zdravější varianty produktů potvrzuje také Aleš Malenka, generální ředitel Savencia Fromage & Dairy pro Českou republiku a Slovensko: „Spotřebitelé více vyhledávají výrobky se sníženým obsahem soli a bez umělých přísad. U našich sýrů pozorujeme rostoucí zájem o bezlaktózové varianty. Aktuálně si lidé pochutnají například na Liptov Goudě a Liptov brynze bez laktózy, a portfolio těchto produktů nadále rozšiřujeme. Roste též popularita sýrů na gril. Kromě klasických sýrů na gril mezi ně patří například i novinka Sedlčanský Hermelín do Burgeru, která je skvělou alternativou k masu. Oblíbený je také Sedlčanský Hermelín na gril fi gura, který má o 30 % méně tuku, za zmínku stojí rovněž novinka Sedlčanský Hermelín na gril s pepřem XXL.“SMETANOVÝ JOGURT S PŘÍCHUTÍ MEDOVÉHO DORTU„Zásadním trendem je skutečnost, že lidé nyní nakupují zejména výrobky v akci a výrobky vyráběné pod privátními značkami odběratelů. Podíl těchto výrobků na celkovém prodeji se u naší společnosti výrazně zvýšil. Velmi vyhledávanými výrobky jsou ty s vysokým podílem bílkovin, i zde ovšem platí, že největší prodej se udělá v akcích, ale lidé jsou ochotni, podle mého názoru, za tyto výrobky utratit více peněz,“ uvádí Zdeněk Bukovjan, sales & marketing manager Mlékárny Valašské Meziříčí.Na konci loňského roku rozšířila Mlékárna Valašské Meziříčí svou nabídku smetanových jogurtů a uvedla Smetanový jogurt s příchutí medového dortu Marlenka. „Výrobek je výsledkem naší spolupráce se známým výrobcem originálních dortů z Frýdku – Místku a obsahuje přímo drobky z korpusu těchto dortů. Začátkem roku jsme navíc obohatili řadu smetanových jogurtů o příchuť stracciatella, která patří obecně k nejprodávanějším,“ dodává Zdeněk Bukovjan..Simona ProcházkováMLÉKÁRENSKÝ VÝROBEK ROKU 2024KONZUMACE MLÉKA A MLÉČ. VÝROBKŮ V PRŮZKUMECH SPOLEČNOSTI MEDIANMLÉKOJak často ho používáte (včetně pití)?CS: CS Všichni, Projekce na jednotlivce, Váženo, v %více než 1× denně21,91× denně20,94 až 6× týdně 19,02 až 3× týdně 21,31× týdně10,5méně často6,3Zdroj: MEDIAN, Market & Media &Lifestyle – MMLTGI ČR 2023 3. a 4. kvartál (26. 6. – 17. 12. 2023)
                                
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55