Page 52 - Demo
P. 52


                                    52SORTIMENTPříslušníci zejména mladší generace stále častěji omezují konzumaci alkoholu. Pečlivě zvažují své stravovací návyky, zdravý životní styl staví v žebříčku hodnot na vyšší pozice než jejich dědové a pradědové. SPOTŘEBITEL PIVA JE TVOR POUČENÝ...V průzkumu Ipsos Global Trends celých 86 % respondentů uvedlo, že chtějí více pečovat o své zdraví. Fyzická i mentální pohoda jsou pro ně často na prvním místě. Výrobci již tento trend zaznamenali a přirozeně reagují rozšířením sortimentu nealkoholických nápojů na bázi piva. Svědčí o tom i průzkum Ipsos, který porovnal nabídku piva v obchodech na jaře 2021 a 2024. Ze srovnání vyplynulo, že v daném období se nabídka nealkoholického piva ve sledovaných řetězcích zvýšila o 12 %. Největší nárůst zaznamenalo ochucené nealko pivo (nárůst o 23 %), v těsném závěsu za ním pak nealko pivo bez příchuti v plechovce (nárůst o 20 %). Výrobci experimentují s přidáváním funkčních ingrediencí, jako jsou vitamíny a kofein, zejména do nealkoholických variant. Čím dál více se také soustředí na inovativní metody v procesu vaření piva a na etiketách produktů transparentně informují, jaké přísady jejich nápoje obsahují....A KE SVÉMU ZDRAVÍ PŘISTUPUJE UVĚDOMĚLE Návyky konzumentů se po pandemii Covidu i vlivem ekonomické krize změnily. Lidé se samozřejmě chtějí setkávat a trávit čas ve společnosti, zároveň si však pečlivěji rozmýšlejí, kdy a za co utratí peníze. Podle Českého statistického úřadu se ceny v kategorii „stravování a restaurace“ v porovnání let 2021 a 2024 zvýšily o 50 %. Z průzkumu Ipsos, který porovnával sortiment piva dostupný v řetězcích v letech 2021 a 2024 vyšlo, že cena se navýšila v průměru o 18 %. Uvědomělejší přístup spotřebitelů k výdajům tak jde ruku v ruce se zodpovědnějším přístupem k vlastnímu zdraví: zákazník chce vědět, že ingredience obsažené v nápojích, zejména pak některé funkční přísady (např. konopí), jsou k výrobě používány na základě vědeckých poznatků a ověření. MÉNĚ ALKOHOLU, VÍCE PŘÍCHUTÍ A jak se podle průzkumu Ipsos proměnila nabídka piva od jara 2021 do jara 2024? Obecně došlo k jejímu navýšení o 8 %, ve sledovaných řetězcích mají letos větší výběr piva prémiových značek a z lokálních pivovarů. Nejširší sortiment nabízí Globus (330 položek). Všude se více prodává pivo v lahvích než v plechovkách. Oproti jiným potravinám a nápojům najdeme v sortimentu piva o poznání méně produktů prodávaných pod vlastní značkou. Ve sledovaném období došlo u všech porovnávaných obchodních řetězců k rozšíření sortimentu piva s nízkým nebo nulovým obsahem alkoholu. BUDOUCNOST PIVA: NOVÉ PŘÍCHUTĚ, NEALKO A HEKTOLITRY INOVACÍJAKÝ JE ROZDÍL V PRAVIDELNOSTI KONZUMACE PIVA MEZI GENERACÍ X A GENERACÍ Z? ZAJÍMÁ SPOTŘEBITELE PŮVOD SUROVIN? Pivovarnictví je odvětví, kterému se v posledních letech – podobně jako dalším potravinářským segmentům – nevyhnuly inovace, zkoumání nových stylů a příchutí. Nejnovější studie Ipsos Global Trends ukazuje na několik trendů, které zásadně formují budoucnost sektoru výroby alkoholu a jeho působení na konzumenty.Ze srovnání nabídky piva v českých obchodech na jaře 2021 a 2024, které provedla společnost Ipsos, vyplynulo, že v daném období se nabídka nealkoholického piva ve sledovaných řetězcích zvýšila o 12 %. Největší nárůst zaznamenalo ochucené nealko pivo, v těsném závěsu za ním pak nealko pivo bez příchuti v plechovce.Foto: Shutterstock.com / Mike_O
                                
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56