Page 46 - Demo
P. 46


                                    46SORTIMENTMajitelé psů a koček stále častěji vyhledávají krmiva s recepturou bez obilovin, tedy taková, která neobsahují pšenici, kukuřici, oves ani rýži. Důvodem jsou nejčastěji potravinové intolerance či alergie, které ve vyšší míře trápí i domácí mazlíčky. Dalším tématem jsou i bio krmiva, poptávka po produktech z kontrolovaného ekologického zemědělství průběžně roste. Výrazně patrná je rovněž popularita krmiv s vysokým obsahem čerstvého masa a obrovským objevem jsou výrobky s hmyzím proteinem (bílkovinou), který je výborným pomocníkem pro zdravé trávení, podle odborníků se hodí též pro psy či kočky s alergiemi.ROSTOU ZEJMÉNA KRMIVA PRO KOČKY, HITEM JSOU KAPSIČKY„Primárně v maloobchodu rostou všechny kočičí kategorie, oproti tomu psí kategorie lehce klesají. Prodeje krmiva pro kočky tvoří 60 % prodejů pet foodu a meziročně rostou o 10 %. Klasický maloobchod tak více patří kočkám. Co se týče samotného zájmu o dané kategorie, tak v kočičím segmentu tvoří téměř 50 % prodejů kapsičky, rostou i prémiové granule a prémiové konzervy,“ říká Michal Riegel, ředitel marketingu společnosti Partner in Pet Food, která vyrábí značky Shelma, PreVital, Propesko, Propesko Mistr, Polaris a Bozita.Dvouciferně podle jeho slov rostou kočičí pamlsky, které jsou sice v celkovém objemu malou kategorií, ale jejich růst je dlouhodobý. Dodává, že kategorii psů vévodí snacky, což je jasným znamením, že chovatelé se snaží svým psům co nejvíce dopřát. Psí granule se pak prodávají převážně na e-commerce a ve specializovaných obchodech.NÁKUPY DOMÁCNOSTÍ: VYŠŠÍ PODÍL PROMOČNÍCH NÁKUPŮPodle průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK v období od ledna do března 2024 jsou obecně populárnější v kategorii krmiv pro domácí mazlíčky značkové produkty oproti privátním značkám. V porovnání s prvním kvartálem roku 2023 narostl podíl promočních nákupů pet food. Téměř polovina všech výdajů domácností na krmiva pro domácí mazlíčky šla v prvních třech měsících tohoto roku na výrobky v akci. Nejdůležitějšími nákupními kanály pro nákup jsou diskontní prodejny, hypermarkety a specializované prodejny pro domácí mazlíčky. Domácnosti nejčastěji nakupují krmivo pro kočky. V prvním půlroce 2023 si zhruba tři domácnosti z 10 zakoupily nějaké krmivo pro kočky alespoň jedenkrát, v průměru však osmkrát. Průměrná česká domácnost v daném období utratila okolo Domácího mazlíčka má v Česku více než polovina domácností. 1 200 Kč. Více než každá druhá koruna I KRMIVA PRO MAZLÍČKY PODLÉHAJÍ MÓDNÍM TRENDŮM VE VÝŽIVĚDOMÁCÍHO MAZLÍČKA MÁ V ČESKU VÍCE NEŽ POLOVINA DOMÁCNOSTÍ – PRŮZKUMY UVÁDĚJÍ AŽ KOLEM 75 %. ZA KRMIVO PODLE STUDIE GFK UTRÁCEJÍ ČEŠI 9,75 MILIARDY KORUN ROČNĚ.Požadavky na krmiva pro psy a kočky kopírují ve stále větší míře „zdravé“ trendy v lidském stravování. Vývoj se ubírá k vyššímu použití čerstvého masa i unikátní hmyzí bílkoviny, výrobci důsledně dbají na složení i původ surovin a roste poptávka po bio produktech.KRMIVA PRO KOČKYKRMIVA PRO PSYFoto: Shutterstock.com / Alexandra Morosanu
                                
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50