Page 38 - Demo
P. 38


                                    38TRENDEM V RETAILU JE DIGITALIZACERetail se v posledních letech významně proměnil. Původní dělení na klasický retail a e-commerce je svým způsobem přežité. Digitalizace v retailu nabírá na obrátkách a přináší zákazníkům i retailerům mnoho výhod, říká Pavel Kozler, výkonný ředitel KNOWINSTORE.Společnost KNOWINSTORE je součástí největší nezávislé mediální agentury KNOWLIMITS GROUP založené v roce 2005. Své původní zaměření na marketing v místě prodeje postupem času rozvinula do další oblasti. Vedle tradičních POS nástrojů se aktuálně zaměřuje i na implementaci digitálních řešení a stála u zrodu prvních bezobslužných prodejen v České republice. KNOWINSTORE působí v českém retailu desátým rokem. Kam se její směřování za tuto dobu posunulo a co považujete za nejvýznamnější milník za dobu jejího působení?Od svého vzniku se KNOWINSTORE zabývala realizacemi marketingových kampaní V místě prodeje. Za cíl si kladla poskytovat zákazníkům propracovanou reklamu, a to včetně kompletního servisu – od kreativního návrhu, mediálního plánování, výroby až po distribuci, instalaci a následný reporting. Těchto cílů a své fi lozofi e nabízet ucelené služby se drží i nadále. Během svého působení ovšem prošla rozvojem a stala se inovátorem v digitalizaci retailu. Za zlomové bych označil období covidu, kdy se aktivity napříč mnoha obory přesunuly do digitálního prostředí. V retailu se to konkrétně projevilo tak, že začaly vznikat první tzv. bezobslužné prodejny. KNOWINSTORE stála u zrodu první takové prodejny v ČR. Před více než dvěma lety jsme zprovoznili ve Strakonicích první bezobslužnou prodejnu COOP, což bych pro prostředí českého maloobchodu označil za zlomové. Jakou roli dnes hraje instore komunikace v rámci mediálního trhu jako celku?Myslím si, že instore komunikace už má v dnešní době své stálé místo v mediálním mixu většiny zadavatelů reklamy a její význam postupně roste. Ovšem nebylo tomu tak vždy. Marketingové budgety počítaly převážně s investicemi do ATL komunikace, a ne všichni si uvědomovali důležitost komunikace se zákazníkem v okamžiku jeho nákupního rozhodování. Situace se ale postupně mění i v souvislosti s tím, jak se proměňují retail media.
                                
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42