Page 37 - Demo
P. 37
37VYBAVENÍ, TECHNIKA, DESIGNzákazník nenaskenuje nějaké zboží nebo vybere z nabídky nesprávné. „Takové situace jsme schopni řešit s využitím moderní AI technologie, která je součástí balíku funkcí DN SmartVision. Toto řešení zahrnuje funkce pro automatické rozpoznání produktů, ověření věku a detekci ‚nestandardního‘ chování u pokladny. Kromě bezpečnostních funkcí mají tato řešení zásadní vliv na zjednodušení procesu, rychlost a přesnost. To vede nejen k výrazným úsporám, ale také k lepšímu zákaznickému zážitku,“ dodává Jindřich Kočica.OBSLUHU ZVLÁDNOU I ZAČÁTEČNÍCI„Zcela zásadní pro obsluhu pokladny je pokladní systém, jeho způsob ovládání a pružnost. Důležité jsou také připojené periferie, zejména skenovací zařízení, tiskárny a platební terminály. Celkové propojení a umístění jednotlivých prvků musí být funkční, ergonomické a intuitivní. V takovém případě je obecné zaškolení pro práci s touto pokladnou velmi rychlé. Více času může zabrat například detailní školení věrnostního systému, který bývá často s pokladním systémem integrován,“ podotýká Jindřich Kočica. Většina systémů je dnes vyvíjena tak, aby základní zaučení zvládli během 10 minut i brigádníci. Díky propojení s dalším příslušenstvím (od váhy přes čtečku čárových kódů po platební terminál) se velká část úkonů děje automaticky.Mezi technologie, které v současnosti zákazníkům nejvíce urychlují odbavení, je především platební terminál a zákaznický displej, díky němuž může zákazník už v průběhu markování řešit případné nesrovnalosti. Výhodou je také funkce počítání bankovek. „Dotykačka má například funkci, kdy si při placení hotovostí pokladní označí, jaké mince nebo bankovky dostává, a pokladna okamžitě vyhodnotí, kolik má vrátit. Když náhodou někdo něco zadá špatně, dá se to jedním krokem napravit,“ konstatuje Petr Menclík. Další věcí, která v rychlosti odbavování zákazníků hraje zásadní roli, je jednoduchost ovládání pokladny. Ve vybraných provozech může odbavení zákazníka usnadnit také hotovostní stroj, který je provázaný s pokladním systémem. Obsluha do něj zadá požadovanou částku a zákazník, který chce platit hotově, nepředává peníze prodavači, ale využije hotovostní stroj. Toto řešení je vhodné například do provozů typu pekařství nebo řeznictví, kde by jinak obsluha při manipulaci s penězi ztrácela čas neustálým sundáváním a oblékáním rukavic. Pavel Neumann37