Page 34 - Demo
P. 34


                                    34Vzhled obchodu, včetně osvětlení, má zásadní vliv na to, jak zákazníci vnímají značku obchodníka. I v naší digitalizované době chtějí kupující vidět, osahat si a cítit výrobky v reálném světě. Zákazník dnes zkrátka očekává zajímavé prostředí prodejny. Čím exkluzivnější je nabídka a typ obchodu, tím víc se řešení jeho interiéru podobá scénografi i. Kromě výběru mobiliáře a jeho uspořádání má na celkovém výsledku zásadní podíl právě osvětlení.ZLEPŠUJE ZÁKAZNICKÝ ZÁŽITEKV oblasti osvětlení se v posledních letech klade velký důraz především na energetickou účinnost, estetiku a zlepšení zákaznického zážitku. „Naše moderní osvětlení pomáhá díky LED technologii šetřit energii a celkově zkvalitňuje údržbu prodejen. Umožňuje vytvářet světlo s celou řadou vyzařovaných spekter dedikovaných pro různé typy potravin, jako je maso, sýry, zelenina nebo ryby, či pro módní textil a doplňky, kde ke slovu přichází nejen bílá, ale i další barvy,“ říká Jakub Wittlich, Lighting Application Specialists Team Lead ve společnosti Signify Czech Republic. Mezi dalšími trendy je možné vidět zvyšující se vizuální komfort zákazníků i zaměstnanců a dochází také k obecnému zlepšování parametrů svítidel, u kterých můžeme vidět teplejší barvy, menší míru oslnění a lepší barevné podání,“ přidává se Kateřina Köllnerová, Marketing Manager, Ledvance.SVĚTLO JAKO CESTAPrvní kontakt potenciálního zákazníka se zbožím je zrakový. Při návrhu osvětlení prodejny je tedy základní určení výsledného požadovaného rozložení světelných akcentů a gradace světla napříč prodejnou. „Někdy bohužel vidíme, že je návrh osvětlení veden myšlenkou ‚čím více světla, tím lépe‘ a vzniká monotónní světelná atmosféra, ve které zákazník sice dobře vidí celkovou nabídku, ale není nijak vizuálně veden prodejnou a jeho pozornost není přímo upoutávána na výrobek,“ popisuje častou chybu při osvětlování prodejních ploch Jakub Wittlich.ZVOLTE SPRÁVNÉ SPEKTRUMModerní osvětlení založené na LED technologii napomáhá zvýraznění základních charakteristik osvětlovaného produktu. Různé typy zboží vyžadují pro to, aby pro oko zákazníka vypadalo atraktivně, jiné světelné spektrum. Ledkami je možné zvýraznit žluté spektrum pro zatraktivnění pečiva, využít celé spektrum pro atraktivní nasvícení ovoce a zeleniny, ale také zdůraznit červené spektrum, které umí zvýšit atraktivitu vystaveného masa a uzenin. Díky vysoké efektivitě přeměny elektrické energie na světlo, s čímž souvisí i prakticky nulové (nebo jen velice nízké) vyzařování tepla, je možné zpomalit degradaci nasvětleného povrchu. U potravin se jedná o šednutí masa a masných výrobků, oxidaci sýrů nebo klíčení brambor. Možností existuje mnoho. Ne vždy ale projektant zvolí to nejvhodnější řešení.SVĚTLO ODLIŠUJEOsvětlení hraje zásadní roli ve zlepšování zákaznické zkušenosti. Použitím správného osvětlení je možné prodejnu oživit, předvést nabízené zboží, zaujmout potenciální zákazníky a proměnit VYBAVENÍ, TECHNIKA, DESIGNOsvětlení, jeho akcent, barva nebo chromatičnost je nutností pro zviditelnění vystavených produktů, ale je také nedílnou součástí prodejního marketingu.PRODEJI POMŮŽE INTELIGENTNÍ OSVĚTLENÍKROMĚ ZÁKLADNÍ FUNKCE MÁ OSVĚTLENÍ I DALŠÍ DŮLEŽITÉ POSLÁNÍ – PROMĚNIT NÁVŠTĚVNÍKA PRODEJNY V NAKUPUJÍCÍHO. LED technologie a elektronické řízení osvětlení dokáže ušetřit nejen náklady za elektrickou energii, ale také zatraktivnit jednotlivé zóny v prodejně a případně přivést oči zákazníka až ke konkrétnímu vystavenému produktu.Foto: Signify
                                
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38