Page 3 - Demo
P. 3
EDITORIALZdá se, že po řadě měsíců poklesů tržeb a zájmu zákazníků se retail dočkal dobré zprávy. Lidé se vrátili do obchodů a začínají opět více nakupovat. Podle dat Českého statistického úřadu za únor 2024 se maloobchodní tržby meziročně zvýšily reálně o 1,6 %, v tom za nepotravinářské zboží vzrostly o 2,4 %, za potraviny o 1,1 % a za pohonné hmoty o 0,3 %. Meziroční růst maloobchodních tržeb po očištění o cenové vlivy tak pokračoval třetí měsíc v řadě. Tempo růstu se v únoru oproti předchozímu měsíci ale snížilo. Ne všem se však daří stejně. Tržby ve specializovaných prodejnách s kosmetickými a toaletními výrobky vzrostly meziročně o 13,3 % a s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím o 5,2 %. Naopak klesly tržby v prodejnách s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 10,0 %, s výrobky pro domácnost o 9,9 %, s počítačovým a komunikačním zařízením o 9,6 % a s oděvy a obuví o 0,5 %. Tržby v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin se zvýšily o 1,8 %, naopak ve specializovaných prodejnách potravin se snížily o 5,4 %. V nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží se tržby zvýšily o 16,4 %. Internetovým a zásilkovým obchodům tržby vzrostly o 16,1 %.Komu a jak se bude dařit v dalších měsících? Jak (ne)spokojenost zákazníků a obchodníků bude ovlivňovat český národní sport zvaný „nákupy v akci“? Komu a jak ovlivní tržby nevyzpytatelné počasí? To jsou otázky, se kterými se mohl v minulosti obrátit obchodník tak na křišťálovou kouli. Dnes dokážeme díky AI mnohé predikovat a předcházet tak zbytečným ztrátám na obratu. Zásadní však nadále zůstává lidský faktor. Je to nakonec vždy zákazník, který v prodejně nebo u svého počítače či mobilu rozhodne o vašich tržbách.O tom, kudy vede cesta k zákaznické dokonalosti v českém retailu, se můžete, kromě jiných témat, dočíst právě v aktuálním vydání Retail News.Zajímavé čtení přejeEva Klánováklanova@press21.czOPĚT ZAČÍNÁME RÁDI NAKUPOVATRočník XIV., 4/2024Vydavatel:Press21 s. r. o.IČ: 24733784DIČ: CZ24733784Sacré Coeur Offi ces:Holečkova 103/31150 00 Praha 5-Smíchovtel.: +420 720 704 199www.press21.czRedakce:Ing. Eva Klánovášéfredaktorkatel.: +420 606 414 301e-mail: klanova@press21.czInzerce:Mgr. Astrid Lovrantovátel.: +420 602 377 060e-mail: lovrantova@press21.czLucie Cabákovátel.: +420 773 112 334e-mail: cabakova@press21.czPředplatné časopisu:www.retailnews.czTiskárna:Grafotechna Plus, s. r. o.Design časopisu:Creative Laboratories Worldwide s.r.o.Zlom: Lucie SkálováFoto na titulní straně:Jakub StraňekDistribuce:SEND Předplatné spol. s r. o.(Nevyžádané rukopisy a fotografi e se nevracejí. Redakce neodpovídá za kvalitu zboží a služeb nabízených placenou inzercí.)Toto číslo vyšlo 18. 4. 2024MK ČR E 20759Retail News (Print) ISSN 2336-7997Retail News (On-line) ISSN 2336-8063Chcete-li si zajistit všechna tištěná vydání Retail News, nezapomeňte si objednat předplatné, on-line formulář najdete na www.retailnews.cz.NOVINKY ZE SVĚTA OBCHODU NAJDETE NA WWW.RETAILNEWS.CZ