Page 34 - Demo
P. 34


                                    34OBCHODnaočkován a kdy vás čeká další očkování. U nás je povinné jen očkování proti vzteklině,“ shrnuje Denis Klinger, ředitel společnosti PetExpert, která je jednou z fi rem specializujících se na pojištění domácích mazlíčků a jejímž pojistitelem je ČSOB Pojišťovna, a dodává, že vám veterinář pravděpodobně nabídne i další očkování, například proti psince, parvoviróze a dalším onemocněním. Generali Česká pojišťovna nabídla pojištění Mazlíček klientům poprvé v roce 2007. Od té doby má v portfoliu tisíce pojištěných zvířat (z 98 % jde o psy) a s jejich majiteli řešila přes 40 tis. pojistných událostí. KRMIVO JAKO NEJVYŠŠÍ PRAVIDELNÝ VÝDAJTéměř polovina všech výdajů českých domácností na krmiva pro domácí mazlíčky šla v prvních třech měsících tohoto roku na výrobky v akci. Nejdůležitějšími nákupními kanály pro nákup krmiva pro domácí mazlíčky jsou podle Spotřebitelského panelu domácností GfK diskontní prodejny, hypermarkety a specializované prodejny pro domácí mazlíčky. Domácnosti nejčastěji nakupují krmivo pro kočky. Nejvíce výdajů na krmivo pro kočky šlo na mokré krmivo, mezi které patří konzervy, masové kapsičky nebo například mléka. Nejvíce z výdajů na krmivo pro psy šlo na suchá krmiva (granule apod.). Vysoký podíl na celkových výdajích měly také doplňky stravy. U krmiv pro psy byly asi jen dvě pětiny výdajů využity na produkty v akci.VOLNÝ ČAS NENÍ JEN VENČENÍ…Pořízení domácího mazlíčka znamená také investici alespoň do jeho základního vybavení, jako jsou vodítko, obojek, kšíry, pelíšek, misky na vodu a krmivo či hračky. Ceny těchto položek se liší podle kvality a materiálu.Stále více obcí vyhrazuje pro psy prostory pro venčení apod. S nápadem, jak aktivně trávit čas se svým psem, přišla společnost Purina, která se rozhodla postavit po celé České republice 20 nových a bezpečných psích hřišť. Podle odhadů žijí v českých domácnostech více než dva miliony psů, a Purina tím podpoří jejich aktivní trávení volného času s páníčky. Společnost je dlouhodobě partnerem organizací podporujících vztah mezi zvířaty a člověkem prostřednictvím nejrůznějších aktivit nebo také terapií s asistencí zvířat. Rozhodla se proto podpořit projekt výstavby psích hřišť, která budou denně tento cíl po celé republice podporovat.FIRMY JSOU KE ZVÍŘECÍM MILÁČKŮM VSTŘÍCNÉV dnešní době je stále více fi rem, které přecházejí na model pet-friendly kanceláří. V zahraničí je jich téměř polovina (45 %), zatímco v tuzemsku je to jen něco přes 10 %. Podle průzkumu značky Royal Canin, která patří do portfolia společnosti Mars, jsou majitelé domácích zvířat díky psům v kanceláři spokojenější (58 %), mají více sociálních interakcí s kolegy (52 %) a méně úzkosti a stresu (57 %). Randolph Barker z univerzity v americké Virginii ve své studii zjistil, že přítomnost zvířat na pracovišti významně podporuje konverzaci mezi kolegy. „Zvířata měla moc spojit kolegy, kteří by spolu jinak nepřišli do kontaktu. Společnou řeč často našli i ti, kteří mezi sebou dřív řešili jen pracovní záležitosti,“ popisuje Barker. Podobné zkušenosti měli i psychologové z univerzity ve Washingtonu. V jedné sérii experimentů zjistili, že účastníci, kteří pracovali na rozhodovacích úkolech ve společnosti psa, hodnotili svůj tým jako přátelštější a pozornější, což zvýšilo jejich následnou spolupráci a mezilidskou důvěru.Kanceláře přátelské ke psům má i pražská centrála společnosti Mars, která rovněž podporuje i další podniky, aby tento koncept osvojily, pokud jim to okolnosti dovolí. Více než polovina majitelů psů věří, že pet-friendly pracoviště zvyšuje spokojenost s prací. U těch, kteří již v takovém prostředí pracují, 74 % hlásí vyšší pracovní spokojenost. Stejně tak přes polovinu zaměstnavatelů očekává s příchodem psů zlepšení fi remní kultury, přičemž 84 % z těch, kteří tuto politiku zavedli, skutečně zaznamenalo zlepšení kultury a nižší fl uktuaci zaměstnanců. Rovněž by podle průzkumu více než polovina pejskařů zvážila změnu práce nebo si snížila úvazek, kdyby jejich fi rma nebyla přátelská ke zvířatům. Ještě dále jdou mladí – 37 % lidí z generace Z by bylo ochotno přijmout nižší plat jen proto, aby mohli pracovat ve fi rmě, která je přátelská ke psům.Psi podle odborníků fungují jako katalyzátor rozhovorů a posilují mezilidské vztahy. ek
                                
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38