Page 16 - Demo
P. 16


                                    16TÉMAkterý na rozdíl od veřejně dostupného modelu pracuje s již validovanými daty v rámci skupiny Rewe. Umělá inteligence umožňuje zefektivňovat práci nebo pomáhá s tvorbou složitých datových modelů,“ uvádí Tomáš Kubík, vedoucí komunikace společnosti.„Možnosti, které nám AI dává, využíváme v řadě oblastí, zejména pak v oblasti prodeje, nákupu a marketingu, a to především k vyhodnocování trhu a chování zákazníků. Cílem je neustálé zlepšování našich služeb, nabídka nových produktů, zdokonalování servisu a zvyšování komfortu nakupování pro naše zákazníky. Jedním z konkrétních příkladů je využívání AI pro testování letáků a jiných marketingových materiálů s cílem dosáhnout co nejefektivnějšího nastavení grafi ky a komunikace, rozložení stránek například z pohledu atraktivity a pozornosti,“ uvádí Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs společnosti Billa.AI ŘEŠENÍ VE FÁZI TESTUSpolečnost Kaufl and v současnosti testuje několik procesních řešení, které využívají umělou inteligenci. V plošném nasazení ale zatím žádné z těchto řešení není. AI může společnosti pomoci například v oblasti vzdělávání zaměstnanců a dohledávání informací. Aplikace AI v retailu může být ale mnohem širší. „Při testování nového systému se snažíme vychytat chyby a pracujeme na dalším vývoji,“ doplňuje Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufl and.Společnost Lidl používá AI zatím jen v rámci testování a kalibrace svého pokladního softwaru. „Prvotní konfi gurace a testy proběhly dobře, nicméně na podrobnější závěry a hodnocení je ještě příliš brzy. AI může značně usnadnit práci na pokladně, díky funkci rozpoznávání volně prodejného sortimentu (ovoce, nebalené pečivo apod.). Zjednoduší to nejen práci našich zaměstnanců, ale také urychlí výběr položek MALOOBCHODNÍ MÉDIA NOVÉ GENERACETesco nainstalovalo 108 digitálních obrazovek ve 36 vybraných prodejnách v ČR, čímž výrazně zlepšilo jak prodejní místa, tak i zážitek z nakupování. Novinku představilo partnerům z řad dodavatelů na prvním Tesco Media Supplier Forum, které se konalo v červnu ve spolupráci s fi rmou dunnhumby. „Rozšířením mediálního mixu o digitální obrazovky v našich prodejnách reagujeme na trend zájmu o dynamický obsah ze strany zákazníků. Využitím dalšího kanálu na místě prodeje se významně zvyšuje jednak mediální dosah daného obsahu, ale také povědomí o značce, nabízené službě, produktu, kampani a má tak velký vliv na jejich vnímání u zákazníků a samozřejmě prodeje,“ uvádí Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka ve společnosti Tesco ČR.Rozšíření mediální sítě zvýší efektivitu kampaní vedoucí k nárůstu prodejů, dlouhodobě omnichannelové kampaně vykazují vyšší návratnost investic. U zákazníků, kteří jsou vystaveni třem mediálním kanálům, je 3,8× větší pravděpodobnost, že nakoupí daný produkt, než u těch, kteří jsou vystaveni pouze jednomu kanálu. Zákazníci vystavení čtyřem kanálům utrácejí 5,3× více ve srovnání s těmi, kteří jsou vystaveni pouze jednomu kanálu. Po úspěšné pilotní fázi Tesco instaluje digitální obrazovky v dalších obchodech.zákazníkům na samoobslužných pokladnách. AI disponuje mnoha dalšími funkcemi, které lze dobře využít, např. kontrola věku pomocí kamery, automatické otevírání výstupních bran po zaplacení nákupu či kontrola namarkovaných položek z nákupního košíku. Všechny tyto vlastnosti, jejich pozitiva i negativa, budeme teprve vyhodnocovat,“ říká Eliška Froschová Stehlíková, tisková mluvčí společnosti.VLASTNÍ GPT UMÍ KOMUNIKOVAT V SOULADU S BRANDEM„Umělou inteligenci využíváme v několika oblastech naší činnosti. V marketingu a komunikaci se AI stala standardní součástí naší práce. Používáme ji například při tvorbě obsahu pro sociální sítě, včetně generování textů a namluvení obsahu pomocí AI. Dále máme vytvořený vlastní GPT model, který se naučil náš specifi cký tón komunikace a pomáhá nám s úpravou textů, aby byly v souladu s naším brandem. V komunikaci ji používáme také na generování obrázků, při práci s delším textem nebo vyhledávání informací, vše je však třeba ověřovat a kontrolovat,“ říká Iva Pavlousková, External Communication Manager společnosti Tesco Stores.Ve fi nancích a supply chain oblasti Tesco AI testuje. Zkouší ji pro zjednodušení a optimalizaci procesů, jako jsou SQL dotazy, tvorba funkcí v Excelu, logických funkcí a logických databázových dotazů. „Vidíme velký potenciál v oblasti analýzy dat a tvorby prezentací, kde AI může významně usnadnit a zrychlit práci. Nicméně nejdříve musíme mít jistotu, že nám nebudou unikat citlivá data. Z tohoto důvodu jsme zatím v některých oblastech využití AI opatrní a pečlivě zvažujeme rizika,“ dodává Iva Pavlousková.Eva Klánová
                                
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20