Page 24 - Demo
P. 24


                                    24Maloobchodní společnost Rewe Group z Kolína nad Rýnem se právě před rokem pustila do odvážného experimentu – zrušila tištěné letáky pro zákazníky. S tím, že je bude o novinkách informovat přes aplikaci. Vedení chtělo dokázat, že mu záleží na ochraně životního prostředí, prosazování udržitelnosti. Tímto opatřením se mělo ušetřit 73 tis. tun papíru ročně a omezit objem emisí oxidu uhličitého o 70 tis. tun. Hospodářský list Handelsblatt ve své analýze usoudil, že to, co vedení Rewe Group loni v létě prezentovalo jako „krok vpřed“, se mu ekonomicky nevyplatilo, a nyní se to snaží napravit častým umísťováním oznámení a reklamy v tisku. Nicméně, řetězec ofi ciálně nepřipouští, že šlápl vedle. „Učinili jsme velice odvážný krok. Přirozeně jsme si také kladli otázku, zda tím naše zákazníky nezatížíme, ale tržby i počet kupujících se vyvíjejí pozitivně,“ sdělil zmíněnému listu Peter Maly, provozní šéf Rewe. Podle něj se očekávání, že se řetězci zrušení tradičních informačních letáků vymstí, nenaplnilo. Ale někteří odborníci v Německu o účelnosti tohoto kroku pochybují a kladou otázku, zda bylo opravdu moudré zrušit tištěné letáky. „Podle mého názoru zůstávají – navzdory veškerým proroctvím o jejich zániku – pro spotřebitele zdaleka nejdůležitějším informačním kanálem. Proto považuji za riskantní se jich zřeknout,“ míní Andreas Riekötter, ředitel kolínské výzkumné agentury IFH Media Analytics.Zákazníci se podle něj na řetězec zlobí. „Asi 60 % dotázaných si v našem průzkumu postěžovalo na nedostatek informací od Rewe. Polovina sdělila, že se raději ohlíží po nabídce konkurenčních řetězců,“ podotkl Riekotter. Největší prospěch z pochybení Rewe mají řetězce Aldi, Lidl a Edeka.I když infl ace polevila, spotřebitelé, a to nejen v Německu, se při nákupech potravin a běžného nepotravinářského zboží řídí skoro výhradně cenou. I nepatrné rozdíly mohou způsobit, že zákazník se otočí a jde nakupovat jinam. To dobře vědí i v centrále Rewe, a proto začali umísťovat mnohem více oznámení a reklamy v tisku. Výdaje na tento účel od loňského července do letošního dubna podle údajů Nielsen Media vzrostly o 370 %.OBCHODV NĚMECKU VÍTĚZÍ NA CELÉ ČÁŘE DISKONTYV NĚMECKU JEŠTĚ VÍCE PŘIOSTŘIL BOJ O ZÁKAZNÍKA, COŽ JE VIDĚT NA ROSTOUCÍM POČTU SLEVOVÝCH AKCÍ. V POMYSLNÉ „CENOVÉ VÁLCE“ PODLE TAMNÍCH MÉDIÍ NEJVÍCE ZTRÁCEJÍ PLNOSORTIMENTNÍ ŘETĚZCE REWE A EDEKA.Vysoká infl ace v předchozích měsících přiměla diskontní řetězce v Německu k tomu, aby se pokusily snížením cen (na úkor svých marží) a cíleným rozšiřováním sortimentu (např. o biopotraviny) odlákat zákazníky od Rewe a Edeky. Tento tah jim vyšel. Potvrzuje to analýza skoro 6 mil. pokladních účtenek, kterou umožnila srovnávací aplikace Smhaggle.Největší švýcarský think-tank zkoumající vývojové trendy ve společnosti se dotazoval více než tisíce německých respondentů. Asi třetina z nich sdělila, že by raději nechodila nakupovat vůbec. Obchodníky by toto zjištění mělo varovat.Foto: Shutterstock.com / Heinsdorff Jularlak
                                
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28