Page 26 - Demo
P. 26


                                    26OBCHODStírá se rozdíl mezi hlavními denními jídly, je na ně stále méně času. Jako odpověď na tento problém hektického života se vynořuje snacking, potravinový nomádismus, který je patřičně zkomercionalizován a stává se novým mohutným zdrojem růstu retailu. Volnočasové aktivity vedou ve svém důsledku k pojetí sportu jako byznysu a zdroje nového růstu. A v neposlední řadě uděluje dnešní globalizovaný svět retailu silný růstový impuls prostřednictvím rozvoje turismu.ZÁKAZNÍK INVESTUJE DO ZDRAVÍZdravý životní styl je jedním ze společenských fenoménů dnešní doby. Říká se, že zdraví si za peníze člověk nekoupí, ale máme-li věřit údajům o růstu prodejů léků a zdraví podporujících výrobků, spotřebitel to asi vidí trochu jinak, totiž že všechno zdraví si člověk za peníze nekoupí, ale některé jeho důležité prvky může svými přesně cílenými nákupy podpořit. Náklady související s péčí o zdraví téměř ve všech vyspělých zemích silně rostou a zdraví se pod tlakem civilizačních chorob stává dalším významným zdrojem růstu prodejů.Spotřebitelé navíc stále více experimentují s alternativními produkty určenými k ochraně, podpoře a upevnění zdraví. Jedním z projevů alternativního životního stylu jsou homeopatické léky. Téma homeopatie dnešní společnost na jedné straně poměrně silně polarizuje, na druhé straně představuje jejich prodej pro retail nový zdroj růstu opírající se o změnu v názorech na zdravý životní styl. Právní úprava volného prodeje homeopatik se v jednotlivých zemích liší, ale například v USA nabízí několik desítek homeopatik mimo jiné i Whole Foods a Savemart.BYZNYS S OBEZITOUTaké obézní populace patří bezpochyby k největším společenským problémům dnešních vyspělých zemí a stala se hrozivou překážkou zdravého života. Potřebu jejího řešení si uvědomuje stále více nejen medicína, ale i fi rmy a široká veřejnost. Obezita se neomezuje pouze na USA, jak je jaksi všeobecně předpokládáno, ale je jedním z hlavních celosvětových civilizačních problémů. Ekonomické náklady obezity jsou obrovské, rostou a jsou globálně odhadovány na stovky miliard EUR ročně.V USA má zhruba 70 % populace nadváhu, tj. cca 238 miliónů lidí, a více než 40 % je obézních, tj. cca 139 miliónů. V EU trpí nadváhou polovina populace a téměř 20 % obyvatel je obézních. Obezita je navíc přímo spojena s nárůstem dalších civilizačních chorob, jako jsou například kardiovaskulární onemocnění, vysoký krevní tlak, chronické onemocnění ledvin, diabetes typu 2, rakovina a deprese. Je samo o sobě depresívní tento seznam civilizačních chorob spojených s obezitou pouze číst.Stejně jako každý jiný civilizační společenský problém vyžaduje si i hrozivý problém obezity řešení. Podnikatelské subjekty si začínají uvědomovat, že tato řešení se mohou stát dalším novým zdrojem růstu prodejů, neboť společenská poptávka po uspokojivém řešení problému obezity je už nyní obrovská a stále stoupá. Globální trh léků proti obezitě představoval v roce 2020 zhruba jednu miliardu amerických dolarů a seriózní prognózy předpokládají, že do roku 2030 jeho velikost vzroste až na 100 miliard dolarů. Nový lákavý zdroj růstu dostal najednou rozměr a jeví se jako jedna z nejzajímavějších byznysových výzev pro blízkou budoucnost.To si samozřejmě uvědomují i kapitálově silné globálně působící farmaceutické fi rmy a konkurenční závod o maximální PŘEKVAPIVÝ ZDROJ RŮSTUS VÝVOJEM CIVILIZACE A ŽIVOTNÍHO STYLU SE OBJEVUJÍ NOVÉ SPOLEČENSKÉ PROBLÉMY A POTŘEBY JEJICH ŘEŠENÍ. Téma zdraví a zdravého životního stylu rezonuje moderní společností a velikost tohoto nového trhu budoucnosti je dechberoucí.Všeobecně uznávaným cílem závodu o lék proti obezitě je výrobek, který zaručí až 20% úbytek váhy a bude mít zhruba třikrát větší účinnost než současné pilulky pro hubnutí.Foto: Shutterstock.com / Artem Stepanov
                                
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30