Page 25 - Demo
P. 25


                                    25OBCHODnábytku nebo klidně všechen, aby zákazníci mohli navrhovat ve zcela prázdných prostorách.Základní technologii prostředí IKEA Kreativ vyvinula společnost Geomagical Labs se sídlem v Silicon Valley, která se zabývá umělou inteligencí a kterou Ingka Group získala v roce 2020. S KAUFLAND PAY ZÁKAZNÍK I ZAPLATÍDigitální Kaufl and Card umožňuje zákazníkovi zaplatit pomocí Kaufl and aplikace. Mobilem, snadno a rychle. Stačí aktivovat službu Kaufl and Pay a kromě kupónů, věrnostních bodů a K-Scanu zákazník získá také možnost bezpečné a bezkontaktní platby za svůj nákup.Od loňského května Kaufl and zavedl také digitální účtenku, která je dostupná ve věrnostní aplikaci. PROPOJENÍ APLIKACE SE SCAN&GO URYCHLUJE NÁKUPSpolečnost dm spustila službu Scan&Go, která zákazníkům výrazně urychlí a zjednoduší nakupování. Produkty stačí přímo v prodejně nascanovat prostřednictvím aplikace Moje dm v chytrém telefonu a vložit do tašky. Během nákupu mohou průběžně sledovat, jaká je souhrnná cena vybraných produktů. Na pokladně pak zákazníci nascanují QR kód ze svého telefonu a celý nákup zaplatí, aniž by zboží museli vyskládat na pás. PRŮKOPNÍK NA NEZÁVISLÉM TRHUDružstvo Eso Market v lednu nabídlo svým zákazníkům jako jeden z prvních hráčů na tradičním trhu mobilní aplikaci. Tímto krokem chce podpořit prodeje v rámci letákových akcí. Celý ambiciózní projekt je zatím v rozjezdu. Spustit plnohodnotnou mobilní aplikaci pro síť nezávislých obchodníků totiž není vůbec jednoduché. Přes společné atributy dané členstvím v síti má každý ze zapojených obchodníků „svůj“ pokladní systém, své možnosti a představy. Sladit dohromady nároky zákazníka na funkcionality aplikace s reálným provozem jednotlivých samostatných obchodníků tak není vůbec jednoduché.ELEKTRONICKÁ ÚČTENKA JAKO SAMOZŘEJMOSTJednou ze stále oblíbenějších funkcí, které aplikace většiny obchodníků nabízejí, jsou elektronické účtenky. Zatímco jejích uzákonění je v České republice teprve ve fázi návrhu, obchodníci už je dávno uvedli do praxe. Ministerstvo průmyslu a obchodu navrhuje zavedení jednotného formátu účtenky, pro jejíž získání by lidé nemuseli být členy věrnostních klubů. Novou legislativu chce schválit ještě do konce volebního období.Díky elektronickým účtenkám má zákazník v aplikaci jednoduchý přístup k historii svých nákupů i několik roků zpět. A pokud účtenku potřebuje například do účetnictví, může si ji stáhnout. „Zákazníkům je v aplikaci Moje dm k dispozici možnost volby deaktivace tisku papírové účtenky. Pod QR kódem elektronické zákaznické karty nově nalezne přepínač pro volbu eÚčtenky. Stačí jednoduše posunout přepínač doprava a dojde ke zrušení tisku papírové účtenky. V sekci Moje nákupy v prodejně v aplikaci Moje dm pak zákazník najde přehled všech uskutečněných nákupů v prodejně,“ uvádí Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.„V prodejnách Kaufl and se ročně spotřebuje 486 tisíc rolí účtenek. Pokud by na digitální účtenku přešel každý náš zákazník, ušetří se ročně zhruba 154 tun papíru,“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí řetězce Kaufl and, který zavedl elektronické účtenky v loňském roce. Digitální účtenky v aplikaci Kaufl and jsou plnohodnotným ekvivalentem papírových dokladů. Pro účely vracení zboží či reklamací je aplikace uchovává po dobu tří let. Zároveň je lze jednoduše sdílet či ukládat ve formátu PDF. Vývojáři řetězce navíc v rámci projektu vyřešili jednoduché opouštění zóny samoobslužných pokladen. Turniket lze otevřít buď čárovým kódem přímo z digitální účtenky, nebo alternativně papírovým kódem vytištěným samoobslužnou pokladnou. MYDPD ZJEDNODUŠÍ SPRÁVU ZÁSILEKNově spuštěná, historicky první mobilní aplikace od DPD pokrývá potřeby příjemců při doručování všech zásilek, typicky balíčků z e-shopů. Aplikace umožní přesměrovat zásilku jednoho z více než 100 000 výdejních míst Pickup nebo DPD Pickup Boxů v celé Evropě. Měnit adresu či den doručení, nebo balíček jednoduše odmítnout. Vytvořit účet, který umožňuje automatické napárování všech doručovaných zásilek dle e-mailu a telefonního čísla příjemce, vytvořit rodinný účet, komunikovat s chatbotem a další funkce. Aplikace myDPD s podtitulkem „moje zásilka, moje volba“ je dostupná příjemcům balíků doručovaných DPD nejen v Česku, ale i v řadě dalších zemí.Eva KlánováVšechny pokladní doklady se ukládají v aplikaci a tisk papírové účtenky je možné úplně vypnout pomocí posuvného tlačítka „Chci jen digitální účtenku“.Foto: Kaufl and
                                
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29