Page 8 - Demo
P. 8
8AKTUALITYALBERTUMĚLÁ INTELIGENCE USNADNÍ PRÁCI POKLADNÍM Praha/ek – Kamery na pokladně rozpoznají nebalené pečivo, ovoce či zeleninu. Usnadní tak práci pokladním a zrychlí odbavení zákazníků v prodejnách. Albert začal jako první maloobchodník na trhu s testováním počítačového rozpoznávání produktů využívajícím umělou inteligenci. Řešení je implementováno do pokladního systému, který rozpoznává nebalené potraviny. Albert v minulosti již testoval a do svých prodejen zavedl technologické novinky, mezi které patří například systém suché páry, který udržuje potraviny déle čerstvé, digitální cenovky, automatické čisticí roboty, teplotní čidla, která šetří energie, a další. CUSHMAN & WAKEFIELDDO ČESKA PŘIŠLO LETOS UŽ 20 NOVÝCH ZNAČEK Praha/ek – Na český maloobchodní trh za prvních šest měsíců letošního roku vstoupilo 20 značek. Tento počet je v meziročním srovnání za stejné časové období rekordní. Nejčastěji šlo o kosmetiku (Zdraví a krása – 6 značek) a gastronomické koncepty (F&B – 5 značek). 19 z nich otevřelo v Praze, pouze jedna v outletovém centru v moravských Hatích.Nejvýznamnějším vstupem na český trh byly v prvním pololetí značky Balmain Hair Couture, Parfums Christian Dior a Le Labo, které jako jediné z nově vstupujících řadíme do luxusního segmentu. V sekci kosmetiky dále vstoupily značky Sister’s Aroma z Ukrajiny a Spa Ceylon ze Srí Lanky. Z gastronomických konceptů u nás otevřel slovenský fast food Amerikanos, ukrajinský fi ne dining Nai, maďarský The Box Donut, turecké cukrovinky Malatya Pazari či bubble tea Makamaka, který na místním trhu nahradil taiwanský Chatime. Nejočekávanějším vstupem v oblasti gastronomie je v letošním roce americký fast food Five Guys. V segmentu volného času a zábavy otevřel v pražském Paláci Dunaj koncept Zažijte Evropu, který je součástí návštěvnických center Europa Experience a nabízí unikátní vhled do fungování Evropské unie. Westfi eld Chodov má nově pobočku cestovní kanceláře TUI. Nábytek zastupuje značka Kave Home ze Španělska, koupelnové doplňky prémiová rakouská značka Vossen.ASOCIACE ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODUALIANCE MŮJ OBCHOD ČLENEM AČTOPraha/ek – Aliance Můj obchod a Templářské sklepy Čejkovice se staly novými členy Asociace českého tradičního obchodu (AČTO), která letos slaví své desáté výročí. Značku Můj obchod zastřešuje velkoobchodní řetězec Makro Cash & Carry, aliance Můj obchod vznikla v roce 2012 a od té doby rozšířila svou maloobchodní síť na více jak 720 prodejen po celé České republice, celkem prodejny sdružené v alianci dosahují ročního obratu přes 4 mld. Kč. Družstvo Templářské sklepy Čejkovice navazuje na dlouhou tradici pěstování vinné révy a výroby vína na Moravě a dnes sdružuje téměř 350 pěstitelů. ALLEGROZ WE|DO SE STÁVÁ ONE BY ALLEGROPraha/ek – Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých aktuálně působí. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, tedy vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh. Síť nyní čítá po celé České republice více než 140 výdejních boxů. První One Box byl nainstalován na pražském Smíchově. One Boxy doplňují stávající síť výdejních boxů a míst, kam společnost WE|DO své zásilky doručuje. Počet míst, kde si čeští zákazníci mohou své objednávky z platformy Allegro i mimo ni vyzvednout, se tak zvýší na více než 3 840.Foto: AllegroFoto: AlbertFoto: Můj obchod