Page 55 - Demo
P. 55


                                    55CSR & UDRŽITELNOSTPRO DOBROU VĚCSIMONA KIJONKOVÁ STARTUJE NADACI PRO ZNEVÝHODNĚNÉ DĚTI A SAMOŽIVITELEV sociálně vyloučených lokalitách vybuduje Nadace Simony Kijonkové centra na podporu sociálně znevýhodněných dětí a uhradí jim školní pomůcky, volnočasové aktivity, pobytové akce, přijímačky nanečisto nebo terapie. Prostředky z prodeje Zásilkovny nasměrovala Simona Kijonková nejen do dalšího byznysu, ale také do nové nadace. Navazuje tak na činnost nadačního fondu, který jako zakladatelka Zásilkovny pod touto společností vybudovala, a nyní již jako zakladatelka nadace startuje dobročinnost ve velkém. Letos má Nadace Simony Kijonkové rozpočet 40 mil. Kč a poskytne prostředky jak přímo potřebným dětem, tak neziskovkám. Většina prostředků pochází z investiční společnosti JSK Investments manželů Kijonkových, nadaci ale podporují také partnerské organizace a individuální donoři. Dárcem se může stát každý, jednotlivci i fi rmy, jehož hodnoty jsou v souladu s nadací. V rámci fundraisingové strategie, která je nyní v přípravě, chce nadace potenciální donory také aktivně oslovovat. Volnočasová centra plánuje otevírat ještě v tomto roce, fi nanční podporu dětem poskytuje už nyní.ČSOB LONI DAROVALA 64 MILIONŮ KORUN Na rozvoj fi lantropie a podporu společensky odpovědných a udržitelných aktivit darovala ČSOB v loňském roce 64 mil. Kč. Odpovědné chování a udržitelnost jsou součástí fi remní fi -lozofi e ČSOB a opírají se o čtyři strategické pilíře: Pro soužití, Pro vzdělání, Pro přírodu a Pro podnikání, jak uvádí Výroční zpráva o společenské odpovědnosti a udržitelnosti skupiny ČSOB za rok 2023.LIDL A SVĚTOVÝ FOND NA OCHRANU PŘÍRODY UZAVÍRAJÍ PARTNERSTVÍ Společnost Lidl rozšířila spolupráci s mezinárodní neziskovou organizací Světový fond na ochranu přírody (WWF). Strategické partnerství uzavřely na pětileté období. Cílem spolupráce je pracovat na řešení klíčových ekologických problémů současnosti, mezi které patří mj. podpora ochrany biodiverzity, vědomého stravování či snaha o snížení plýtvání potravinami.Záměrem dlouhodobé spolupráce je snaha zajistit, aby co nejvíce domácností mělo možnost výběru z produktů, které jsou šetrné k životnímu prostředí, podpořit vědomé stravování u zákazníků a snížit tak plýtvání potravinami. Cílem je rovněž podpořit a inspirovat další společnosti k tomu, aby pracovaly v souladu s přírodou a zanechávaly při podnikání co nejmenší ekologickou stopu. Lidl se Světovým fondem na ochranu přírody spolupracuje již několik let, a to například ve Švýcarsku či v Rakousku. Nové partnerství tak rozšiřuje dosah této spolupráce na celosvětovou úroveň. Zároveň Lidl bude podporovat různorodé projekty na ochranu životního prostředí, na kterých Světový fond pracuje.INOVACE PRO SNÍŽENÍ PLÝTVÁNÍ POTRAVINAMI U DODAVATELŮTesco představilo inovaci pro dodavatele, která výrazně zjednoduší a urychlí darování potravinových přebytků lidem v nouzi a přispěje ke snižování potravinového odpadu. Nově budou do aplikace Foodiverse zapojeni i dodavatelé, aby mohli darovat potravinové přebytky ze svých provozů charitativním organizacím. Oznámení bylo učiněno 20. června v rámci výroční konference Federace evropských potravinových bank v Praze. Zároveň Tesco vydává již 8. výroční zprávu o plýtvání potravinami.Do šestiměsíční zkušební verze, kterou bude fi nancovat Tesco, se zapojí až 10 dodavatelů. Přes aplikaci Foodiverse se propojí s potravinovými bankami a charitativními organizacemi, které budou moci přímo z jejich provozů odebírat přebytečné potraviny. Ty je mohou velmi dobře využít pro distribuci těm, kteří to nejvíce potřebují. Pokud bude testování úspěšné, Tesco s fi rmou Foodcloud (provozovatel FoodCloud) zváží prodloužení a zapojení více dodavatelů Tesco. Toto testování následuje po úspěšném zavedení aplikace Foodiverse do všech obchodů v České republice a na Slovensku v roce 2022. Od té doby hraje každý den zásadní roli v darování neprodaných potravin těm, kteří to nejvíce potřebují. Díky tomu navíc Tesco významně snížilo plýtvání potravinami ve vlastním provozu. Více o aplikaci Foodiverse: https://food.cloud/Foto: Nadace Simony Kijonkové
                                
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59