Page 47 - Demo
P. 47


                                    ADVERTORIALUdržitelnost představuje jedno z  nejzásadnějších témat současnosti. Pro značku Kia tato výzva neznamená pouze kompletní přechod k elektromobilitě do roku 2035, ale i  závazek dosáhnout do roku 2045 uhlíkové neutrality napříč celým podnikáním fi rmy od logistiky přes výrobu vozidel, jejich provoz až po recyklaci a likvidaci odpadu. Udržitelnost je i o recyklaci a využívání udržitelných materiálů. Ve svých aktuálních modelech Kia například používá materiál stovek PET lahví a starých rybářských sítí. Ty získává i díky své intenzivní spolupráci s neziskovou organizací The Ocean Clean-up, jež se snaží vyřešit problém plastového odpadu zamořujícího světové oceány.Relax na voděAutomobilka spolupracuje s celou řadou organizací a podporuje množství udržitelných programů a aktivit i na jednotlivých trzích, kde působí. To platí rovněž o České republice. Jedním ze zajímavých projektů, který má inspirovat ekologicky smýšlející lidi k aktivnímu pohybu, je ofi ciální partnerství s Wake Portem, největším areálem vodních sportů ve střední Evropě, jenž se nachází v prostředí Proboštských jezer u Brandýsa nad Labem. Návštěvníci zde mohou využít tři vodní vleky pro vodní lyžování a wakeboarding, velký pětisloupový vlek s překážkami, dva malé dvousloupové vleky pro začátečníky a  děti nebo promenádní molo s úvazištěm pro lodě. Díky spolupráci s automobilkou Kia zde byly vybudovány dva nové dobíjecí body. Wake Port navíc nabízí majitelům automobilů značky Kia hodinu zapůjčení paddleboardu zdarma a  všem návštěvníkům možnost bezpečného uložení cenností a  dobití elektroniky v uzamykatelných boxech.Udržitelný Toulcův dvůr Další inspirující projekty reagující na změny klimatu, které si zaslouží podpořit, hledá Kia Czech od roku 2023 v rámci celorepublikové soutěže Adapterra Awards. Tu vyhlašuje Nadace Partnerství ve spolupráci s Integra Consulting pod záštitou ministra životního prostředí a místopředsedkyně Senátu. V rámci partnerství je udělována cena Kia za Soulad člověka s přírodou, a to projektu, jenž nejlépe reprezentuje naplnění hodnot a cílů společnosti v oblasti udržitelnosti. Prvním držitelem ocenění se stal projekt Hospodaření s vodou v Toulcově dvoře, který zmírňuje nepříznivé dopady sucha, podporuje biodiverzitu a současně plní rekreační a vzdělávací funkci.Podpora handicapovaných dětíPro Kia Czech však pojem sociální odpovědnost zdaleka nekončí pouze u  udržitelnosti a  ochrany životního prostředí. Jako neméně důležitou vnímá i  sociální oblast. Už od roku 2009 česká pobočka automobilky spolupracuje s  Nadací Naše dítě, která již od roku 1993 pomáhá týraným, opuštěným a handicapovaným dětem. Právě před deseti lety začal fungovat program Já a Kia pomáháme dětem, v jehož rámci automobilka věnuje poměrnou částku z každého nově prodaného vozu na pomoc handicapovaným dětem. Od roku 2017 Kia směřuje svou podporu na děti s poruchami autistického spektra a s mozkovou obrnou a rovněž jednotlivým organizacím, které o tyto děti v Česku pečují. Od roku 2009 věnovala prostřednictvím Nadace Naše dítě českým rodinám téměř pět milionů korun a jen vloni dosáhla tato podpora rekordních 571 200 korun.V neposlední řadě Kia pomáhá i zachraňovat životy. Ve spolupráci s  organizací mladých lékařů Loono zařadila do své roadshow zdravotní osvětu. Stovky lidí, kteří každý rok navštíví prezentaci značky Kia v jednotlivých městech, mají příležitost se v poučit, jak se starat o své zdraví nebo jak postupovat při poskytování první pomoci. KIA JEDE NA VLNÁCH UDRŽITELNOSTI, POMOCI A OSVĚTY 
                                
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51