Page 6 - Demo
P. 6
6AKTUALITYPENNY MARKETNEJVĚTŠÍ VEŘEJNOSTI PŘÍSTUPNÉ SOLÁRNÍ PARKOVIŠTĚ V ČESKU Počátky/ek – Penny pro své zákazníky u prodejny v Počátkách na Vysočině otevřelo největší veřejné solární parkoviště v České republice. Parkoviště nabízí zákazníkům 70 zastřešených parkovacích míst přímo před prodejnou. Solární elektrárna, která parkoviště zastřešuje, zajistí energetickou soběstačnost prodejny. Fotovoltaická elektrárna, která tvoří střechu parkoviště, má rozměr 1 452 m2. Celková kapacita výroby elektřiny je 305 kWp, spolu s nedávno postavenou další fotovoltaikou přímo na střeše prodejny jde dohromady o 375 kWp instalovaného výkonu. Roční očekávaná výroba elektřiny je tak v podmínkách České republiky cca 350–370 MWh elektřiny. To zajistí dodávku potřebnou pro provoz celé prodejny. „Přebytky elektřiny vyrobené přes den se budou skladovat v nově vybudovaném velkokapacitním bateriovém úložišti, odkud ji bude prodejna využívat v nočních hodinách,“ říká vedoucí stavebního oddělení PENNY Václav Šíma. Jde nejen o první solární parkoviště před některým z tuzemských obchodů, ale zároveň i o největší projekt veřejného carportu v tuzemsku vůbec. Carporty, tedy zastřešená solární parkoviště, jsou v Česku novinkou. Jejich velkou výhodou je, že se na stavbu využívají plochy u stávajících nebo nově vzniklých obchodů a dalších objektů. Po vyhodnocení projektu v Počátkách se PENNY rozhodne o případných dalších investicích v této oblasti. KAUFLANDÚSPĚŠNÝ EXPORT PRIVÁTNÍCH ZNAČEK Praha/ek – V roce 2023 dosáhl export produktů privátních značek Kaufl andu ze 49 různých sortimentních skupin od 28 českých dodavatelů hodnoty 4 mil. euro. Export privátních značek se aktuálně týká především zboží z oblasti trvanlivých potravin. Mezi další populární kategorie produktů patří vývary a bujony, různé druhy pudinkových prášků a instantních dezertů či produkty zahraniční lokální kuchyně.Celkový objem vývozu zboží privátních značek činil téměř 16 mil. kusů. Exportu jednoznačně dominují produkty řady K--Classic, z nichž nejpočetnější skupinu tvoří K-Classic müsli tyčinky. V loňském roce tak do prodejen Kaufl and v Polsku, Bulharsku a Chorvatsku putovalo více než 2,7 mil. kusů s müsli tyčinkami různých příchutí, přičemž nejoblíbenějším druhem byla tyčinka s příchutí Jahoda v jogurtu. Výrazná poptávka především v Bulharsku, Chorvatsku a Rumunsku panuje po jemných ovesných vločkách K-Classic, kterých bylo v loňském roce vyvezeno více než 1,2 mil. kusů. Zákazníci v Bulharsku a Rumunsku si také oblíbili K-Classic smetanovou zmrzlinu, které bylo v posledním roce do obou zemí dodáno téměř 602 tisíc kusů. DATARTELECTRO WORLD SE OD 1. ZÁŘÍ ZMĚNIL NA DATARTZlín/ek – Od 1. září došlo v České republice k transformaci řetězce Electro World na Datart. Tato změna představuje strategický krok k vytvoření jednoho z nejkomplexnějších prodejců elektroniky a domácích spotřebičů na trhu. Datart nabídne zákazníkům ještě hustší síť moderních prodejen, díky které bude mít každý z nich prodejnu Datartu v dostupnosti do 30 minut jízdy.Od 1. září se e-shopy obou značek sjednotily, přičemž web electroworld.cz je automaticky přesměrován na datart.cz. Současně začal postupný rebranding prodejen Electro World na Datart.V rámci přeměny proběhne také převzetí zákaznických procesů Electro Worldu pod správu Datartu. Zákazníkům budou převedeny jejich zákaznické účty včetně veškeré nákupní historie, přičemž Datart zaručuje plynulé zajištění reklamací, výměn zboží a dokončení dodávek objednávek realizovaných v Electro Worldu. Datart rovněž přebírá odpovědnost za pojištění a další doplňkové služby sjednané u Electro Worldu, včetně automatického převodu nevyužitých částek na dárkových poukazech, čímž se zajišťuje kontinuita a důvěra zákazníků v kvalitu poskytovaných služeb.Spojení pod značkami DATART v České republice a NAY na Slovensku otevírá nové příležitosti a poskytuje lepší hodnoty pro zákazníky, zaměstnance i investory.GLOBUSNOVÝ FRESH S MENŠÍ PRODEJNOU S POTRAVINAMI Z JEHO VÝROB Praha/ek – Globus otevřel novou menší provozovnu s názvem Globus Fresh v Makovského ulici v Praze 6 Řepích pro každodenní nákupy zákazníků. Nabídka Foto: PennyFoto: Datart