Page 3 - Demo
P. 3


                                    EDITORIALJak motivovat zákazníka, aby svými útratami více podporoval ekonomiku? Maloobchodní tržby v červenci zrychlily růst. Stouply meziročně o 4,5 procenta po revidovaném růstu o 3,7 procenta v červnu. Zvýšily se tak poosmé po sobě, vzhůru šel prodej nepotravinářského zboží, potravin i pohonných hmot. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu. Oživování spotřeby domácností je ale stále spíše pozvolné. Více se dařilo internetovým a zásilkovým obchodům, kterým v červenci stouply tržby meziročně o 17,2 procenta. Nespecializované prodejny s převahou nepotravinářského zboží utržily o 14,3 procenta víc. Nespecializovaným obchodům s převahou potravin se tržby zvýšily o 4,8 procenta, potravinářským prodejnám naopak klesly o 3,1 procenta.KPMG Consumer Barometer společně s EHI Retail Institute z Kolína nad Rýnem analyzoval kritéria pro úspěšný retail z pohledu spotřebitele. Analýza provedená na německém trhu může být v mnohém inspirativní i pro český retail. Uvnitř prodejen zákazníky trápí zejména úzké uličky a nedostatek místa a také například špatný vzduch. Pro většinu lidí je, stejně jako u nás, jedním z nejvíce určujících faktorů pro dobrý zážitek z nakupování cenová úroveň.Digitalizace a umělá inteligence může obchodníkovi pomoci s analýzou dat a tržních trendů, marketingem, se zákaznickým servisem a komunikací se zákazníkem i v rámci společností, efektivitou provozu i vývojem nových produktů pod privátními značkami nebo cenovou strategií. Vše pro to, aby byl zákazník spokojený a obchodník docílil požadovaných tržeb.Spokojenost zákazníka je ovšem vrtkavá. Příkladem je automatizace malých venkovských prodejen. Zatímco jedni jsou nadšení, že jim díky automatizovanému režimu 24/7 na vesnici prodejna zůstane, jiní si stěžují, že si v takové prodejně s nikým nepopovídají. Bez automatizace by přitom nejspíš neměli prodejnu žádnou…Zajímavé čtení přejeEva Klánováklanova@press21.czOD SPOKOJENÉHO ZÁKAZNÍKA K NESPOKOJENÉMU JE JEN KRŮČEKRočník XIV., 9/2024Vydavatel:Press21 s. r. o.IČ: 24733784DIČ: CZ24733784Sacré Coeur Offi ces:Holečkova 103/31150 00 Praha 5-Smíchovtel.: +420 720 704 199www.press21.czRedakce:Ing. Eva Klánovášéfredaktorkatel.: +420 606 414 301e-mail: klanova@press21.czInzerce:Mgr. Astrid Lovrantovátel.: +420 602 377 060e-mail: lovrantova@press21.czLucie Cabákovátel.: +420 773 112 334e-mail: cabakova@press21.czPředplatné časopisu:www.retailnews.czTiskárna:Grafotechna Plus, s. r. o.Design časopisu:Creative Laboratories Worldwide s.r.o.Zlom: Lucie SkálováFoto na titulní straně:Petr LebedaDistribuce:SEND Předplatné spol. s r. o.(Nevyžádané rukopisy a fotografi e se nevracejí. Redakce neodpovídá za kvalitu zboží a služeb nabízených placenou inzercí.)Toto číslo vyšlo 10. 9. 2024MK ČR E 20759Retail News (Print) ISSN 2336-7997Retail News (On-line) ISSN 2336-8063Chcete-li si zajistit, abyste tištěné vydání Retail News dostávali vždy pravidelně, nezapomeňte si objednat předplatné. Objednávkový formulář najdete na www.retailnews.cz/predplatne-casopisu.NOVINKY ZE SVĚTA OBCHODU NAJDETE NA WWW.RETAILNEWS.CZ
                                
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10